Gå till innehåll

Janvil Glass Revive Kit


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja köpa ett sådant här Janvil Glass Revive Kit men är det någon som vet var jag kan få tag i det om det går att köpa här eller om man måste beställa det från USA eller så?

Jag ska göra om mitt 110L Juwel hörnkar till saltvatten men vill först försöka få bort så många repor jag kan från frontglaset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, problemet är att jag inte kan få hem ett nytt kar och Hornbach har inga hörnkar vad jag vet,

det är inte bara nytt kar jag behöver köpa då utan även en passande bänk alltså ett nytt hörnkar

med tillhörande bänk vilket blir för dyrt för mej då jag går på sjukersättning, men visst skulle jag

föredra ett nytt kar om jag haft råd.

Så var kan man köpa ett sådant här kit jag testar gärna det har ändå hur mycket tid som hellst

ändå att greja med det:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en maskin själv borde väl funka med en Dremel va?

Beror på vilka polerskivor du har och självklart hur stor yta (...tid) du har. De skivor jag har är för stora för en dremmel...Har du djupare skador på glaset, vilka du kan känna med naglarna, så är det svårt att få bort dem helt..det är trots allt bara en polering.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...