Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

aaaahhh,,,, Du skrev mycke tydligt, men det är en gammal man från Växjö som inte kan läsa helt enkelt:)

Haha som det kan bli Larry läsa kan du kanske inte ;) men hålla ett fruktansvärt snyggt kar de kan du :smiley20: sugen på att bege mig åt ert håll snart och hälsa på er snart ;) mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så får det bli mina vänner siktar på den närmaste tiden kontaktar lite innan så det passar alla, försökte svara med citat sett en del på guiden som svarar 2-3 åt gången med deras olika citat men lyckades så klart inte :snurrig: så jag gör så här istället mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev lite orolig då Jonas undrade om min mussla mådde bra eftersom den var ihopdragen på den bilden ,hur mycket ska de gapa egentligen tycker den sett ut ungf så den mesta tiden är det ngn som har tips ang mat,flöde och ljus.Ska jag flytta upp den högre i karet står på botten nu har inte sett ngn fisk ell ngt annat vara på den ? Tar jag jättegärna emot tips så musslan får det bra.

post-6689-14468934890739_thumb.jpg

post-6689-14468934890914_thumb.jpg

Mvh Ola.

post-6689-14468934890517_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev lite orolig då Jonas undrade om min mussla mådde bra eftersom den var ihopdragen på den bilden ,hur mycket ska de gapa egentligen tycker den sett ut ungf så den mesta tiden är det ngn som har tips ang mat,flöde och ljus.Ska jag flytta upp den högre i karet står på botten nu har inte sett ngn fisk ell ngt annat vara på den ? Tar jag jättegärna emot tips så musslan får det bra.

Mvh Ola.

På de senare bilderna ser det bättre ut tycker jag. Jag brukar bara aldrig kunna se insidan av skalet som man kunde göra på din första bild. Min egna Maxima breder ut sig rejält på dagarna.

När musslor börjar må sämre så brukar de dra ihop sig och sjunka in i skalet så att man ser insidan. Samtidigt så brukar det gå fort utför när man väl kommit till den punkten vilket inte verkar vara ditt fall.

Det var i all välmening. :)

Min Maxima står på 70cm djup med samma belysning som din och verkar stortrivas. PS-ramperna verkar förse dom med nog med ljus som det ser ut än så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och titta i karet nyss upptäckte en krabba som var luden som en spindel på kroppen aldrig sett den innan ca 1-2 cm i storlek gråaktig i färgen försvann lika snabbt som jag såg den är det ngn här som har en aning om vad det är ofarlig/farlig för invånarna? Han ej fota den tyvärr mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och titta i karet nyss upptäckte en krabba som var luden som en spindel på kroppen aldrig sett den innan ca 1-2 cm i storlek gråaktig i färgen försvann lika snabbt som jag såg den är det ngn här som har en aning om vad det är ofarlig/farlig för invånarna? Han ej fota den tyvärr mvh Ola.

Rent generellt sett brukar man ju säga att håriga krabbor är "elaka" vad det kommer till övriga invånare i karet (koraller och "levande") Jag skulle försöka få ur den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rent generellt sett brukar man ju säga att håriga krabbor är "elaka" vad det kommer till övriga invånare i karet (koraller och "levande") Jag skulle försöka få ur den...

Haha lättare sagt än gjort att fånga den lilla ludna kvicka Jä....n ;) nya insatser vid mörkrets inbrott -boxing mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag får fånga min först;) ingen vidare meritlista jag har och visa upp annars-skrattar hysteriskt,annars tuffar det på just nu

post-6689-14468934922114_thumb.jpg

Scooter vill inte vara med idag,Fin krabban ömsat också;)

post-6689-1446893492244_thumb.jpg

Maxi helt färgade igen

post-6689-14468934923039_thumb.jpg

post-6689-14468934923377_thumb.jpg

Montipora S och musslan verkar också trivas mvh Ola.

post-6689-14468934921949_thumb.jpg

post-6689-14468934922274_thumb.jpg

post-6689-14468934922616_thumb.jpg

post-6689-14468934923214_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...