Gå till innehåll

LED belysning styrning - Bluefish LED CONTROLLER


wrang

Rekommenderade inlägg

Arduionobaserad om jag förstått det rätt. Den kommer inhandlas fortare än kvickt när den släpps. Återkommer med erfarenheter senare :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Nu är den på G snart (I MAJ)

Har du lyckats fatta om controllern kan göra annat än programmeras map samma sak som rattarna på Kessillampan? Alltså kan man kontrollera annat än ljusstyrka och färgtemp (graden av blåhet)? Någon annan färg än blå?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

I filmen justeras flera färger. Men det framgick inte om det var Kessil som användes! Man kan väl bara öka/minska intensiteten för de ledar som finns i lampan. Om Kessil har tre sorts ledar så kan man justera var och en av dem. Färgerna är gissningsvis UV, blå och kallvit. Några magentaledar finns väl inte i Kessils?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Klart överkomligt.

Frågan kvarstår dock om det kan kopplas flera drivare (0-10v styrning) till en kanal?

Jag har i nuläget 2 drivare till den vita och 2 drivare till blått.

Planen är att skaffa en vit till och en separat till actinic.

Då är man ju uppe i 6 kanaler där.

Sen vill man säkert ha både rött och grönt med i framtiden, då är vi ju uppe i 8 kanaler.

Men kan man koppla fler drivare på en kanal så blir det ju betydligt bättre, så man får alla 3 vita, två blå, en actinic, en röd och en grön på varsin kanal så får man över en till månlyse med.

Men orkar den styra 3 drivare på en kanal tro?

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart överkomligt.

Frågan kvarstår dock om det kan kopplas flera drivare (0-10v styrning) till en kanal?

Jag har i nuläget 2 drivare till den vita och 2 drivare till blått.

Planen är att skaffa en vit till och en separat till actinic.

Då är man ju uppe i 6 kanaler där.

Sen vill man säkert ha både rött och grönt med i framtiden, då är vi ju uppe i 8 kanaler.

Men kan man koppla fler drivare på en kanal så blir det ju betydligt bättre, så man får alla 3 vita, två blå, en actinic, en röd och en grön på varsin kanal så får man över en till månlyse med.

Men orkar den styra 3 drivare på en kanal tro?

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

There is more than enough output power to handle 3 LDD drivers per channel. We will include the appropriate power supply with your order.

Var deras svar när jag frågade dem. Kommer själv att använda tre drivers per kanal.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Will do. Kul med en billig utmanare. Går även i tankar att komplettera min belysning med en ghl mitras lightbar ( https://www.aquariumcomputer.com/en-GB/products-shop/light-technology/431/led-lightbar-mitras-lightbar ) Har inte kollat om det är möjligt än, men om, så tar väl den säkert 3-4 kanaler i anspråk. Men mina Kessil 360n behöver ju bara 2 kanaler om jag förstått allting rätt.

Återkommer, vi får se när den dyker upp, min preorder.

Njuter lite av tanken att kombinera en ghl produkt med en billig datorutmanare :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Min har också kommit :-) Fånigt liten och lätt. Väger inte mer än en snusdosa. Har dock lite problem med uppkopplingen. Den använder ett system som kallas Blink Up där man använder mobilen eller paddan som blinkar över information till controlern så att den skall kunna logga in på wifinätverket. Tar jag bort lösenordsskyddet så går det, men inte med. Håller på och söker info om vad som kan orsaka problemen.

Annars funkar den som förväntat. Nu har jag en trevlig soluppgång och nedgång. Kessil går visst inte att dimma mer än till 14%. På natten vill jag köra mittenlampan som månljus men jag tycker den lyser lite väl mycket på 14%. Jaja, men annars är jag nöjd än så länge. /Pelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har suttit och lekt lite med mjukvaran eftersom min lampa inte är färdigbyggd än. Mjukvaran och själva upplägget på navigering är både enkel och smidigt. Det kommer inte vara några problem att ställa in den exakt så man vill ha den.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ingår tre st kontakter längden på dessa ska jag låta vara osagt men varje kabel har tre stycken kablar en för varje kanal och en neutral. Det lilla som jag lekt med den så är jag bara positivt överraskad

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...