Hermanbrute Postat 18 juli 2014 Postat 18 juli 2014 Som rubriken lyder. Om man bara ska köra på vattenbyten vilket salt rekommenderas?Vill ha salt med lite högre värden än dem vanliga helt enkelt!Tack på förhand! Citera
MagnusJ Postat 18 juli 2014 Postat 18 juli 2014 Red Sea coral pro är precis vad du letar efter! Citera
alexochingencarina Postat 18 juli 2014 Postat 18 juli 2014 Balling har väll inte så mycket med saltet att göra!? Men ladda denna så ser du vilka salter som ligger högst http://www.aquacalculator.com/wordpress/?page_id=283 Citera
Strikt Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 Tänk på att själv kontrollmäta KH, Mg och Ca när du blandat din första hink. Det är inte alltid de angivna värdena stämmer. Citera
Reuben Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 Du skall ha ett salt mest likt värdena du vill ha, dvs inte sånna med höga KH värden och buffers.Själv kör jag Korallenzuchts Reefers best då det är ett av dem leverantörerna som inte råkat ut för hemska batchar. Red Sea har historiskt sett haft några riktigt dåliga batchar några år tillbaka. Små metalbitar i saltet, sne KH etc. kan vara bra nu, men de ligger på min svarta lista iaf. Citera
hagbard Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 intressant fråga..kör själv till största delen på detta..jag förstår inte riktigt reubens:dvs inte sånna med höga kh värden samt buffers..annars efterlyser jag ett salt som är så billigt som möjligt med acceptabla värden..har provat 4 sorter varav tm har vart den största besvikelsen Citera
hagbard Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 reuben brukar du köra vattenbytesmetoden? har inte för mig det? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.