Gå till innehåll

Mitt 1800 liters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

@,,, Bjomat, tack för tipset. Nu går det liite lättare

@,,, odel, klart du är välkommen:)

@,, ikola, hemma bra men borta bäst, eller hur var det nu:)

@,, Henric, inte alla klarade sig och det har tagit en evighet att få igång dom så ge inte upp.

@,, jimmy, jepp ja har alltid järnbaserd remover och alltid aktivt kol.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så himla vackert Larry blir alltid så inspererad när jag tittar in på din tråd. Skulle vara otroligt roligt att se i verkligheten. Om jag får ska jag ta mig tid och komma och se det i verkligheten även om det är några mil från Sandviken. Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja blir naturligt vis väldigt smickrad,,,,,, men det är absolut inte värt att köra alla dessa mil för mitt kar.

Men skulle Du/Ni ändå ha vägarna häråt så ska du veta,,, att är ja bara hemma så är dörren öppen och du ska känna dig välkommen:):):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@ Magnus,,, ja har ingen lycka med Goniopora, det finns inga i just nu.

Har provat 2 st men dom tynar sakta bort i mitt kar. Så att det blir inte fler försök med just den korallen:)

Jo jag vet ju det..har du någon teori om det?..min lever ännu..kanske du har för rent kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det blir rätt bra effekt med koraller i djupled.

Vet inte varför Goniopora inte funkar hos mig, men det gör inte knappar, galaxea och Posilopora heller.

Tror att Euphylla lämnar en hel del skräp i vattnet som gör att en del sorter lackar ur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa 11 acropora sorterna hoppas jag mycket på,, dom växer nu på riktigt bra. Extra glad är ja att den gula Milleporan äntligen verkar att komma igång.

Anemonen klättrar runt och dödar av Staghornen men ja kommer inte åt den så att den får hållas:)

Dax att byta vatten idag, skulle egentligen även köra pumparna i saltsyra men det är ju skidor och annat :):)

post-5316-14468935621513_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt 30% igt saltsyra, som ja späder till ca 5%

Sen låter ja pumparna gosa i en timme eller två i det (utomhus). Sen är det busenkelt att ta en diskborste som har det sista.

Det lilla pysslet gör ja för sällan men när ja gör det så blir det mycket mycket bättre fart på vattnet i karet.

post-5316-14468935621733_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huuua, då är pumpar rengjorda.

Sumpen är är rengjord, jisses vad mycket mulm det var på botten. Ja ska göra en skitfälla på botten av returfacket. Ska se om ja inte kan skaffa en blå filtermatta och skära till.

200 liter vatten är bytt.

Det tar verkligen tid att ha ett saltvattens akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...