Gå till innehåll

Keyser's 240l


keyser

Rekommenderade inlägg

Sjöstjärnan har redan käkat upp lite stjärnpolyper och xenia, fast nu håller han sig nog lugn ett tag. Han hade fastnat i min 1000l pump så ena armen är svårt skadad. Hoppas att han repar sig.

Kamera:

nikon coolpix sq

nikon coolpix 4300

Pentax optio S5

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han kommer inte att lämna in i första taget armen kommer att växa ut igen. Om han äter xenia och stjärnpolyper är väl inte hela värden de växer ju fortare än vad han hinner äta men akta dig! för ingenting går säkert för en sådan rovsjöstjärna. Ett tips: Ju tjockare armar en sjöstjärna har desto farligare art. annars kan du ju alltid skaffa dig ett par harlequinräkor de älskar att smaska sjöstjärna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Den ser ut att trivas iaf. Hur går det med den andra nya fisken? :)

Om jag får som jag vill så ska jag också ha en paddelabborre. Tillsammans med en drakfisk och några tryckare o muränor i ett stort kar! Men det blir väl om 30 år till när man sitter i ett hus utan barn o allt annat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe så tänkte jag också. Samt några riktigt stora cylinderrosor och massa annat farligt/giftigt. Helst utan koraller då, man vill ju inte sticka ner händerna i det karet sen ;)

Den andra nya fisken mår jättebra, mycket aktiv och äter bra. Hans toppfena verkar redan bli bättre.

post-1635-14468912312368_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Kan du inte berrätta vad du har för kamerautrustning som gör att du får så fina bilder ?

Beskriv gärna också hur du använder utrusningen för ta dessa fina närbilder typ bländare, slutartider, typ av objektiv, macro , mellanringar, skärpedjup m.m.

nya bilder från idag, hårdtestar den nya mellanringen till min kamera :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

visst,,

canon EOS 350D med batterigrepp som jag har på stativ.

Canon 50mm 1.8 objektiv med mellanring ef-12

Jag försöker hålla mig på ISO runt 100-400

White balance kör jag på läge Daylight, kör jag med lysrörläget så blir bilderna för blåaktiga.

Bländare på snabba objekt ligger runt 2-3.5 och runt 7 när det är stilla objekt för att få lite mer skärpedjup.

Slutare på rörliga objekt ligger på runt 60-160

Bilderna är tagna i RAW-format och är inte photoshoppade (inte de senaste fotona iaf). Det enda som jag gjort är att korrigera färgerna samt kontrasten i programmet RawShooter essentials 2005 (som är gratis)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...