Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

Vi är väldigt många med fel fisk i karen med tanke på vad de behöver som fullvuxna fiskar.

Var inte menat som kritik utan mest att man kanske skulle ha det i åtanke så att man slipper hamna i situationen med för litet kar.

Men det är ju som sagt inget problem så länge man säljer av dom/byter in dom eller helt enkelt byter kar när den dagen kommer. DET hoppas jag däremot att de flesta på guiden gör, för fiskens skull :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar inte det som kritik Jonas helt rätt tänk du har :smiley20: men tror att fisken stannar av lite i storlek i ett mindre kar men de är ju ändå för stora för vissa kar ändå,hoppas som du skriver att det går att byta in firren ell större kar när den dagen kommer mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att min Tominiensis blir mörkare i färgen för varje dag :smiley20: var lite ljusare innan helt klart bättre nu.

post-6689-14468934461944_thumb.jpg

Börjar sakta bli färg på alla maxi minin nu också

post-6689-14468934462145_thumb.jpg

Clownerna lagt rom igen blir ju klart inget av det men skoj ändå.

post-6689-14468934462331_thumb.jpg

Vaktar som bara den ;) mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är ngt jag missat men aldrig sett i ngt av mina kar innan,börjat få små vita prickar lite överallt skrapade glaset i morse och nu var där nya igen även på btn satt de inte så stora, lägger med 2 bilder inte de bästa men hoppas ngn kan se vad det ev är.

post-6689-14468934472235_thumb.jpg

Mvh Ola.

post-6689-14468934472061_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Krille,Jonas och Magnus riktigt rolig och pigg filur helt orädd men skulle det bli ngt oförutsedd händelse så vips ligger den under sandbädden på nolltid,skulle haft en guttatus tror det stavas så men blev den här hoppas den käkar aefw också blev fel bild på clownen skulle vara denna.

post-6689-14468934516107_thumb.jpg

Taget i butiken såg roligt ut verkar som de bet varandra i nosen,ell fredagsmys p G ;)mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provar med en mussla i karet,har sett att min Tominiensis är elak som bara den vid hr salarias som jag kallar den för,är det ngn som varit med om ngt liknande de är ju inte lika ell ngt brukar ju bråka med liknande släkte har jag läst skumt.

post-6689-14468934539261_thumb.jpg

Har inte sett wrassen på ngr dagar men innan idag kom den fram :) ingen mästarbild men glad att den kom fram.

post-6689-14468934539445_thumb.jpg

Mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Ctenochaetus som jagar allt som är likt en Blennid,,,,,, och min nu tredje Salarias jagas bara 2-3 timmar om dagen. Så att den har ett någorlunda bra liv:):)

De andra jag haft har blivit utskrämda och blivit torra trots att ja kör med täckglas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack allihopa Larry/Stig detta förklarar ju en del för mig,den biter ju hr salarias stenhårt på kroppen,har ju hittat han i sumpen 2ggr på kort tid har väl blivit jagad över kanten säkert,även ett ställe där den blir garanterat jagad är ju alger på tänkte faktiskt inte på kampen om mat tyckte bara det var lustigt han gav sig på den sorten.Men ngt nytt inlärt idag också tråkigt med dina förluster Larry hoppas på det bästa annars får jag starta upp mitt 120 Lido och så får vi ha det som hem för utstötta salarias Larry ;) mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Korallerna har bra tillväxt och färg nu min bubbletip är stor och delat sig igen även mina tracy uppblåsta som bara den ,kan det vara lite högre fosfat/nitrat och Fm ballinglight som hjälpt till kört ca 6 veckor nu?

post-6689-1446893456611_thumb.jpg

Har en turbinara som ser bra ut men har inga polyper ute ell de har inte det har för mig sett en bild på en som har det ell har jag fel ska den stå högt ell lågt i karet? Mvh Ola.

post-6689-14468934565925_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så det var minsann lite kraft kvar i en efter 12 Timmars passet idag,orka med 50 l vattenbyte och lite div städning när jag kom hem.Doserpump köpt PS kore 5:a blev det :nöjd:Trachyn trivs enormt just nu.

post-6689-14468934624044_thumb.jpg

Den gröna är det en slags sacrophyton? Mvh Ola.

post-6689-14468934623616_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...