odel68 Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 aaaahhh,,,, Du skrev mycke tydligt, men det är en gammal man från Växjö som inte kan läsa helt enkelt:)Haha som det kan bli Larry läsa kan du kanske inte men hålla ett fruktansvärt snyggt kar de kan du sugen på att bege mig åt ert håll snart och hälsa på er snart mvh Ola. Citera
LN21 Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Klart du/Ni ska. Ring innan bara så att ja får på hurran. Citera
krille 55 Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Ola, stanna här på uppvägen då så hänger jag på. Du kör nästan förbi min ytterdörr Citera
odel68 Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 Så får det bli mina vänner siktar på den närmaste tiden kontaktar lite innan så det passar alla, försökte svara med citat sett en del på guiden som svarar 2-3 åt gången med deras olika citat men lyckades så klart inte så jag gör så här istället mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Asssåå.. Glöm inte mig! Jag paxar höger fram Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 25 november 2014 Författare Postat 25 november 2014 Blev lite orolig då Jonas undrade om min mussla mådde bra eftersom den var ihopdragen på den bilden ,hur mycket ska de gapa egentligen tycker den sett ut ungf så den mesta tiden är det ngn som har tips ang mat,flöde och ljus.Ska jag flytta upp den högre i karet står på botten nu har inte sett ngn fisk ell ngt annat vara på den ? Tar jag jättegärna emot tips så musslan får det bra.Mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Tycker den ser ok ut på bilden, skulle jag säga.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
odel68 Postat 25 november 2014 Författare Postat 25 november 2014 Har den på botten Manne tycker du den ska upp lite ell låta den vara kvar?Iofs skrev du att den såg ok ut kanske vänta flyttade den lite innan idag det var rejält flöde där den stod innan backade den lite innan idag mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Tycker den kan stå på botten med den stenen du har där.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Blev lite orolig då Jonas undrade om min mussla mådde bra eftersom den var ihopdragen på den bilden ,hur mycket ska de gapa egentligen tycker den sett ut ungf så den mesta tiden är det ngn som har tips ang mat,flöde och ljus.Ska jag flytta upp den högre i karet står på botten nu har inte sett ngn fisk ell ngt annat vara på den ? Tar jag jättegärna emot tips så musslan får det bra.Mvh Ola.På de senare bilderna ser det bättre ut tycker jag. Jag brukar bara aldrig kunna se insidan av skalet som man kunde göra på din första bild. Min egna Maxima breder ut sig rejält på dagarna.När musslor börjar må sämre så brukar de dra ihop sig och sjunka in i skalet så att man ser insidan. Samtidigt så brukar det gå fort utför när man väl kommit till den punkten vilket inte verkar vara ditt fall.Det var i all välmening. Min Maxima står på 70cm djup med samma belysning som din och verkar stortrivas. PS-ramperna verkar förse dom med nog med ljus som det ser ut än så länge. Citera
odel68 Postat 26 november 2014 Författare Postat 26 november 2014 Tack Jonas förstår det var välmening :nöjd:gick bara och funderade på vad du ev misstänkte kunde vara fel med musslan,man vill ju att allt ska må bra i karet, särskilt då jag inte är så hemma på musslor! Mvh Ola. Citera
odel68 Postat 27 november 2014 Författare Postat 27 november 2014 Jobbar eftermiddag imorgon lika bra att använda förmiddagen till nytta Tänkte höra om ngn har tips på en bra livsmedelsgodkänd 50/60 liters tunna att blanda saltet i istället som jag gör nu och bara ha osmos i dunkarna mvh Ola. Citera
MagnusJ Postat 27 november 2014 Postat 27 november 2014 Smartstore finns ju lite överallt. På större ICA o coop osv. Livsmedelsgodkända o det finns stora storlekar! Det är ju inga tunnor förstås, du kanske specifikt var ute efter den formen Citera
odel68 Postat 27 november 2014 Författare Postat 27 november 2014 Var helst en tunna jag var ute efter Magnus har sett rätt kraftiga men ändå smidiga nästan transparenta plasttunnor, de du menar är också bra förvarar mycket salttillbehör i mina mvh Ola. Citera
odel68 Postat 28 november 2014 Författare Postat 28 november 2014 Hittade en 70 l på http://www.granngarden.se/product/fodertunna-70-l-svart-m-lock är livsmedelsgodkänd för foder då bör ju den gå att blanda saltvatten i också ell vad tror ni ?Har ju läst att en del plast kan fälla ut saker som inte är bra för karet mvh Ola. Citera
odel68 Postat 29 november 2014 Författare Postat 29 november 2014 Satt och titta i karet nyss upptäckte en krabba som var luden som en spindel på kroppen aldrig sett den innan ca 1-2 cm i storlek gråaktig i färgen försvann lika snabbt som jag såg den är det ngn här som har en aning om vad det är ofarlig/farlig för invånarna? Han ej fota den tyvärr mvh Ola. Citera
blackizzz Postat 29 november 2014 Postat 29 november 2014 Satt och titta i karet nyss upptäckte en krabba som var luden som en spindel på kroppen aldrig sett den innan ca 1-2 cm i storlek gråaktig i färgen försvann lika snabbt som jag såg den är det ngn här som har en aning om vad det är ofarlig/farlig för invånarna? Han ej fota den tyvärr mvh Ola.Rent generellt sett brukar man ju säga att håriga krabbor är "elaka" vad det kommer till övriga invånare i karet (koraller och "levande") Jag skulle försöka få ur den... Citera
odel68 Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Rent generellt sett brukar man ju säga att håriga krabbor är "elaka" vad det kommer till övriga invånare i karet (koraller och "levande") Jag skulle försöka få ur den...Haha lättare sagt än gjort att fånga den lilla ludna kvicka Jä....n nya insatser vid mörkrets inbrott mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Ska du också bli krabbfiskare på dom bara Citera
odel68 Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Haha man får lära sig av de bästa ringer dig om det går åt pipsvängen ikväll igen!!! Kan ev vara denna inte säker http://se.reeflex.net/tiere/2605_Eupilumnus_sp.htm Mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Vi får söka jobb på nån av båtarna i "dödlig fångst" sen Citera
odel68 Postat 30 november 2014 Författare Postat 30 november 2014 Fast jag får fånga min först;) ingen vidare meritlista jag har och visa upp annars-skrattar hysteriskt,annars tuffar det på just nuScooter vill inte vara med idag,Fin krabban ömsat ocksåMaxi helt färgade igen Montipora S och musslan verkar också trivas mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.