Gå till innehåll

Vad är detta för en intressant sak?


Fishtank

Rekommenderade inlägg

Yes, inget du vill ha kvar.

Har du bara en enstaka, köp något bra medel som t.ex. Aptasia X och döda den snarast.

Okej, ja det är bara en. Såg att det fanns att beställa sånt medel på nätet. Det är bara att hälla ned i vattnet och allt är lugnt eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ja det är bara en. Såg att det fanns att beställa sånt medel på nätet. Det är bara att hälla ned i vattnet och allt är lugnt eller?

Du stänger av flödet i karet, låter det lugna sig. Fyller sprutan med rätt mängd och sedan dränker/täcker du glasrosen. Låter det ligga i en viss tid (allt står detaljerat) och sedan kan du starta streamers osv igen.

Just Aptasia X har fungerat klockrent för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du bara en så är det slöseri att köpa medel enligt mig då det finns så många andra varianter som funkar lika bra.

Kokande vatten, citron och vatten, kalkvatten i geggig form, söker du runt lite här i forumet så hittar du en del olika lösningar som funkat för andra.

(Just citron/lime och vatten är en feltolkning av det engelska ordet "lime water" som alltså inte betyder limevatten utan kalkvatten. :) Men det verkar funka med en hög koncentration av flytande citron som värms upp ändå, enligt vissa.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat kokande vatten samt ättika med urusla resultat. Ibland fick man inte bort allt av dom och fick då 10x fler istället...

Tycker inte att det är så mycket pengar för ett medel som ger väldigt bra resultat. En förpackning räcker väldigt länge och får man med sig någon fler hem med ny LS, fragg på sten eller dylikt så finns det liggandes :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kokande vatten har fungerat väldigt bra för mig. Verkar vara viktigt att man har en bra spruta (som kan ta en rejäl mängd vatten) och ingen liten spruta av typen man har till mätningar eller så. Så länge man verkligen dränker glasrosen i det varma vattnet så tvärdör den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kokande vatten har fungerat väldigt bra för mig. Verkar vara viktigt att man har en bra spruta (som kan ta en rejäl mängd vatten) och ingen liten spruta av typen man har till mätningar eller så. Så länge man verkligen dränker glasrosen i det varma vattnet så tvärdör den.

Jag har alltid trott att man skall ha en kanyl och försöka injicera det varma vattnet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...