Saltis1 Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Är dessa två hanar? Den till höger är skiträdd för den som är till vänster och försöker fly. Den till vänster trodde jag var hona men hon attackerar hanen nästan oavbrutet. Måste nästan vara två hanar då... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 (ändrat) Den till höger ser ut att vara en hane svårt att se på den vänstra tror nog det är en hona, honor har ingen stor ryggfena har jag lärt mig hoppas det blir bra mvh Ola.Ps den sittsen har de flesta män nog varit i när hon är ilsken iofs . Ändrat 26 oktober 2014 av odel68 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Tycker det ser ut som ett par. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alexraptor Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Lätt som en plätt!Vänster Hona, Höger Hane. Hanar känns lätt igen då dom och endast dom, har en förlängd första stråle på ryggfenan så att det ser ut som en tagg.Honor har inte den, och dom blir inte heller lika stora som en hane. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Nja så lätt är det inte Tycker det kan vara två hannar det där. Tycker "honans" fena ser lite misstänkt ut. Kan mycket väl vara någon som nypt av taggen på fenan. Det som gör att jag är misstänksam är att svarta konturen högst upp på fenan inte är över hela utan slutar en bit innan kanten.Men som sagt. Jag kan absolut inte veta utan är bara spekulationer från min sida.Hade jag bara sett dom utan att veta att dom bråkat så hade nog jag också sagt hane och hona hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis1 Postat 26 oktober 2014 Författare Dela Postat 26 oktober 2014 Misstänker oxå att nåt har hänt med ryggfenan. Dessutom är han inte det minsta intresserad av "honan" och han är även något mindre i storlek. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Admiral Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Ofta klipps just ryggfenan på hanar för att säljas som honor, tycker att om du kan se att så är fallet, att du pratar med butiken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alexraptor Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Ofta klipps just ryggfenan på hanar för att säljas som honor, tycker att om du kan se att så är fallet, att du pratar med butiken.Usch då, det var för mig något alldeles nytt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 26 oktober 2014 Dela Postat 26 oktober 2014 Det syns på första ryggfenstrålen. Hos hanar är den mer dubbelt så tjock som de andra fenstrålarna. Hos honor är alla fenstrålarna ungefär lika grova. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis1 Postat 26 oktober 2014 Författare Dela Postat 26 oktober 2014 Hmm, de är lika grova...Blir inte klokare. Har iaf separerat dom nu - tyckte synd om hanen, "honan" bet sig fast i hans rygg och vägrade släppa. Så tråkigt, har längtat efter ett par sen jag började med salt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StefanL Postat 27 oktober 2014 Dela Postat 27 oktober 2014 Tror inte de är så social mellan parningarna, jag har ett par som dansar då och då men man ser dem inte tillsammans annars, hur stort akvarium har du dem i?//S Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis1 Postat 27 oktober 2014 Författare Dela Postat 27 oktober 2014 Nu blev jag riktigt glad igen Det kanske finns hopp ändå! De har varit i mitt garantänkar ca 60 l men igår åkte honan in i huvudkaret som är på 400l. Hon är ändå så himla fin -mer röd än de vanligtvis är. Båda har börjat äta fryst så jag hoppas verkligen att de kommer att funka ihop och klara sig länge hos mig .Tack alla! Har en fråga till: kan jag ha en hane med flera honor? Eller börjar honorna slåss? Eller väljer hanen ut en hona? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 27 oktober 2014 Dela Postat 27 oktober 2014 Utan att kunna svara på din fråga vill jag bara säga att chansen för överlevnad minskar för varje mandarin du stoppar i, då de konkurrerar om maten. De ägnar en stor del av sin tid med att leta mat... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis1 Postat 27 oktober 2014 Författare Dela Postat 27 oktober 2014 Även om de äter fryst? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StefanL Postat 28 oktober 2014 Dela Postat 28 oktober 2014 jag har två i 250 liter, som sagt är det för det mesta helt ointresserad av varandra, dock sägs de att de har en hög ämnesomsättning, så om du inte matar flera gånger om dagen behöver du ha något de kan äta mellan måltiderna, jag stoppar i en påse copods var eller varannan vecka. Jag tror inte jag hade kört mer än ett par i 400liter, men det beror säker på individerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.