LN21 Postat 6 april 2014 Författare Postat 6 april 2014 Tack:)Idag är 250 liter vatten bytt, 75 liter Balling blandat och osmostanken är påväg att fyllas.Bygget rullar sakta vidare, bilden är från igår och idag har ja kottlat upp det mesta så att det är bara att skruva upp de tilltänkta täckskivorna. Man fyller ju 50 om några veckor o då vill ja vara klar iallfall med akvariedelen. Men oj vad mycke jobb det var med detta bygget.Det är tur att man inte visste det när ja började för att då vetetusan om ja hade börjat:) Citera
_Manne_ Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Vackert.. Då är helheten av karet snart färdigt med Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
fotte Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Tur man inte är avundsjuk på ditt akvarie.. inte alls.. ironi kallas det i folkmunMVH Citera
Lasse Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Tja då börjar jag undra - vad kommer härnäst.............MVH Lasse Citera
hagbard Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Anmärkningsvärt att inte lasses ser ut som moderkolonin hos morot o din larry..jag har aldrig sett en sån som lasse visar på bild Citera
Lasse Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Det är sju stycken som sitter tätt ihop och de har aldrig visat bubblorna hos mig - bara långa tentakler. MVH Lasse Citera
LN21 Postat 6 april 2014 Författare Postat 6 april 2014 @ Manne, hoppas att det inte är allt för många timmar kvar. men den här hobbyn lär ut en sak o det är att det kommer alltid något slags bakslag när man minst anar det.@ Lasse, minst 1 1/2 år innan ja gör några som helst stora förändringar:):) meeeeeeennnn man vet minsan aldrig.@ Håller med dig helt o hållet Hagbard, knepigt är det. O andra sidan så är det som gör salthobbyn så för"""t kul. Vi ha egentligen inte en susning varför en korall gör si eller så:) Citera
_Manne_ Postat 8 april 2014 Postat 8 april 2014 @ Manne, hoppas att det inte är allt för många timmar kvar. men den här hobbyn lär ut en sak o det är att det kommer alltid något slags bakslag när man minst anar det.@ Lasse, minst 1 1/2 år innan ja gör några som helst stora förändringar:):) meeeeeeennnn man vet minsan aldrig.@ Håller med dig helt o hållet Hagbard, knepigt är det. O andra sidan så är det som gör salthobbyn så för"""t kul. Vi ha egentligen inte en susning varför en korall gör si eller så:)Får man bara tummen ur, så brukar det rulla på ganska bra med diverse bygge.. Det är just det där att starta..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 8 april 2014 Postat 8 april 2014 Tack:)Idag är 250 liter vatten bytt, 75 liter Balling blandat och osmostanken är påväg att fyllas.Bygget rullar sakta vidare, bilden är från igår och idag har ja kottlat upp det mesta så att det är bara att skruva upp de tilltänkta täckskivorna. Man fyller ju 50 om några veckor o då vill ja vara klar iallfall med akvariedelen. Men oj vad mycke jobb det var med detta bygget.Det är tur att man inte visste det när ja började för att då vetetusan om ja hade börjat:)[ATTACH=CONFIG]113622[/ATTACH]Blir ju riktigt läckert Larry mvh Ola. Citera
a.nilson Postat 8 april 2014 Postat 8 april 2014 Riktigt snyggt! Hur länge har karet varit igång? Citera
LN21 Postat 10 april 2014 Författare Postat 10 april 2014 Tre månader har karet varit igång, det börjar först nu ta sig ordentligt. Nästan alla korallerna har börjat växa:)Tyvärr så svajar Ballingen fortfarande o ja fick hälla i 200 gram torrt nu ikväll för att få upp värdena. Anemonen från patchi har återvänt från de döda. Hopplöst förankrad och inte någon stans att ta vägen så samlade den sina sista krafter o har knallar 30 cm för att hitta en gnutta ljus. Den mår ingalunda bra meeeeeennnnn nu finns det hopp om den lilla krabaten. Kan ju tillägga att den är bra mycke mindre nu än när den kom i. Citera
LN21 Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Jepp då är 250 liter vatten bytt igen. För andra gången så har ja tömt ur 250 liter sen knöfyllt sumpen med osmosvatten, saltat upp och kört igång efter 5 minuter.Vet inte om det är den totala vattenvolymen eller om det är ett kanonsalt som gör att varken fisk eller koraller verkar bry sig om den otroligt korta inlösningstiden av saltet.Tyvärr så hittade ja min Salarias i dag på morgonen på täckglaset.Nu har ja faktiskt hopp om att alla tre Anemonerna ska klara sig. Den sista har på något mystiskt sätt hittat till ljuset.Det mesta är slut i kemväg så att det blir till att besöka min lokala handlare inom kort. Citera
ballsam Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Trist m salarisen, men det finns ju fler. Hade en variant som jag köpte av stig som hette crysospilus nånting som var väldigt fin.. Typ vit m röda prickar. Lite roligare än den vanliga /Samuel Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Kan man jämnföra ditt kar med en V8? Törstig=) Citera
ballsam Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Hittade den i en bokSent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Jepp en liiiten V8 Vattenbytena är iofs inte större än i fyrametaren men totalt sett så kan man grunna på om det efter sommaren är dax för en kalkreaktor istället. O andra sidan vill ja inte ha lägre PH än ja har idag så att vi får se. Citera
boman Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Hej Larry blev 6st Anthias på Triton och dom blev lite jagad i början av min Picasso och på morgonen hadde en hoppat över och dog. Ett par dagar senare försvann en till spårlöst, men dom 4 som är kvar värkar trivas och får vara ifred nu. peppar peppar. Tror dock att det var det största som försvann och det var hanen. Kommer inte ihåg om det var en eller fler hanar?? eller funkar inte fler hanar ihop? i så fall får jag köpa en ny hane nästa gång jag är på triton.Mvh Boman Citera
_Manne_ Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Boman , köp bara honor.. Någon svänger till hane ändå..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 13 april 2014 Författare Postat 13 april 2014 Fyra är lite tunt, passa så att dom inte blir för stirriga och därmed svälter ihjäl. Citera
LN21 Postat 13 april 2014 Författare Postat 13 april 2014 Jag tycker att just Anthias ger karet en extra dimension.Bilden är tyvärr en månad gammal, har lämnat tillbaka kameran,,,suck Citera
_Manne_ Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Bilden talar för sig självt eller... Vackert euphyllia berg ;)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
hagbard Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 hej ln! om man jämför ditt o mitt så är mitt knökfullt med koraler..det är inte ditt..har du någongång tänkt mätfel i ditt? din "vad händer" verkar vara hmmm...diverse gram med det osv..när du nästan inte har täckt på stenarna ens? Citera
Sillen Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Tjusiga koraller som verkar trivas i ett kar som har rejält med fiskar. Detta är ett kar som får en att längta åter till denna hobby emellanåt! Hoppas på fler bilder! Citera
LN21 Postat 13 april 2014 Författare Postat 13 april 2014 Ja hoppas att det tar minst 4-5 år innan det är fullt:) Citera
boman Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Okej får köpa nån till. Dock är det inget fel på aptiten på dom, äter som den. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.