hans Postat 26 december 2014 Postat 26 december 2014 hej är det någon som kan hjälpa mig? jag har köpt 2st Pandora Hyperion S. och laddat ner program från deras sida till mac.samt hittar dom på bluetooth och ansluten i 1 minut sen kopplar den av?hittar ingen beskrivning hur man ska göra.ska man behöva ha en Windows dator till dessa? i så fall är dom på blocket i morgon. Citera
Orchide Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Det finns flera trådar om att det krävs en extern Bluetooth adapter för att få bra kommunikation med ps lampor. Det har nog fungerat för de flesta, tror dock att majoriteten kört på Windows.Har du provat sitta nära? Fungerar när jag är 1m ifrån lampan utan extern adapter. Citera
hans Postat 27 december 2014 Författare Postat 27 december 2014 Hittar ingen Bluetooth som fungerar till MAC dom är till Windows. samt tog datorn och satt övan på lampan men samma sak.så nu ska jag se om jag känner någon som har en Windows dator.. det är sista chansen. om ingen annan har något. Citera
Matthias_H Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Sitter du för långt bort ? Har själv en Mac och då jag satt för långt bort gjorde den så :-) blåtanden ska funka på macen :-) Citera
stigigemla Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Apples affärsidé är ju att låsa in kunderna till varumärket så att andra leverantörer inte skall kunna konkurrera om tillbehör till deras produkter.Då blir naturligtvis urvalet mindre än för PC. Men det hoppas jag du var medveten om när du valde Mac. Citera
Hansson88 Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Annars får du bara installera Windows på din Mac dator ! Citera
Orchide Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 De har ju en Android app också om du kan få tag i en platta eller telefon. Citera
stigigemla Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel. Citera
blackizzz Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel.Eller så kör man Virtualbox och kör Windows i ett fönster, slipper starta om och fungerar precis lika bra. Citera
Conjor Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Med Boot camp kan du partitionera hårddisken och använda en separat partition av hårddisken med Windows på.Men du måste stänga av datorn och starta om den varje gång du byter operativsystem.Att partitionera en installerad hårddisk är alltid riskabelt. Det kräver först och främst mycket extra utrymme och en god datorvana är inte heller fel.Man behöver inte stänga av Macen för att byta till Windows om man lägger på drivrutinerna som Apple gjort för att köra Windows fullt ut.Om man strartat i OSX läge så går man till syteminställningar och välger startskiva och där kan man intiera omboot till Windows samma sak iWindows längst ner till höger finns bootcamp icon klicka där och datorn stratar om i OSX läge.Om man inte vill göra detta med Bootcamp så finns det Parallels Desktop och då kan man köra båda operativen samtidigt fungerar fantastigtsjag har prövat men vist det kostar 700:- ca.Den billiga varianten är ju som nämts Virtualbox vilket är gratis och funkar det med men man bör habra med raminne. Citera
Conjor Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Drivrutinerna som Apple gjort för att köra Windows fullt ut hämtar man innan och bränner på en skiva.Starta Bootcamp och välj bara att hämta drivrutinerna inte instalera Windows gör det sedan. Citera
hans Postat 28 december 2014 Författare Postat 28 december 2014 Jag får köpa parallel jag vet dom på jobb som använder detta.Jag tackar för alla svar.Jag låna grannens gammal laptop och vi fick liv i den så nu fungera det Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.