LN21 Postat 28 februari 2015 Författare Dela Postat 28 februari 2015 En liten helbild från idag.Har jättesvårt att fota de blå korallerna i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 28 februari 2015 Dela Postat 28 februari 2015 Supersnyggt kar du har Larry.Prova fota i raw och använd adobes lightroom - om du inte redan gör det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 28 februari 2015 Dela Postat 28 februari 2015 Mäktigt :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 februari 2015 Dela Postat 28 februari 2015 Ser dåligt..men har du månne vågat dig på en goniopora där upp till vänster i bild.."doris" simmar bakom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 mars 2015 Författare Dela Postat 1 mars 2015 @ Magnus,,, ja har ingen lycka med Goniopora, det finns inga i just nu. Har provat 2 st men dom tynar sakta bort i mitt kar. Så att det blir inte fler försök med just den korallen:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 1 mars 2015 Dela Postat 1 mars 2015 Ser bra ut karet Larry mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 2 mars 2015 Författare Dela Postat 2 mars 2015 Tack:)Här kommer lite blandade koraller från bla Tonga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 2 mars 2015 Dela Postat 2 mars 2015 Tjusigt värre Larry verkar som det får bli en tur åt Växjöhållet snart igen snygga bilder/koraller köpte mig ett nyförvärv från Fiji också.Högen växer här i Bromölla åt dig också mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 2 mars 2015 Dela Postat 2 mars 2015 Förstår inte varför du ska åka till Australien ?Du har ju ett eget Barriärrev hemma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 2 mars 2015 Författare Dela Postat 2 mars 2015 Här tycker ja att ja fick ett helt ok kort på riktigt bubblig röd BTA, Acropora från Andreas (tror att det var en fragg från Henric egentligen) och en Stylopora från PärS. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 2 mars 2015 Dela Postat 2 mars 2015 Kul att du har fått färg på Tonga-korallerna. Mina har inte kommit lika långt. Ditt kar ser ut att må mycket bra.Bra jobbat:)Mvh HenricSkickas från min iPhone via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 3 mars 2015 Dela Postat 3 mars 2015 kör du någon fosfatremover konstant eller har du bara refugiumet för export ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 3 mars 2015 Författare Dela Postat 3 mars 2015 @,,, Bjomat, tack för tipset. Nu går det liite lättare@,,, odel, klart du är välkommen:)@,, ikola, hemma bra men borta bäst, eller hur var det nu:)@,, Henric, inte alla klarade sig och det har tagit en evighet att få igång dom så ge inte upp.@,, jimmy, jepp ja har alltid järnbaserd remover och alltid aktivt kol. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 4 mars 2015 Dela Postat 4 mars 2015 Så himla vackert Larry blir alltid så inspererad när jag tittar in på din tråd. Skulle vara otroligt roligt att se i verkligheten. Om jag får ska jag ta mig tid och komma och se det i verkligheten även om det är några mil från Sandviken. Mvh Boman Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 mars 2015 Författare Dela Postat 6 mars 2015 Ja blir naturligt vis väldigt smickrad,,,,,, men det är absolut inte värt att köra alla dessa mil för mitt kar.Men skulle Du/Ni ändå ha vägarna häråt så ska du veta,,, att är ja bara hemma så är dörren öppen och du ska känna dig välkommen:):) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 Blir det 3D effekt på bilderna ang bubbeltips så nära sps? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 @ Magnus,,, ja har ingen lycka med Goniopora, det finns inga i just nu. Har provat 2 st men dom tynar sakta bort i mitt kar. Så att det blir inte fler försök med just den korallen:)Jo jag vet ju det..har du någon teori om det?..min lever ännu..kanske du har för rent kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 mars 2015 Författare Dela Postat 6 mars 2015 Jo det blir rätt bra effekt med koraller i djupled.Vet inte varför Goniopora inte funkar hos mig, men det gör inte knappar, galaxea och Posilopora heller.Tror att Euphylla lämnar en hel del skräp i vattnet som gör att en del sorter lackar ur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 ang euphyllia o goniopora så har jag bägge som du vet..men jag har upptäckt rent överfall från euphyllia på gonioporan 1 gång..stridstentakler som verkade veta vad dom gjorde..jag choppade av dom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 7 mars 2015 Författare Dela Postat 7 mars 2015 Dessa 11 acropora sorterna hoppas jag mycket på,, dom växer nu på riktigt bra. Extra glad är ja att den gula Milleporan äntligen verkar att komma igång.Anemonen klättrar runt och dödar av Staghornen men ja kommer inte åt den så att den får hållas:)Dax att byta vatten idag, skulle egentligen även köra pumparna i saltsyra men det är ju skidor och annat :) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 7 mars 2015 Dela Postat 7 mars 2015 Mycket vackert!Saltsyra? Vad använder du för blandning för rengöring av pumparna? Gör du på något speciellt sätt?Nyfiken på nya iddeér Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 7 mars 2015 Författare Dela Postat 7 mars 2015 Har köpt 30% igt saltsyra, som ja späder till ca 5%Sen låter ja pumparna gosa i en timme eller två i det (utomhus). Sen är det busenkelt att ta en diskborste som har det sista.Det lilla pysslet gör ja för sällan men när ja gör det så blir det mycket mycket bättre fart på vattnet i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 mars 2015 Författare Dela Postat 8 mars 2015 Huuua, då är pumpar rengjorda.Sumpen är är rengjord, jisses vad mycket mulm det var på botten. Ja ska göra en skitfälla på botten av returfacket. Ska se om ja inte kan skaffa en blå filtermatta och skära till.200 liter vatten är bytt.Det tar verkligen tid att ha ett saltvattens akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 mars 2015 Författare Dela Postat 8 mars 2015 Det verkar vara tillräckligt med ljuse i karet. 40 cm ner i karet så drar ändå tillväxttopparna iväg i sidled Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 9 mars 2015 Dela Postat 9 mars 2015 Köpte blå filtermatta på Drakfisken 1meter x 1 meter perfekt om man behöver lite större bitar, fanns i 3,5 & 10 cm tjocka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.