Nille83 Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Jag har ett helt lager med foder till mina koraller. Undrar om jag kanske är lite för ambitiös Jag matar 2 gånger i veckan med följande:1. Red Sea Reef Energy A2. Red Sea Reef Energy B3. Phyto Plan Julians Sprung´s Formula (Plankton, pulver)4. Röd plankton (Fryst)5. Rotifiers (Ocean Nutrition, fryst)5. Invertebrate Food (Ocean Nutrition, fryst)Hur ser era rutiner ut? Vad matar ni med? Citera
suezen Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Jag tillsätter Sicce HyperKoral var tredje dag, en gång i veckan blandar jag i Reef Pearls (5-200um) innan jag tillsätter. I övrigt kan ju korallerna tillgodose sig av det jag matar fiskarna med (oftast pellets och så frysfoder någon gång i bland). Citera
danne031 Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Jag kläcker lite artemia någon gång/månad och matar med i två dar, och varannan vecka ungefär får de torkad phyto. Citera
Nille83 Postat 4 januari 2015 Författare Postat 4 januari 2015 Känns som jag är lite för ambitiös ☺ Citera
ormet Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Det kan man aldrig vara. Däremot kan det vara läge att ha koll så inte näringsvärdena skjuter iväg. Citera
Manks Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 coral smoothie. Sen jag började med det sprutar min acans ut nya huvuden ( 5 huvuden har blivit 5 + 7)http://www.jlakvarium.se/foder/algagen/coral-smoothie-250ml.aspxMin duncan får vad som bjuds. Övrigt blir lite vad det blir. Brukar mata med youster eggs varje vecka. de är ju små och alla får Citera
PatrikD Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 coral smoothie. Sen jag började med det sprutar min acans ut nya huvuden ( 5 huvuden har blivit 5 + 7)http://www.jlakvarium.se/foder/algagen/coral-smoothie-250ml.aspxMin duncan får vad som bjuds. Övrigt blir lite vad det blir. Brukar mata med youster eggs varje vecka. de är ju små och alla fårHur matar du acans? Via spruta? Citera
MrJLundin Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Kör med:Invertebrate Food frystLobster egg frystMysis frystLöjrom frystPhytoplankton odladReef mistOch lite annat blandat, detta matas både till koraller och annat levande.. Punktmatar en mix av div till anemoner, acans och dyl.. Matar ganska friskt, men så länge fosfat och nitrat är lågt så är det lugnt Citera
Christian_N Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Jag matar mina med Red Sea Reef Energy A+B och 2ml av varje. Detta gör jag 3 dagar i veckan. Citera
Strikt Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Tror till att börja med att de får i sig av fiskmaten (bla pellets, frysfoder som lobster eggs, mysis, artemia mm) som ibland sprutas över korallerna och alltid under cirkulation.Sen 2 veckor tillbaka matar jag 2 ggr i veckan mina lpser med FM Lps Grow and color. Citera
Manks Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 @patrikD japp. På natten när den har tentaklerna ute Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.