Henke Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Det här är säkert gamla nyheter för er, annars en rolig överrasking. Tivoli i Köpenhamn har skaffat ett tämligen stort akvarium:FaktaLængde: 30 meterHøjde: 3 meterDybde: 3 meterLiter vand: 270.000Ruden: Akryl (15 cm tyk og 13,5 tons)Antal fisk: 1600Antal koraller: 2500http://www.tivoli.dk/composite-2913.htmÄr det någon som har varit där och sett det? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Ojojoj!!! Inte varit där ännu, men ska dit nu under julen eftersom man vill utnyttja sitt årskort till max. Skulle vara kul med lite bilder på det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henke Postat 11 november 2005 Författare Dela Postat 11 november 2005 Jo, det vore kul med bilder, har letat runt, men tyvärr så har jag inte hittat några än. Men man får ju som sagt åka dit under julskyltningen och se det live. Det var inte så dyrt, 30 danska! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelhede Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Fy fan va det måste ha kostat,så jäkla många fiskar och koraller Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SW_VIDAR Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 Akvariumet var en liten besvikelse. Mycket fina fiskar att titta på. Svartfenad revhaj skulle jag också vilja ha. Däremot var hela akvariumet förutom fiskarna och ett tunt lager grus på bottnen bara fusk. 2500 plastkoraller är inget som imponerar på mig. Belysningen var mycket dämpad, troligen för att slippa algbekymmer.Slutkommentar - Är man ändå på Tivoli så är akvariumet värt 30 DKR annars inte.En sista fundering jag hade angående revhajarna....är det inte lite dyrt att låta dem glufsa i sig av alla kirurgerna som fanns i karet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik.Å Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 ja det var verkligen synd på plastkorallerna, hade hoppats få se lite nya korallarter.... kul och fått se det iallafall. Har för mig att jag läste på skylten att de hade 50 arter fisk.Sen är ju Tivoli i sig väldigt vackert nu när det är julmarknad där, tog några bilder får se om jag kan lägga upp dem.Henrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik.Å Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 ja här kommer bilder från Tivoli, om ni bara ska gå på en julmarknad i år, låt det bli denna!Håll till godoHenrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 december 2005 Dela Postat 3 december 2005 Ush jag trodde de hadde mer intresse att göra ett snyggt akvarium! Dålig belysning och plastkoraller Tummen ner för detta omtalade akvarium Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 3 december 2005 Dela Postat 3 december 2005 Det är ju så med offentliga akvarier de brukar se skit ut! det är bättre att åka till andra akvarister och titta på deras kar istället. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 3 december 2005 Dela Postat 3 december 2005 Lurar på vart man kan få tag på plastkoraller.. Skulle ju spara en del strul.. Inga problem med att ha MH, låga elräkningar och inte så noga med vattenvärden.. Eller så kanske man bara skall satsa på en plansh på väggen så slipper man problemet med möblemang och vatten också ? (Nejdå ironin flödar inte..) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xxxperxxx Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Hur får de "korallerna" att vara fria från alger och dylikt? Allt borde ju vara täckt av antingen kalkalger eller gröna alger efter några år lixom... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Fördelen med plastkoraller är att de går att tvätta i en diskmaskin och om man vill bli av med alger så är det bara att släcka ner karet i några veckor Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Fördelen med plastkoraller är att de går att tvätta i en diskmaskin och om man vill bli av med alger så är det bara att släcka ner karet i några veckorSäg vilka diskbara du vill ha så kan jag komma upp och byta ut lite sånnadär jobbiga dödliga kolonier som du har nu.. Kan tom tänka mig att skicka med en flaska yes och en diskborste i bytet.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 hehe. nice try Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 15 april 2006 Dela Postat 15 april 2006 Nu öppnas det verkar det som, dags för ett besök då kanske http://www.kvp.se/index.jsp?a=563380 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 16 april 2006 Dela Postat 16 april 2006 Besök universeum i Göteborg istället eller om ni har möjlighet det största akvariet i Europa i den mycket snygga anläggningen i Valencia. Kan varmt rekommenderas! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmye Postat 16 april 2006 Dela Postat 16 april 2006 Måste säga att jag är grymt besviken på universeums salt anläggning(var där igår) tycker faktiskt att den var riktigt kass... hajar.. visst men inga direkt fina fiskar eller koraller, många av fiskarna hade även bitmärken och trasiga fenor, sedan tycker jag att de var rätt mörkt i den stora tanken så att man såg inte så bra!däremot är övriga anläggningen på universeum fantastigt tjusig! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg