agalychnis Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Hej,Har just startat upp ett saltkar och har hittat denna nakensnäcka.Frågan är om den är bra eller dålig?Någon som har en aning?Har stoppat den i sumpen så länge och det ser ut som att den mumsar på en bit Chaeto./Jan-Erik Citera
Hermanbrute Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Någon form av sjöhare tror jag. brukar tugga alger som tusan! Citera
agalychnis Postat 21 september 2014 Författare Postat 21 september 2014 Någon form av sjöhare tror jag. brukar tugga alger som tusan!Sjöhare? Ja, det kanske det kan vara? Det vore ju bra! Jag vill ju vara hyfsat säker, innan den får flytta från sumpen. Citera
agalychnis Postat 21 september 2014 Författare Postat 21 september 2014 Kan vara en sjöhare av detta släkte. kanske?Bursatella Citera
Hermanbrute Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Ingen aning. men den har formen av en sjöhare ialalfall Citera
agalychnis Postat 23 september 2014 Författare Postat 23 september 2014 Nu har jag svaret!Mailade en australiensisk expert, som talade om att det är en sjögurka, Afrocucumis africana! Citera
Conjor Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Den är Giftig ser man på Reflex uj uj Citera
Slanten Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Direktöversättning från Reeflex:Afrocucumis africana är (mycket) giftig och giftet kan döda under omständigheter !!! Om du vill behålla Afrocucumis africana, informera dig innan du köper över giftet och dess verkan. Håll en bit papper med telefonnumret av giftet nödsamtal och all nödvändig information om djuret bredvid akvariet så att de kan hjälpa dig i en nödsituation Citera
agalychnis Postat 23 september 2014 Författare Postat 23 september 2014 Direktöversättning från Reeflex:Afrocucumis africana är (mycket) giftig och giftet kan döda under omständigheter !!! Om du vill behålla Afrocucumis africana, informera dig innan du köper över giftet och dess verkan. Håll en bit papper med telefonnumret av giftet nödsamtal och all nödvändig information om djuret bredvid akvariet så att de kan hjälpa dig i en nödsituationOjdå, det får jag kolla upp! Citera
agalychnis Postat 23 september 2014 Författare Postat 23 september 2014 Jag har hanterat den med pincett och den är nu i karet någonstans. Ser jag den skall jag försiktigt ta bort den från karet.Tack Conny och Jonas för infon! Citera
nike83 Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 ojdå, inge roligt att ha den i karet! vad gör du av den? Citera
agalychnis Postat 23 september 2014 Författare Postat 23 september 2014 ojdå, inge roligt att ha den i karet! vad gör du av den?Jag har inte sett den sedan jag släppte tillbaka den i karet.Tog ur den, för att jag misstänkte att det var en nakensnäcka..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.