Gå till innehåll

Mitt 1800 liters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Tack:)

Idag är 250 liter vatten bytt, 75 liter Balling blandat och osmostanken är påväg att fyllas.

Bygget rullar sakta vidare, bilden är från igår och idag har ja kottlat upp det mesta så att det är bara att skruva upp de tilltänkta täckskivorna. Man fyller ju 50 om några veckor o då vill ja vara klar iallfall med akvariedelen. Men oj vad mycke jobb det var med detta bygget.

Det är tur att man inte visste det när ja började för att då vetetusan om ja hade börjat:)

post-5316-14468933154979_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@ Manne, hoppas att det inte är allt för många timmar kvar. men den här hobbyn lär ut en sak o det är att det kommer alltid något slags bakslag när man minst anar det.

@ Lasse, minst 1 1/2 år innan ja gör några som helst stora förändringar:):):) meeeeeeennnn man vet minsan aldrig.

@ Håller med dig helt o hållet Hagbard, knepigt är det. O andra sidan så är det som gör salthobbyn så för"""t kul. Vi ha egentligen inte en susning varför en korall gör si eller så:):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@ Manne, hoppas att det inte är allt för många timmar kvar. men den här hobbyn lär ut en sak o det är att det kommer alltid något slags bakslag när man minst anar det.

@ Lasse, minst 1 1/2 år innan ja gör några som helst stora förändringar:):):) meeeeeeennnn man vet minsan aldrig.

@ Håller med dig helt o hållet Hagbard, knepigt är det. O andra sidan så är det som gör salthobbyn så för"""t kul. Vi ha egentligen inte en susning varför en korall gör si eller så:):)

Får man bara tummen ur, så brukar det rulla på ganska bra med diverse bygge.. Det är just det där att starta..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack:)

Idag är 250 liter vatten bytt, 75 liter Balling blandat och osmostanken är påväg att fyllas.

Bygget rullar sakta vidare, bilden är från igår och idag har ja kottlat upp det mesta så att det är bara att skruva upp de tilltänkta täckskivorna. Man fyller ju 50 om några veckor o då vill ja vara klar iallfall med akvariedelen. Men oj vad mycke jobb det var med detta bygget.

Det är tur att man inte visste det när ja började för att då vetetusan om ja hade börjat:)

[ATTACH=CONFIG]113622[/ATTACH]

Blir ju riktigt läckert Larry -Tummen upp mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre månader har karet varit igång, det börjar först nu ta sig ordentligt. Nästan alla korallerna har börjat växa:)

Tyvärr så svajar Ballingen fortfarande o ja fick hälla i 200 gram torrt nu ikväll för att få upp värdena.

Anemonen från patchi har återvänt från de döda. Hopplöst förankrad och inte någon stans att ta vägen så samlade den sina sista krafter o har knallar 30 cm för att hitta en gnutta ljus. Den mår ingalunda bra meeeeeennnnn nu finns det hopp om den lilla krabaten. Kan ju tillägga att den är bra mycke mindre nu än när den kom i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp då är 250 liter vatten bytt igen. För andra gången så har ja tömt ur 250 liter sen knöfyllt sumpen med osmosvatten, saltat upp och kört igång efter 5 minuter.

Vet inte om det är den totala vattenvolymen eller om det är ett kanonsalt som gör att varken fisk eller koraller verkar bry sig om den otroligt korta inlösningstiden av saltet.

Tyvärr så hittade ja min Salarias i dag på morgonen på täckglaset.

Nu har ja faktiskt hopp om att alla tre Anemonerna ska klara sig. Den sista har på något mystiskt sätt hittat till ljuset.

Det mesta är slut i kemväg så att det blir till att besöka min lokala handlare inom kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp en liiiten V8 :)

Vattenbytena är iofs inte större än i fyrametaren men totalt sett så kan man grunna på om det efter sommaren är dax för en kalkreaktor istället. O andra sidan vill ja inte ha lägre PH än ja har idag så att vi får se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Larry blev 6st Anthias på Triton och dom blev lite jagad i början av min Picasso och på morgonen hadde en hoppat över och dog. Ett par dagar senare försvann en till spårlöst, men dom 4 som är kvar värkar trivas och får vara ifred nu. peppar peppar. Tror dock att det var det största som försvann och det var hanen. Kommer inte ihåg om det var en eller fler hanar?? eller funkar inte fler hanar ihop? i så fall får jag köpa en ny hane nästa gång jag är på triton.

Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej ln! om man jämför ditt o mitt så är mitt knökfullt med koraler..det är inte ditt..har du någongång tänkt mätfel i ditt? din "vad händer" verkar vara hmmm...diverse gram med det osv..när du nästan inte har täckt på stenarna ens?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...