Gå till innehåll

Hur täta slang till Osmos?


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag har en AN Osmos som tyvärr har fått ett litet hål på inkopplingsslangen på trycksidan. Hålet är inte stort, men eftersom det är högt tryck i den lilla slangen så är det rejält tryck i den nåltunna strålen. Jag har försökt att täta med alla möjliga olika saker, men inte lyckats hitta något som håller trycket.

Någon som har tips på hur man tätar en slang som ska tåla tryck?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Efter att framgångsrikt ha lagat slangen till Osmosen ovan med en massa superepoxi så har katten varit framme och perforerar slangen. så nu läcker den IGEN. Observera att läckaget är på trycksidan, och pga avv superepoxi i ena änden kan jag inte byta ut slangen. Istället måste jag antingne laga den eller skarva den. Är det någon som har mycket konkreta tips på var jag får tag på skarvslang och koppling?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att framgångsrikt ha lagat slangen till Osmosen ovan med en massa superepoxi så har katten varit framme och perforerar slangen. så nu läcker den IGEN. Observera att läckaget är på trycksidan, och pga avv superepoxi i ena änden kan jag inte byta ut slangen. Istället måste jag antingne laga den eller skarva den. Är det någon som har mycket konkreta tips på var jag får tag på skarvslang och koppling?

Perforera Katten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att framgångsrikt ha lagat slangen till Osmosen ovan med en massa superepoxi så har katten varit framme och perforerar slangen. så nu läcker den IGEN. Observera att läckaget är på trycksidan, och pga avv superepoxi i ena änden kan jag inte byta ut slangen. Istället måste jag antingne laga den eller skarva den. Är det någon som har mycket konkreta tips på var jag får tag på skarvslang och koppling?

8 Månader senare ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

katter är väl för härliga... mina "små" skogisar har förstört det mesta för mig tror jag. tapeter, soffor, kablar m.m.

Det enda akvarierelaterade dom har pajat är x antal skyddsglas när dom har hoppat upp och börjat härja på mina akvarium. Det tog 3-4 dopp i div akvarium innan de slutade.. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...