alexochingencarina Postat 14 juni 2014 Postat 14 juni 2014 Finns det någon färg man kan använda att målla pvc? Vill måla dom gråa rören till min retur för att dom ska smällta in med bakgrunde. Rören ska alltså vara i vattnet. Citera
blackizzz Postat 14 juni 2014 Postat 14 juni 2014 Krylon Fusion plastfärg är fullt akvarievänlig Citera
alexochingencarina Postat 14 juni 2014 Författare Postat 14 juni 2014 Krympslang?Går dom att limma mot pvc?Krylon Fusion plastfärg är fullt akvarievänlig Har du någon länk där dom säljer denna? Hittade inte mycket när jag googlade... Citera
Blåbert Postat 14 juni 2014 Postat 14 juni 2014 Alltså krympslang som man trär på och värmer med varmluftpistol så att den krymper. Men man bör nog kolla så att materialet är saltkompatibelt Citera
blackizzz Postat 14 juni 2014 Postat 14 juni 2014 Har du någon länk där dom säljer denna? Hittade inte mycket när jag googlade...Har sett Krylon i butik, men hittar inga svenska återförsäljare i Sverige som säljer :/Finns på eBay... HÄRannars vet jag inte Citera
hagbard Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 (ändrat) Nu har jag inte några rör..men har sett att andra har..brukar vara fult..oavsett vad du har för färg så ser man att det är rör..även om man skulle ta typ epoteklack o sanda dom så ser man att det är rör..kan man inte göra revpelare av dom? av sten?..borra hål i sten o trä på..har du typ 2 rör så borra 2 hål i sten o bygg till ytan? kanske med något utsprång med ett ofunktionellt rör åt sidan för att förvilla ännu mer..men det är ju lite pyssel..vill du pråmt ha svarta rör så kanske du kan klä dom med dammduk ala goodyear? Ändrat 17 juni 2014 av hagbard Citera
stigigemla Postat 17 juni 2014 Postat 17 juni 2014 Jag förstår inte varför du vill måla rören svarta. De är ju rosa av kalkalger inom ett par månader. Och skrapar du av dem är ju färgen också borta. Citera
alexochingencarina Postat 18 juni 2014 Författare Postat 18 juni 2014 Haha. Nä det är mycket jag inte heller förstår varför folk gör. Men jag vill ha dem svarta! Inte sandiga, inte rosa, inte steniga, inte gråa!!! Citera
petnym Postat 18 juni 2014 Postat 18 juni 2014 Ja, eller så gör man det enkelt för sig och KÖPER svarta PVC-rör, helt enkelt... ;-)https://www.google.se/search?q=Schwarz+PVC+rohr&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8z6hU-6tBYfnygPwhIBg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1052&bih=626 Citera
alexochingencarina Postat 18 juni 2014 Författare Postat 18 juni 2014 Ja, eller så gör man det enkelt för sig och KÖPER svarta PVC-rör, helt enkelt... ;-)https://www.google.se/search?q=Schwarz+PVC+rohr&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8z6hU-6tBYfnygPwhIBg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1052&bih=626[/quoteJa det är ju helt klart en tanke=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.