Gå till innehåll

Tips på mindre fiskar


tele

Rekommenderade inlägg

Serranus tortugarum är världens minsta havsaborre. Den är extremt fredlig och håller inte revir ens mot andra av samma art. Den byter kön fram och tillbaka allt efter omständigheterna så man behöver inte tänka på hane eller hona. Men det är en havsaborre alltså en rovfisk även om den bara blir 7 -8 cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Serranus tortugarum är världens minsta havsaborre. Den är extremt fredlig och håller inte revir ens mot andra av samma art. Den byter kön fram och tillbaka allt efter omständigheterna så man behöver inte tänka på hane eller hona. Men det är en havsaborre alltså en rovfisk även om den bara blir 7 -8 cm.

Är det en aktiv fisk, eller står de mest på vakt?

Läste att de håller sig gärna nära botten.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!

Blir nog ett gäng Chromis vanderbilti på 7-9 st. Och även 3-5 Serranus tortugarum.

Tyvärr kunde inte min lokala handlare få tag på dem nu. Eventuellt i februari, annars får det bli en lång bilresa söderut.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två magnifica, och den ena av dom får rejält med stryk. Vad som händer om man skaffar många vet jag inte, men 2st i 130 liter är inget jag kan rekommendera.

/D

Från Reef Centrals fiskkompatibilitets forum så är det tyvärr ganska tydligt att dessa fiskar kommer mobba och bråka tills bara en överlever. Om dina bråkar så skulle jag rekommendera att separera dem innan det är för sent :-(

Väldigt synd då de jag sett när jag dykt har simmat omkring i par, så det var så jag ville ha det i mitt akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!

Blir nog ett gäng Chromis vanderbilti på 7-9 st. Och även 3-5 Serranus tortugarum.

Tyvärr kunde inte min lokala handlare få tag på dem nu. Eventuellt i februari, annars får det bli en lång bilresa söderut.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Du bor dumt till, leasing har både Tortugarum & ÄKTA vanderbilti hemma. Vanderbiltina var fantastiskt vackra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...