Maglofster Postat 18 april 2014 Författare Postat 18 april 2014 I min "manual" som följde med skummaren - d.v.s det A4-papper med extremt dålig engelska som följde med står det att man inte ska köra pumpen i mer än 35%. Men dom som fått leveranser efter mig verkar ha fått ett annat papper där det står att man inte ska köra pumpen i mer än 35℃. Eventuellt har dom skrivit fel. Just nu kör jag min pump på 3:an och det fungerar bra. Citera
odel68 Postat 18 april 2014 Postat 18 april 2014 I min "manual" som följde med skummaren - d.v.s det A4-papper med extremt dålig engelska som följde med står det att man inte ska köra pumpen i mer än 35%. Men dom som fått leveranser efter mig verkar ha fått ett annat papper där det står att man inte ska köra pumpen i mer än 35℃. Eventuellt har dom skrivit fel. Just nu kör jag min pump på 3:an och det fungerar bra.Tack jag har också kört min på 3:an sedan i morse, tänkte bara höra och dela med mig lappen var inge vidare;)mvh Ola Citera
Maglofster Postat 19 april 2014 Författare Postat 19 april 2014 Snacka om att "gå över ån efter vatten"..För att kunna administrera min ATI-ramp fick jag installera en virtuell Windows 8.1 i min MB Air. Tog 5 minuter att lära sig gränssnittet i ATI:s mjukvara. Typ 10 minuter att ställa in som jag ville ha det. Nu har jag exakt dom inställningar jag vill ha. Personligen tycker jag att det är för mycket rött default. Sen vill jag inte ha månljus hela natten heller. Så summa summarum: nu är jag väldigt nöjd, men det var onödigt krångligt för mig som har MacOS. Citera
Maglofster Postat 19 april 2014 Författare Postat 19 april 2014 (ändrat) Blev en liten tur till Leasing och inköp av fisk:1 st Paracheilinus filamentosus (tror jag det är) Nån slags flasher iaf. 2 st Halichoeres chrysus1 st Assessor flavissimusFisklistan är således:5 st Chromis viridis1 st Paracheilinus filamentosus2 st Halichoeres chrysus1 st Assessor flavissimus Ändrat 21 april 2014 av Maglofster Citera
freddi36 Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 (ändrat) Blev en liten tur till Leasing och inköp av fisk:1 st Paracheilinus filamentosus (tror jag det är) Nån slags flasher iaf. 2 st Halichoeres leucoxanthus1 st Assessor flavissimusFisklistan är således:5 st Chromis viridis1 st Paracheilinus filamentosus2 st Halichoeres chrysus1 st Assessor flavissimusA flavissimuss var rikt snygg! Googlade den, har aldrig sett eller hört om den innan Riktigt snyggt kar f.ö, kommer bli bra med koraller osv Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Ändrat 21 april 2014 av Maglofster Citera
odel68 Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Alltid roligt med nyförvärv:) Halichoeres gillar jag också mvh Ola. Citera
alexochingencarina Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Blev en liten tur till Leasing och inköp av fisk:1 st Paracheilinus filamentosus (tror jag det är) Nån slags flasher iaf. Riktigt snygg fisk. Har själv varit riktigt sugen på den men har tyvärr fullt. Citera
ormet Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Aha va kul att du plockade upp assesorn, jag har spanat på den flera ggr men vill ha en grupp. Tror den kommer trivas utmärkt i ditt kar, de gillar väggar och branter :-) Citera
Lasse Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Jag har legat av mig - Assessor flavissimus har jag missat men nu står den på listan MVH Lasse Citera
Fildur Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Paracheilinus filamentosus har jag, 2st. Om du kör typ enbart uv lyse på natten så blir de galet skumma när de spänner upp sig, riktigt rolig fisk! (Har fullt med fisk, hade annars ökat till ett stim av dem) Citera
Majki01 Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Bilder bilder bilder Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Sherwan Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Håller med, fler bilder...Förstår att du har mycket att göra men det här snygga projektet behöver flera bilder många är nästan "drogberoende" av hur det rullar på.Så se till att ta bilder nu, behöver inte vara av värst bra kvalitet bara du bjuder på lite påskgodis/saltvattens snusk/porrMvhsherwan Citera
_Manne_ Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 Håller med tidigare inlägg.. Antalet bilder börjar bli lite kort i förhållande till inlägg från ägaren..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 20 april 2014 Författare Postat 20 april 2014 Har varit ute på landet över Påsk. Nu precis hemkommen! Ska ta lite bilder under morgondagen då jag hoppas att fiskarna blivit lite mindre blyga! Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 (ändrat) Jag är fan inte kompis med min nya kamera än. Ändrat 21 april 2014 av Maglofster Citera
odel68 Postat 21 april 2014 Postat 21 april 2014 Blev väl helt ok bilder:smiley20: Vilken skillnad på skummaren nu och innan på läge 2.Mvh Ola. Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 Ja, och det var ju inte direkt så den skummade dåligt innan. Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 Skriver upp lite fiskar på önskelistan:1 st Serranocirrhitus latus5 st Serranus tortugarum2 st Nemateleotris magnifica2 st Pterapogon kauderni3 st Ostorhinchus cyanosoma2 st Amphiprion ocellaris (svarta)1 st Cirrhilabrus exquisitus (eller liknande)D.v.s enbart en gäng mindre fiskar. Den största blir Serranocirrhitus latus med sina max 13 cm. Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 Knäppte några översiktsbilder. Citera
odel68 Postat 21 april 2014 Postat 21 april 2014 Ja, och det var ju inte direkt så den skummade dåligt innan. Nej absolut inte men,det blev ännu bättre nu tycker jag mvh Ola. Citera
Majki01 Postat 21 april 2014 Postat 21 april 2014 Jag gillar det skarpt! Men får på huvet här hemma om jag får för mig att byta kar igen haha! Jäkligt snyggt! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
ormet Postat 21 april 2014 Postat 21 april 2014 Skönt att alla fiskar hänger på det djupa, gör de så jämt? Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 Skönt att alla fiskar hänger på det djupa, gör de så jämt?Ja, för det mesta. De gula gyltorna simmar upp och ner mellan det djupa och det grunda ibland. Även Chromisarna gör det lite. De andra stannar alltid på det djupa. Citera
Maglofster Postat 21 april 2014 Författare Postat 21 april 2014 Har kämpat på lite med kameran och nu börjar det likna något. Lite väl högt iso, men orkade inte släpa fram blixten.Gapande Assessor.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.