odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Snacka om chockmorgon japonicus,salaries,mandarin,eldräka döda nigricans halvdöd övriga ser ut att leva just nu har inte hunnit ta tester ännu men kirurgerna var helt färglösa nästan.Skummare doppvärmare och streamers funkar fattar ingenting känns som all glädje går ur en nu rampen känns plötsligt ointressant :snurrig:mvh Ola. Citera
osby0479 Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Tråkig läsning, men får hoppas att det va något med din nya kirurg, och att den sista klarar sig!Ibland hjälper inte uvc, men fiskarna såg ju riktigt fina ut i lördags så det är ju lite av ett mysterium.Bara hoppas att resten klarar sig, fan va tråkigt! Citera
Tribiani Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Usch fy Ola. Vad tråkigt . Hoppas att de klarar sig. Citera
_Manne_ Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Trist o tråkigt.. Hur ligger korallerna till ?.. Vad kan ha hänt över sista dygnet i karet ?? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Nigricans borta också hepatus mår bra kejsaren och clownerna också korallerna ser ok ut inte tänt upp ännu men de ser ut som de brukar utan ljus har ingen aning vad som hänt såg bra ut i går när jag stack till jobbet hade bara månljuset när jag kom hem men japonicus simmade runt då mvh Ola. Citera
JonasW Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Fy vad trist.... Så snabbt också.Kan det vara oodinium? Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Vet inte kör en kur nu.Som du säger Ken fiskarna såg bra ut, kan det ligga ngt i mina fiskar som de tål men inte nya?mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Man borde sett något.. Att mycket bara dör på en gång brukar ha en annan förklaring tyvärr..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Ja precis fattar inget ska ta prover nu så många fiskar kan väl inte ha varit på haddonin så här ser karet ut nu ingen kanon bildmvh Ola. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Värden var lite svajiga men kör behandling också +det som hänt så vet inte om det stämmer brukar inte ha sådana värden annars salt 1.023 ppt 31 ca500 mg 1480 po4:a 0,65 no3 20 no2 0,05 mvh Ola. Citera
osby0479 Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Tror absolut inte att det är några värden som har gjort att dina fiskar har dött, utan någon av nykomlingarna har haft något i bagaget! Citera
stigigemla Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Du säger att du kör någon kur nu.Jag misstänker att du hällt i någon icke revduglig fiskmedicin som tar livet av de lägre djuren. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Tror absolut inte att det är några värden som har gjort att dina fiskar har dött, utan någon av nykomlingarna har haft något i bagaget!Ja skyller inte på ngn men detta verkar skumt de andra lever och äter som vanligt mvh Ola. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Du säger att du kör någon kur nu.Jag misstänker att du hällt i någon icke revduglig fiskmedicin som tar livet av de lägre djuren.:smiley13:jo du har rätt Stig hällde i oodinex i morse,ska jobba nu har laddat för rejält vattenbyte tills imorgon bitti ska jag avbryta kurennu, tycker du förstår jag mvh Ola. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Så ser det ut i karet nu de som är kvar ser ut att må bra mycket konstigt mvh Ola.. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Forskat runt lite verkar vara nitritchock som orsakade detta, då flera som köpt samtidigt deras fisk mår bra mvh Ola. Citera
Patrik87 Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Tråkigt det som hände :/ Jag själv köpte 8 st fiskar från dom och dom mår bra, äter bra. Hoppas nu resten klarar sig för dig. Mvh Citera
osby0479 Postat 22 april 2014 Postat 22 april 2014 Forskat runt lite verkar vara nitritchock som orsakade detta, då flera som köpt samtidigt deras fisk mår bra mvh Ola.Har du mätt dina värden?Varför har du fått en nitritchock? Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Jag mätte värden innan men som jag skrev det var rätt snabbt efteråt tänkte om ngn fisk dött på natten och värdet låg på gränsen innan så kan det gå snabbt ell?Enda förklaring jag kan komma på då jag kollat lite med andra som köpt det har gått bra för dem, ell har du ngn annan teori mvh Ola. Citera
odel68 Postat 22 april 2014 Författare Postat 22 april 2014 Tråkigt det som hände :/ Jag själv köpte 8 st fiskar från dom och dom mår bra, äter bra. Hoppas nu resten klarar sig för dig. MvhTack Patrik vet att du också köpte skönt att det går bra för dina fiskar mvh Ola. Citera
odel68 Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 Storstädat sump och kar 80 l vattenbyte gjort fiskar,koraller,sniglar och eremiter ser ut att må bra.En maxi mini försvunnen vet ej när den gav upp,kan den åkt in i en streamerpump och hjälpt till med det som hände mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 23 april 2014 Postat 23 april 2014 En anemon i en streamer kan dra med sig allt i karet.. Så inte ett helt orimligt Läge faktiskt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkGlöm inte Kol om du ens anar att det kan vara gift.. Citera
odel68 Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 En anemon i en streamer kan dra med sig allt i karet.. Så inte ett helt orimligt Läge faktiskt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkGlöm inte Kol om du ens anar att det kan vara gift..Ska byta den imorgon har inte hängt tillbaka varken kol ell fosfatremover,vet inte om fallet är så men hittar inte min maximini som delade sig mvh Ola. Citera
odel68 Postat 24 april 2014 Författare Postat 24 april 2014 Snacka om att bli paff när jag skulle byta kol/fosfatremover imorse vem var i sumpen jo hr salaries;)va skönt att han klarat sig mvh Ola. Citera
Tribiani Postat 24 april 2014 Postat 24 april 2014 Haha de var ju riktigt skoj att han har klarat sig. Han har fått sig en ordentlig åktur Det blir till att skaffa ett nät över rören. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.