Lasse Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 (ändrat) säger mycket mer än ord MVH LasseTillrättat problemet med att filmen startade i slutet Ändrat 7 februari 2014 av Lasse Citera
Laggeman Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Haha, Lasse, tiden som filmen börjar på gav inte mycket, förstod först inte varför, men så upptäckte jag att det inte var hela klippet. Kör på samma sätt, oavsett pris på korallerna. Citera
alivedreamer Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Det är alltså inte bara jag som fuskar stoppar i koraller direkt. Har inte haft några dödsfall Fast det är nog mer tur än skicklighet.Fiskar och framförallt andra lägre djur är jag betydligt mer försiktig med dock. Citera
petnym Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Kul film... och en imponerande uppsättning akvarium... Citera
Dykaren Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Jag tycker dock att man göra en ordentligt visuell check för så man kan slippa en del ohyra. Jag kollar efter elaka krabbor och blåser vatten med en pipett för att se om det lossar några plattmaskar. Citera
Ticky Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Kör likadant fast mina koraller får ligga i Coral RX Pro Korall Dip i 10-15 minuter innan. Citera
Lasse Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 Parasitfrågan är en annan sak - det är nog ide att titta som du säger Hans - men jag tycker videon tar död lite på de myter som finns om acklimatisering av korallerMVH Lasse Citera
jacs Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Det var avancerat förfarande, tror jag får kolla ett par ggr till så jag riktigt förstår Citera
Manks Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 var lite svårt att se hur han angrep påsen med saxen. Citera
Strikt Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Skönt att något inom denna hobby äntligen är enklare än man tror istället för tvärtom.Men spelar inte temperatur någon roll? Jag har fått rådet av en seriös handlare att låta påsen ligga i vattnet och hamna på rätt temp innan man gör som i filmen. Citera
Lasse Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 Skönt att något inom denna hobby äntligen är enklare än man tror istället för tvärtom.Men spelar inte temperatur någon roll? Jag har fått rådet av en seriös handlare att låta påsen ligga i vattnet och hamna på rätt temp innan man gör som i filmen.Så gör jag också om det är stora temperaturskillnader men är det en kort transport och inte större temperaturskillnader än 3-4 grader så kan jag strunta i det - men om möjlighet finns - låt påsen ligga i vattnet någon halvtimme.MVH Lasse Citera
odel68 Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Gör också likadant när jag köpt ngt nytt såvida det inte varit lång transport hem mvh hälsning Odel Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.