Gå till innehåll

LED belysning styrning - Bluefish LED CONTROLLER


wrang

Rekommenderade inlägg

Såg detta i en annan tråd och tyckte absolut att den skulle vara en egne tråd.

Bluefish LED CONTROLLER

http://aquarium-led-controller.com

Compatibility

Bluefish can directly control:

Meanwell LDD Drivers for DIY LED setups

All Meanwell Dimmable LED Drivers for DIY LED setups

Kessil A360 Pendants

Nano Box LED Fixtures (all models)

Anything that accepts a 0-10V, 5V PWM, or 10V PWM signal!

and paired with the PowerPWM accessory, you can control:

Ecoxotic Stunner LED products

Ecoxotic Panorama LED products

Current USA TrueLumen LED products

ReefBrite LED Products

Innovative Marine LED products

Vertex Illumilux LED products

Almost any LED product with a standard power supply!

PowerPWM is an inline dimmer that modulates the power to your LEDs with a PWM signal from the Bluefish controller. Essentially, PWM is turning the LEDs on/off much faster than your eye can see. This is the accepted “right” way to dim LEDs, as the spectrum remains the same despite the brightness. PowerPWM will be available as a plug-and-play product, and also in a DIY bare-bones version.

app-mockup-render-resize.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tänkte på hur man gör för att uppgradera från en befintlig DIY controeller, och hittade nån stans att kablarna man fick med var "mini audio" kablar. Men hur gör man då om man ska koppla den till en LDD drivare t.ex, eller en drivare med "pin connectors"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på hur man gör för att uppgradera från en befintlig DIY controeller, och hittade nån stans att kablarna man fick med var "mini audio" kablar. Men hur gör man då om man ska koppla den till en LDD drivare t.ex, eller en drivare med "pin connectors"?

Man måste väl helt enkelt skaffa passande kontaktdon, alternativt klippa av sladden så man kan komma åt kablarna (vilket brukar vara svårare då billiga kablar idag har så lite ledare i sig att de ofta går sönder efter en kort tid om man försöker löda eller skruva fast dem någonstans där de får utså mekaniskt slitage).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste väl helt enkelt skaffa passande kontaktdon, alternativt klippa av sladden så man kan komma åt kablarna (vilket brukar vara svårare då billiga kablar idag har så lite ledare i sig att de ofta går sönder efter en kort tid om man försöker löda eller skruva fast dem någonstans där de får utså mekaniskt slitage).

Så mycket prylar som det finns borde det självklart finnas en lämplig adapter.. :)

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

problemet är (för mig iaf) att den verkar bara kunna styra 6 kananler :(

Behöver man fler egentligen?

Blått, vitt, actinic,rött,grönt, månljus, är dom jag kommer på.

I mitt fall kommer det bli blått, vitt, actinic och månlyse, troligtvis.

//Marko 'DaTrucka' (via Padda)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver man fler egentligen?

Blått, vitt, actinic,rött,grönt, månljus, är dom jag kommer på.

I mitt fall kommer det bli blått, vitt, actinic och månlyse, troligtvis.

//Marko 'DaTrucka' (via Padda)

Det beror på om en kanal orkar driva tre stycken leddrivarna för i sådana fall klarar jag mig med fem och då räcker den ( kommer att köra med tre st 50 w dreamchip i mitt bygge)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den ska ju inte driva chippet, bara styra dimningen av drivern.

Är lite nyfiken med på hur många mA dimningen kräver på en driver, samt hur mycket denna styrenhet orkar leverera.

//Marko 'DaTrucka' (via Padda)

Ska maila dem och fråga för min det måste varje "output kunna driva 3*700 mA för att den ska fungera

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska maila dem och fråga för min det måste varje "output kunna driva 3*700 mA för att den ska fungera

Det är strömmen på driverns styringång som spelar roll, inte hur mycket drivern i sig skall driva. (Helt skilda saker). Svaret från tillverkaren borde vara någonstans i storleksordningen 40-50 mA.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är strömmen på driverns styringång som spelar roll, inte hur mycket drivern i sig skall driva. (Helt skilda saker). Svaret från tillverkaren borde vara någonstans i storleksordningen 40-50 mA.

Ahh det svaret underlättar en hel del

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Svara på min egen fråga med ett svar från tillverkaren

Basically you have two options for that setup:

-Cut and strip the cables: The controller comes with 3 male-male control cables. Each contains 3 wires, a wire for each channel and a ground. You can cut these and connect them to the inputs on your drivers

-Purchase breakout boards: We will have these available for purchase before launch and you can add them to your order with no additional shipping. The control cable plugs into the small board, and you make your connections to the board's screw terminals.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...