Gå till innehåll

fick detta mail ang salt


salta wille

Rekommenderade inlägg

Det är nog ett av dom mest sålda salten idag i Sverige(misstänker jag) då det marknadsförts en hel del...

Pro Versionen är den som många haft strul med (red sea har lanserat en "gör såhär" video för Pro saltet).

De saltet har en tendens att lätt fälla ut och videon är näsan lite komisk då man börjar komma till den typen av parametrar/begränsningar/krav man använder i processkemi.

Sen bör man notera att folk haft problem även när dom följt instruktionerna...

Deras vanliga salt har dock bra värden och om man inte förlitar sig på endast vattenbyten för att hålla uppe parametrarna så är det helt klart den bättre av dom två.

Den beter sig oftast snällt vid blandning och har inte samma problematik med fällning o exakt metodik för ett lyckat VB.

Att välja Pro ser jag som att kliva över en hundring för o plocka upp en krona...

Det är dock inget syntetsalt utan framställt med avdunstning där man sedan tillsatt spårämnen etc, det ger dock även lite föroreningar som mindre kvantiteter fosfat.

Priset ser ut att ligga ungefär som det gör här kanske något billigare.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt ny på salt, men 3 månader har jag brukat Pro versionen, inga utfällningar vid blandning, fast haft riktigt kassa värden i min burk. Så därför byter jag till den vanliga blå burken + balling

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använder deras "vanliga" salt och gjort det under en längre tid (ca 4 år). Väldigt nöjd. Märker ingen skillnad mot Tropic Marin Pro eller KZ Reefers Best eller FM salt förutom att det är bra mycket billigare än dem andra.

//Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...