Gå till innehåll

Jebao rw


Tobbe77s

Rekommenderade inlägg

Har två st rw8 i mitt 300 liters kar och det fungerar bra. Blir riktigt bra cirkulation.

Testade dock att köra ner en i mitt RSM 130 också men där blev det sjöslag på direkt på lägsta hastigheten. Alla koraller som jag inte satt fast spolades ned i hörnet direkt när jag satte igång den. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två 4or i mitt 250 och tycker de är för små eftersom jag kör de på max.

om jag köpt idag skulle jag kanske köpt 8or.

Mest troligt skulle jag köpt ett annat märke eftersom jag inte är nöjd med kvaliten.

Jag har haft stopp på båda efter nattsänkning. De tappar minnet efter strömavbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan styra vissa lägen.

Men till exempel "else" mode som är ett slumpartad peogram fråb lägsta till högsta styrka kan du inte styra... så där kommer rw-15 pumparna å fläska på med upp till 15k l/h. Du behöver en ställbar dc adapter tror jag det heter.

Om du inte har närstående planer till att uppgradera till 300+l akvarium skulle jag nog kört på 1-2 rw8.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två 4or i mitt 250 och tycker de är för små eftersom jag kör de på max.

om jag köpt idag skulle jag kanske köpt 8or.

Mest troligt skulle jag köpt ett annat märke eftersom jag inte är nöjd med kvaliten.

Jag har haft stopp på båda efter nattsänkning. De tappar minnet efter strömavbrott.

Är det inte riskabelt o köra för stora pumpar ifall det blir strömavbrott o dom flåsar på fullt sen då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är annars pumparna, är dom tyst? det är det viktigaste för mig, tysta samt justerbar hastighet, samt små till storleken då jag tycker det är fult med stora pumpar i kar, räcker ju att man ska köpa en tunze 9012 skummare som kommer ta upp mycket plats i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Jag har två 4or i mitt 250 och tycker de är för små eftersom jag kör de på max.

om jag köpt idag skulle jag kanske köpt 8or.

Mest troligt skulle jag köpt ett annat märke eftersom jag inte är nöjd med kvaliten.

Jag har haft stopp på båda efter nattsänkning. De tappar minnet efter strömavbrott.

Är det inte riskabelt o köra för stora pumpar ifall det blir strömavbrott o dom flåsar på fullt sen då?

Den är ju inte så dum att tänka på, så ska man reglera denna behövs kontrollen utifrån som en variabel spänningskälla.

Nu råkar det vara så att jag upptäckte ett litet missöde, jag har råkat ta kabeln till dospumpen(ännu ej aktiverad) och kört den ena streamern på 12 volt i stället för 24 v, det är den pumpen som stannat absolut mest. Ja läs : väldigt ofta.

Jag hade tur att jag inte satte 24v till dospumpen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...