Kulin Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Kommer å köra lite saltare VB så det kommer nog ta en 2-3 veckor innan jag är uppe på 1.026 Å tackar för de orden. En riktig kamera måste fixas innan dess med Citera
Kulin Postat 14 februari 2015 Författare Postat 14 februari 2015 Lite snabbmätning idag.Salt 1.024KH 8CA 370 Skall blanda ny bikarbonatsblandning. Börjat gå åt en del...å nu verkar även CA röra på sig en del.Har en idé om att fylla akvariet med så många olika sorters montipora som möjligt. Känns som en spännande uppgift Citera
Kulin Postat 15 februari 2015 Författare Postat 15 februari 2015 Bild 1: 14 januariBild 2: 15 februarihelt ok tillväxt i mina ögon Citera
Flygrc Postat 15 februari 2015 Postat 15 februari 2015 Lilla julafton idag. Nya tysta fläktar till ljusramperna.Filtersockor"Y-flexrör" (nozzle?)Får bli lite VB å mätning imorrn.Vilka fläktar blev det? Citera
Kulin Postat 15 februari 2015 Författare Postat 15 februari 2015 De hette Arctic cooling. Köpte från Dustin. De var ganska mycket tystare än original. Dock låter de ganska mycket inuti plåtboxen till ljusramp ändå Citera
Kulin Postat 23 februari 2015 Författare Postat 23 februari 2015 Rullar på fint nu. KH å CA behövs nu höjas dagligen. Koraller växer på bra och kalkalger börjar dyka upp lite här å var.Skall ge mig ut på lite montipora-jakt denna månaden tänkte jag Citera
Kulin Postat 9 mars 2015 Författare Postat 9 mars 2015 Rullar på fint med helt ok tillväxt i mina ögon.Fått köpt lite nytt till akvariet sista månaden.ATO bästa köpet.I korallväg så har jag fått tag på en flakmontipora i guld med lila kanter. Samt en korall jag inte riktigt vet vad är ännu.En pepparmintsräka som faktiskt käkar glasrosor har hittat ner i karet, samt en ny Salarias då den gamla bestämde sig för att dö hastigt å olustigt.. Citera
Kulin Postat 10 mars 2015 Författare Postat 10 mars 2015 Hmm tittar på gamla bilder å inser att tillväxten är riktigt bra...däremot verkar färgerna påverkas negativt....Har minskat styrkan på belysningen lite, då den skulle kunna vara boven till blekningen.Förslag på andra orsaker mottages gärna..Salifert tester:Fosfat 0 Nitrat 0.5Ca 410Mg 1390Kh 8Salt 1.025 Citera
Kulin Postat 13 mars 2015 Författare Postat 13 mars 2015 Bild 1: 14 januariBild 2: 15 februarihelt ok tillväxt i mina ögon [ATTACH]125026[/ATTACH][ATTACH]125027[/ATTACH]Ok tillväxt tycker jag iaf Citera
LN21 Postat 16 mars 2015 Postat 16 mars 2015 Finfin tillväxt.Vad har du för lampor (våglängder) i dina ramper? Citera
Kulin Postat 16 mars 2015 Författare Postat 16 mars 2015 Kina lampor, fullspektrum.... exakt vilka våglängder har jag noll koll på. Röda, gröna, vita, blåa å lila lampor Citera
Kulin Postat 17 mars 2015 Författare Postat 17 mars 2015 Började igår med något jag aldrig testat förut... skvätta i lite salpeter-lösning för att höja Nitrat..sista mätningarna har både fosfat å nitrat testen inte gett något utslag, å strax efter drtta har det sykt upp lite alger i sanden..så tänkte att det är bara å testa om lite nitrat hjälper Shoppade idag en ny fisk å en sista stor sten för att färdigställa scapen i burken.Fisken är en ganska liten acanthurus olivaceus, ff helt gul.Han å min andra kirurg hade ett par duster under kvällen....så får se om de bråkat färdigt imorrn.Blev även en Acropora fragg. Citera
Kulin Postat 19 mars 2015 Författare Postat 19 mars 2015 Behöver verkligen få lånat en vettig kamera snart....haha.Sicka skräpbilder det blir... Citera
stigigemla Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Jag tycker du skall byta storlek på karet i din signatur. Jag höll på att få hicka när jag såg att du hade flera kirurger i 30 liter. Citera
Kulin Postat 24 mars 2015 Författare Postat 24 mars 2015 Tänkte göra en snabb inventering av karets invånare och koraller. Kan va bra å ha för att se tillbaks på.Koraller: 7 sorters montipora, grön, röd, orange, lila, guldaktig.1 Lila stylophora1 Grön anacropora2 Pavona, gröna1 echinopora lamellosaSeriatopora caliendrum, guttatus grön.2 st acropora2 st Euphyllia2 st rosa hystrix1 rosa Blastomussa1 flakväxande porites (?)BubbelkorallStjärnpolyper, zoa, discosoma, rhodactis.Fisk 2 clowner3 blå chromis3 chrysiptera hemicyanea1 salarias1 zebrasoma flavescens1 acanthurus Olivaceus1 pepparmintsräka (kanske)5 ermeiter4 nassarius12 turbo (40-50 ungar)1 sandsjöstjärna Citera
Kulin Postat 28 mars 2015 Författare Postat 28 mars 2015 Lite tillväxtbilder å annat gott å blandatCirka 50 turbo-bebisar i allt från knappnålshuvud storlek till halv tiokrona. Citera
Kulin Postat 31 mars 2015 Författare Postat 31 mars 2015 Blev ett ordentligt tillskott av koraller idag. 8 stycken nya samt en fisk till.Amblygobius phalaena.Har två planerade fiskar till att införskaffa... sen får det räcka.Vad gäller koraller fylls det på tills det inte går i mera Men högst på listan nu står det doserpump. Å börja med balling på riktigt. Citera
kocknick Postat 1 april 2015 Postat 1 april 2015 Är du nöjd med kinaljuset? Funderar på att beställa, bra pris etc. Men blev lite osäker när du skrev att de låter mycket. Vilka fläktar beställde du istället? Kostnad? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.