Janne Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Jag verkar altid missa dessa träffar även om jag hänger ganska ofta där, nu var jag nog i Gustafsliften i Sälen vid den tiden./JannePS. Vilket tecken ska man leta efter? DS.Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 januari 2015 Författare Dela Postat 3 januari 2015 Trevligt som vanligt!Kul att morsa på far+bror också!Blev lite snurrigtHär skulle ju ormets kommentar ha citerats... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 4 januari 2015 Dela Postat 4 januari 2015 Tack för titten Björn.Fantastiskt fint kar du har :-)Sumprummet är en dröm.....Tommy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 4 januari 2015 Dela Postat 4 januari 2015 Karet blir verkligen finare och finare för varje gång. Stort tack för idag! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 4 januari 2015 Författare Dela Postat 4 januari 2015 Tack för titten Björn.Fantastiskt fint kar du har :-)Sumprummet är en dröm.....TommyTack själv!Ja verkligen skoj att ses en lite längre stund Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 4 januari 2015 Författare Dela Postat 4 januari 2015 Karet blir verkligen finare och finare för varje gång. Stort tack för idag!Tack själv! Snart vänder det Ska bli kul att se ssc i olika kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 4 januari 2015 Dela Postat 4 januari 2015 Hej Björn, tack för idag. Det var ett fantastiskt fint, välmående och välskött kar du har fått till. Alltid mycket roligare och trevligare att se live. Ska bli kul att följa utvecklingen framöver.Mvh Erik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 4 januari 2015 Författare Dela Postat 4 januari 2015 Hej Björn, tack för idag. Det var ett fantastiskt fint, välmående och välskött kar du har fått till. Alltid mycket roligare och trevligare att se live. Ska bli kul att följa utvecklingen framöver.Mvh ErikTack själv Erik - jätteroligt att du ville komma. Spännande echinata du hade med dig också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 5 januari 2015 Författare Dela Postat 5 januari 2015 Tog en långlunch och mätte "alla" värden idag KH 8,3 Mg 1350 Ca 425 NO3 0 PO4 0,008 K 390 Helt ok men ökade på KNO3 doseringen till 3ml/dygn (Femtioelftemetoden) istället för 2ml/dygn och hoppas få mätbar NO3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 6 januari 2015 Dela Postat 6 januari 2015 Ja det var verkligen jättetrevligt i söndags och kul att lära känna varandra bättre. Avundas din tillväxt något otroligt 😊. Droppa ett PM vad jag blir skyldig för hyacithus-, hoeksemai- och ssc-fraggen Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 6 januari 2015 Författare Dela Postat 6 januari 2015 Ja det var verkligen jättetrevligt i söndags och kul att lära känna varandra bättre. Avundas din tillväxt något otroligt . Droppa ett PM vad jag blir skyldig för hyacithus-, hoeksemai- och ssc-fraggen Skickat från min SM-G900F via TapatalkJa visst är det trevligt att träffas och prata salt När du blir kvitt dina problem kommer du säkert också få bra tillväxt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 januari 2015 Författare Dela Postat 13 januari 2015 Idag var jag och hälsade på Fredik och Kristoffer på Triton Blev en del snack och inköp. Lyckades även träffa på tomtom - alltid lika trevligt!Jag har haft några bubbelalger och glasrosor som börjar bli lite störande och skaffade mig då en mithraculus sculptus (kallad mihraxkrabba) och två till lysmata wurdemanni (pepparmintsräka). Jag hade en wurdemanni sedan tidigare men jag har hört att de tar glasrosor bättre om de är minst tre. Så nu ska förhoppningsvis både glasrosor och bubbelalger försvinna.Det är ju svårt att åka därifrån utan något i korallväg så en acropora följde med hem också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 14 januari 2015 Författare Dela Postat 14 januari 2015 Har uppdaterat min "inventarielista" så postar den här ocksåInredning:48kg levande sten (32kg ny och 16kg gammal)25kg Revpelare byggda av revkeramik 6kg levande sandFiskar:1st paracanthurus hepatus1st zebrasoma flavescens1st centropyge loricula 1st zebrasoma xanthurum1st centropyge multicolor2st nemateleotris magnifica4st nemanthias carberryi1st acanthurus leucosternon1st pseudanthias dispar5st pseudanthias squampinnis1st centropyge ferrugatus1st ctenochaetus tominiensis1st pseudocheilinus hexataenia 1st gobiodon okinawae 1st synchiropus splendidusEvertebrater:3st Lysmata wurdemanni2st Lysmata amboinensis3st Lysmata debelius1st Stenopus hispidus20st Eremitkrabba (Clibanarius sp.)20st Eremitkrabba (Calcinus laevimanus)1st Eremitkrabba (Paguristes cadenati)10st Sandsnigel (Cerithium caeruleum) 20st Snigel (Lunella coronata) Stora1st Sjöborre (Mespilla globulus) ”Tux"1st Sjöborre (Echinometra lucunter) Svart 1st Sjöstjärna (Archaster angulatus)1st Sjöborre (Lytechinus variegatus)10 st Snigel (nerita polita)Musslor:Tridacna crocea Blåturkos 13cmTridacna maxima Blåturkos 6cmTridacna maxima Blå 6cmTridacna maxima Blå 4cmSPS:acropora desalwii "purple tips" tritonacropora digitifera ”gul aussie” tritonacropora austera ”frogskin” ormetacropora echinata gul/grön wcacropora loisetteae ”blue stag horn” zapfacropora tumida ”enzmann” zapfacropora secale ”ec nano lila” ormetacropora tricolor alexcarina (mkt skadad)acropora echinata mintgrön ecacropora hyacinthus lila zapfacropora hyacinthus beige/rosa tritonacropora microclados red rare wcacropora microclados strawberry shortcace ecacropora microclados SSC niki68acropora suharsonoi ”äkta” ecacropora suharsonoi gul tritonacropora millepora bicolor grön röd tritonacropora millepora bicolor rosa gul ec nanofragmontipora digitata 01 röd lindholmmontipora capricornis lila lindholmmontipora hoffmeisteri zapfmontipora hodgsoni röd tritonmontipora foliosa grön zapfstylopora milka lesingmmLPS:1st scolymia australis1st scolymia "warpaint"Diverse acanthastrea lordhowensis1st calaustrea mintgrön (8 polyper)1st cyphastrea platonium vibes1st favia sp.1st echinophyllia sp. ”chalice” alieneye1st chalice röd rollemmMjukisar:Diverse riccordeorDiverse zoanthusProtopalythoaTeknik:Ledarmaturer Ecotech Radion xr30w pro x3 (2st G2+1st G3)Streamer Tunze 6095 x2 styrs med ghl profiluxStreamer Tunze 6055 x2 styrs med ghl profiluxSkummare Bubbleking supermarine 200Fluidiserande filter Deltec FR509+Jebao DC1200 med aktivt kol 3,5dl Returpump laguna 6000/Jabeo DC12000Doppvärmare eheim jäger 300WDoppvärmare visiterm 300WProfilux 3.1A med ph&temp givare, lankortProfilux TouchProfilux SA4 Doserpump 4-kanaler (Color elements x3+UltraMinS)Profilux Doserpump 4-kanaler (KH+Mg+Ca+KNO3)GHL powerbar 6d-pabTunze osmolatorTunze osmos controllerSander Ozon 100mg (4+4h/dag ca 40mg)Foderautomat eheimUV 18w Ultralife 6X (24/7)FM Zeomatic 2 - Automatisk Zeolithreaktor 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 Tog fram min kamera med undervattenshus och knäppte några bilder idag - håll till godo:Sista bilden skulle jag gärna ta lite ID-hjälp på, tack. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Jisses vilka färger och polyp exapnsion Vore intressant att veta om du matar dina sps med nåt eller om det är stabila värden som gäller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Grymma koraller, helt klart 👍 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Vackert Björn. vild gissning på #4 http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0830 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 Jisses vilka färger och polyp exapnsion Vore intressant att veta om du matar dina sps med nåt eller om det är stabila värden som gäller?Tack Har börjat med zeolight för en månad sen ungefär så korallerna får lite mat den vägen (kapseln)Jag ser dock ingen skillnad på korallerna före/efter zeostarten.Innan matade jag väldigt sporadiskt med reefroids eller liknande men det var ytterst sällan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 Vackert Björn. vild gissning på #4 http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0830MrAcro har förmodligen rätt igen Tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 Grymma koraller, helt klart Tackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Jisses vad de trivs! Imponerande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Helt fantastiska färger!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 ja idag har varit lite av en akvariedag så bombarderar med lite fler bilder. Den här gången utan undervattenshuset tyvärr och ingen systemkamera heller. Håll till godo 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Det är så snyggt Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 januari 2015 Författare Dela Postat 15 januari 2015 Det är så snyggt Björn Tack för det Tommy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.