Johan Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Jag monterade hyllan med skruv och brickor, de lösa delarna fick jag inte heller ihop funktionen på , däremot så kan man vända dosern åt olika håll på hyllan ioch med hålen i botten på hyllan, smart! Citera
wrang Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Skulle vilja vända på pump huvudena men får ej loss dom nån som testat?Skulle vilja vrida dom 2 snäpp /Christian Citera
MattiasN Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Äh, satte oxå med skruv utan att använda de lösa delarna Men hur programmerar man den? Först kommer väl antal gånger den ska dosera? Vad betyder sedan "intervall 0-30" i nästa steg? Citera
wrang Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Vad betyder sedan "intervall 0-30" i nästa steg?Dagar, satte min på 1 så borde det vara varje dag/Christian Citera
Johan Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Nej jag tror att 0 är varje dag alltså ingen intervall 1är en dag osv Citera
Johan Postat 20 juli 2014 Postat 20 juli 2014 Titta på youtube, bra video på hur man ställer in den Citera
wrang Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Hur tycker ni denna funkar nu efter ni kört den ett tag?/Christian Citera
JonasW Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Min har fungerat bra. För pengarna så finns det inget att klaga på! Jag ska däremot byta ut min mot en Pacific Sun Kore 5th pga mitt sumpskåp. Det är så jäkla trångt att programmera om doseringarna, så det har blivit en pina. Citera
MattiasN Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Jag har kört min några veckor och den har fungerat klockrent! Är väldigt nöjd än så länge Citera
toompa Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Verkar som ni är nöjda Får nog bli en beställning Citera
wrang Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Nja jag får nog blanda om mina balling flaskor Doserpumen dra olika i alla kanaler.../Christian Citera
bjomat Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Hur tycker ni den fungerar? Tycker ni den doserar jämnt mellan kanalerna efter ni kalibrerat?Wrang fick du ordning på din efter den doserade ojämnt? Citera
wrang Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Nja sådär gjorde en ny sats balling å körde en kalibrering men åndå så är det olika mellan kanalerna men 1 drar mer medans kanal 2 och 3 är lika så ev blir kanal 4 för ca istället för kanal 1Fattar ej vad som gör felet då jag inte vart ute för detta innan med balling/Christian Citera
mamadubba Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Jag har samma problem. Kör 15ml fm color elements en gång i veckan, efter några månader så är en flaska tom, en har 20% kvar och en 50%. Ser även att vätskan rinner tillbaka i slangarna så den håller inte tätt nån längre tid.Har mailat fishstreet om det, om den ska funka såhär dåligt är den inte värd de pengarna ens. Citera
bjomat Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Fel i mjukvaran kanske?!Nja sådär gjorde en ny sats balling å körde en kalibrering men åndå så är det olika mellan kanalerna men 1 drar mer medans kanal 2 och 3 är lika så ev blir kanal 4 för ca istället för kanal 1Fattar ej vad som gör felet då jag inte vart ute för detta innan med balling/Christian Citera
Henric Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Jag har samma problem. Kör 15ml fm color elements en gång i veckan, efter några månader så är en flaska tom, en har 20% kvar och en 50%. Ser även att vätskan rinner tillbaka i slangarna så den håller inte tätt nån längre tid.Har mailat fishstreet om det, om den ska funka såhär dåligt är den inte värd de pengarna ens.Har de inte skickat med backventiler? Citera
wrang Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Nej inga backventiler var med i köp. /Christian Citera
Christian_N Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Hur tycker ni att era doseringar har varit nu när ni kört med dessa ett tag? Citera
wrang Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Sådär den fyller sitt syfte men kör en kalibrering per månadKanal 3 kom inte ens upp till 100ml innan den stannade på 250 i räkneverket.Fick plocka isär huvudet å göra rent slangen så funkade allt igen. Såg att det bara var 3 rullar i varje huvud så där är skillnaden å precisionen med en som har 4rullar.Tyvärr så verkar det rinna tillbaka så man ser en luftbubbla före pumphuset (in)/Christian Citera
Christian_N Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Tack för svar! Du har inte satt på några backventiler? Funderar på att beställa mig en. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.