Wigge Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 kommer bilder ikväll. ska bara vänta på att korallerna ska slå ut:D Citera
Wigge Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Jag väntar fortfarande på beställningen från fish street. Det externa filtret jag beställde kommer i mitten av december. Men led rampen till karantän var en pre order vara så den kommer nog inte förän års skiftet.http://www.fish-street.com/atman_waterfall_hl600_600litres_filter_system?category_id=51. Filtret kommer stå för all filtration och cirkulation.Igår beställde jg red seas reef energy program och colouration program. Hoppas på bra resultat med dessa!men frågan är om jag ska fixa fosfat remover... Men vet inte om det behövs då det inte kommer bli mer än 2 små fiskar och kommer byta ca 5l vatten i veckan. Men får vänta någon månad och se om fosfatet hålls på rimliga nivåer!Med vänlig hälsning, wigge Citera
Atlas Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 vad är receptet? Menar mängd socker och vatten:)Receptet finns här på SG. Sök på sockerbad/druvsockerbad Citera
Wigge Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 okej tack! men den har faktiskt repat sig riktigt bra. utslagen och ser ut att må bra förutom den vävnad som försvann =) Citera
Wigge Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Vad för käk ger ni till era acans?=)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Ljus låter bra... för det har jag gott om! 2st 2x24W glo armaturer! Citera
Atlas Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Vad för käk ger ni till era acans?=)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Jag brukar ge mina lite artemia o krill ett par gånget i veckan Citera
Wigge Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 Jag brukar ge mina lite artemia o krill ett par gånget i veckan okej=) får testa det! jag har testa ge dem formula one pellets och de verkar gilla det:D Citera
Wigge Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 Var igår och bättrade på min städ patrull. blev 5 stora turbosniglar som fick följa med hem och även en heilofungia=)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 En av mina nya turbosniglar har precis som ett platt snäckskal över foten... det ser ut som något den utvecklat själv. någon som vet vad det skulle kunna vara?''Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
stigigemla Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 En del snäckor har ett lock de kan täta sig med som skydd mot rovdjur. Citera
Wigge Postat 7 december 2013 Författare Postat 7 december 2013 då är det nog det den har gjort Citera
Wigge Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 Hittade imorse min sixline wrasse död. Den hade inga tecken på skador det ända som såg konstigt ut var att magen var jätte stor på den.såg ut som den ätit ihjäl sig:/ mycket tråkigt måste jag säga:( Citera
Wigge Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 min sixline wrasse och banded coral shrimp dog inatt, anledningen tror jag är att jag druvsocker badade min catalaphyllia och min heilofungia pga av vävnads död... och de blev antagligen lite sura och har skickat iväg en massa nässelceller som sixline wrassen tog skada av... vilket var väldigt tråkigt då den var så frukansvärt fin!Efter denna tråkiga händelsen så känner jag inte riktigt för att köpa någon ny fisk på ett tag... funderar därför på om jag bara ska köra lite räkor i karet. men vet inte om man vågar det då jag har en hel del koraller som behöver stöd matas och de lär väl sno alla mat de ser?skulle uppskatta det väldigt mycket om ni kom med lite förslag på roliga invånare till min lilla plaskbalja(60L)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
freddi36 Postat 9 december 2013 Postat 9 december 2013 Små korall-gobies är trevliga. T.ex okinawae gobies Citera
Wigge Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 Små korall-gobies är trevliga. T.ex okinawae gobies jo absolut men efter fhört hur du har svurit över din när den tagit död på montis, acros och halva korall registret så känns det dumt att köpa en sådan då det kommer bli en hel de sps i karet så småning om=)men helt klart något att tänka på=) Citera
freddi36 Postat 9 december 2013 Postat 9 december 2013 Aha du planerade för sps Min lilla gula irriterade ett gäng fraggar av sps-typ till döds ja, tyvärr. En annan liten gobie som är väldigt fin och söt är små neongibies. Finns ett gäng i lödde kvar. Bara 3cm ca. Citera
Wigge Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Du menar dessa? http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+31+1869&pcatid=1869 Citera
Strikt Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Om du vill ha ett roligt skymnings/nattaktivt djur så tipsar jag om Lybia Tesselata (Boxarkrabba) http://www.reeflex.net/tiere/819_Lybia_tesselata.htmFör övrigt håller jag med Fredrik, okinawae är en rolig liten fisk som hos mig hittills inte stört några sps:er. Citera
Wigge Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 tack för tips Strikt... för fundera på det=) Citera
Wigge Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Blir det lagom att byta 10L vatten i veckan i ett 60L kar? Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
jacs Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Sry men du har MG på 1155 enligt din bild, skall inte MG vara på 1300+ innan man doserar CA? Men då din salthalt är 1.021 så stämmer ju inte MG heller så.//Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.