Casio Postat 16 maj 2014 Postat 16 maj 2014 Ska bli kul att se vad du tycker om den. fö. vad är razor kanalerna ställda på? Hade en razor innan, kul att jämföra. Citera
dr.dator Postat 16 maj 2014 Författare Postat 16 maj 2014 Ska bli kul att se vad du tycker om den. fö. vad är razor kanalerna ställda på? Hade en razor innan, kul att jämföra.Ja den känns väldigt prisvärd med alla funktioner.Just nu maxar jag min Razor på 100% blåa kanalen och 30% vita. Körde tidigare på program 1 som är stället på 100/100 vilket jag tror är en av anledningarna till att min blåa acropora tappat nästan all sin färg. Har läst en del på bl.a. RC (tex http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2328838), där många menar att SPS:er inte gillar vita LED speciellt mycket. Finns också den här jättetråden om någon är intresserad: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2315500 Citera
POPOV Postat 17 maj 2014 Postat 17 maj 2014 Din beställda Orphek kommer passa in snyggt på detta kar Citera
dr.dator Postat 17 maj 2014 Författare Postat 17 maj 2014 Din beställda Orphek kommer passa in snyggt på detta kar Jag hoppas det Är du nöjd med din? Citera
dr.dator Postat 18 maj 2014 Författare Postat 18 maj 2014 Satte upp min gamla DIY LED över karet också för att få lite mer ljus i väntan på Atlantik-rampen. Blev mycket trevligare än med bara Razorn. DIY-rampen har några UV, röda och gröna LEDs förutom de vanliga RB och cool white. Det gör stor skillnad. Razorns ljus känns gråblått i jämförelse. Citera
POPOV Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Jag hoppas det Är du nöjd med din?Missat min långa review om den ?Jo då, finns även ny version av appen ute som ska vara mindre buggig. Citera
dr.dator Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Missat min långa review om den ?Jo då, finns även ny version av appen ute som ska vara mindre buggig.Jo den har jag läst. Tänkte mest nu när du har kört den några månader. Citera
POPOV Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Jag vill bara ha mera av ljuset, typ en 50 watt till men det är inte lampan som det är fel på. Med den mängden av olika färger på en lampa blir det svårt att inte köra på max effekt på alla kanaler då jag gillar att ha lampan högt upp. Vilket i sig innebär att det blir svårare att ställa in det ljuset som mina ögon tycker ser bäst ut. Men korallernas tillväxt bevisar dock att ljuset även om det inte är estetiskt helt korrekt för mig ger resultat. Citera
_Manne_ Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Popov:Nu har jag inte koll på Atlantiken men skulle man kunna byta linserna mot snävare så du ändå får ner ljuset i karet , även om lampan hänger högt ur estetiska själ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Kanonskoj med paket;) med den ska du nog få till riktigt bra belysning i karet mvh Ola. Citera
POPOV Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Popov:Nu har jag inte koll på Atlantiken men skulle man kunna byta linserna mot snävare så du ändå får ner ljuset i karet , även om lampan hänger högt ur estetiska själ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDet ska gå, linserna är av vanlig modell som går att köpa på AC-RC.Eller så kan nog Orphek skräddarsy din lampa åt dig vid beställning. Citera
_Manne_ Postat 3 juni 2014 Postat 3 juni 2014 Till mig blir det ingen.. Hade behövts minst tre st.. Men för din del som vill ha den högt upp vore snävare linser perfekt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
dr.dator Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Var precis med om en sjuk grej. Skulle byta vatten idag och hittade i sumpen min six-line wrasse som jag trodde var död sedan 2 veckor tillbaka. Den har levt i mörkret under siporaxen. Så glad för detta Citera
dr.dator Postat 16 juni 2014 Författare Postat 16 juni 2014 Liten uppdatering... Lampan sitter uppe sen 2 veckor tillbaka. Har även fått hem en ATS från Santa Monica Filtration som flyter i sumpen sedan i lördags. Har inte börjat växa några alger i den än, men det kan ta lite tid enl manualen. Jag hoppas på att kunna få bort de f*rbannade håralgerna i karet med hjälp av den. Och så lite bilder då: Citera
POPOV Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Gillar dina val Einar. Trevligt att jag har inspirerat någon som inspirerat mig tidigare =) Citera
Matthias_H Postat 30 juni 2014 Postat 30 juni 2014 Mycket snyggt bygge.Har läst hela tråden och är väldigt imponerad-Tummen uppJag kör själv med pacific sun triton S 2 st och är grymt nöjd med dessa lampor. Citera
dr.dator Postat 17 juli 2014 Författare Postat 17 juli 2014 Skaffade lite nya innevånare idag.5 Pseudanthias Squamipinnis6 Chromis Viridis1 Zebrasoma FlavescensHar även skaffat en Pacific Sun Kore 5th för balling, ATO mm. Citera
dr.dator Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 Har byggt ett litet refugium. Börjar bli trångt i skåpet nu... Citera
dr.dator Postat 1 augusti 2014 Författare Postat 1 augusti 2014 Har fått väldigt mycket bättre PE senaste tiden på mina SPS:er. Vet inte om det är lampan eller att jag börjat dosera aminosyror. I vilket fall känns det lovande. Närbild på Acroporan: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.