Gå till innehåll

Kore 5th Problem!!


kobbens

Rekommenderade inlägg

Hej! Har nu haft min doserpump ca 1 vecka! Allt var frid å fröjd, följt alla anvisning för installation. Kalibrerat den! Testat då å då att den har vätska att pumpa med hjälp av manuell dosering! Nu visar det sig att den INTE har pumpat en endaste droppe under denna vecka. Displayen visar att rätt doseringsvolym är inställd samt antal pumpningar per dygn. Men varför? pumpar den inte automatiskt!??? Är de nån som haft samma problem??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får inte in nån bild varken klistra in eller bifoga bild! går inte att öppna !välj bild! !

Har hållit på under hela dagen, bytt firmware programversioner flera gånger. I displayn står allt som de skall, rätt doseringar per kanal och antal gånger mm. Har kollat med en kompis som har en med!

Så nu ger jag upp!!! Packar ner å skickar tillaka nått som fungerar och som framförallt har nån support! Köper nått annat! Nån som har nått förslag!

Ev kommer min ramp Hyperion s2 gå samma väg! PS håller inte riktigt vad dom lovar! När jag köpte min S2 i sommras så stod de att den skulle vara kompatibel att köra med MAC!!!! Gjorde inte de så de var 4000 lappar på en ny pc med! Så jag är tyvärr inte nöjd!

Ändrat av kobbens
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För kännedom !! Har skickat detta till min återförsäljare!

Hej! De verkar som jag inte kommer att få den att fungera! Har nu suttit sen kl 12000 idag tills nu 22.32! Provat allt!!! Bytt programvaror och firmware flera gånger!

Så nu har jag totalt tröttnat på deras överreklamerade produkter! De lovar å lovar programvaror till ,mac både till pumpar och ramper. Men de funkar ju inte. Jo rampen om jag byter till äldre op-system och har en PC att lägga in den senaste drivrutiner med! Så jag vill häva mitt köp av denna pump som inte jag får att gå! som tur är så har jag endast använt pumpen men inga tillbehör! Återsändes i orginalkartong i nästa vecka! OCH KRÄVER att Pacific Sun står för returfrakter samt mina utlägg för en totalt överreklamerad produkt som dessutom håller en av de högsta priserna vad de gäller Doseringspumpar° Vill dock inte att detta skalll belasta dig på något sätt, utan Pacific sun får faktiskt ta konsekvenserna av att sälja sådana produkter som vanligt folk inte får att fungera utan att sitta i Timmar på forum, telefon och mail! Och ändå inte få detta att fungera!

Önskar dig och de dina en trevlig påsk!

Med vänlig hälsning,

Mikael Lindholm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På fliken "Advanced dose", välj pump 1 längst ner till höger på delay doses och klicka "set delay". Välj pump 2 och gör samma sak... Gör det på alla 5.

Eventuellt är det detta som är problemet.

Annars kolla på samma flik att mån-sön är ikryssat på alla pumpar. Samt att alla kanaler står på On på fliken "dose settings".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver du hjälp med denna (har haft en del strult själv med deras äckliga mjukvara) skicka mig ett meddelande på Facebook ( Reuben Welsh) så kan jag koppla upp mig med teamviewer eller liknande om du vill och gå över alla inställningar med dig över telefon om du skulle vilja.

Hör av dig isf.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar hör ev av mej lite senare, men kommer troligen att häva köpet. Då jag anser att deras produkter är alldeles för dåligt uppbyggda mellan hårdvara och mjukvara! De använder vilseledan marknadsföring när de påstår att deras produkter är kompatibla med Mac. Ja nu går min ramp att köra om jag byter OS till ett äldre. Angående Kore 5th så har de under flera månader sagt att programvara kommer snart Max nån vecka! Men inget händer. De har tydligen en bra säljare som säljer innan de egentligen har nått att sälja!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar hör ev av mej lite senare, men kommer troligen att häva köpet. Då jag anser att deras produkter är alldeles för dåligt uppbyggda mellan hårdvara och mjukvara! De använder vilseledan marknadsföring när de påstår att deras produkter är kompatibla med Mac. Ja nu går min ramp att köra om jag byter OS till ett äldre. Angående Kore 5th så har de under flera månader sagt att programvara kommer snart Max nån vecka! Men inget händer. De har tydligen en bra säljare som säljer innan de egentligen har nått att sälja!!!

Inte för att vara "försvarare" men:

1. På lådan står det "soon mac compatible", inte att den faktiskt är det redan. Jag är själv irriterad över detta...

2. Problemet med Mac programvaran för lyset ligger inte hos PS, utan hos apple och deras drivrutiner, många produkttillverkare har problem med detta pga nya Yosemite.

Sen att det är lagom irriterade att de säger att programvaran för mac släpps snart håller jag med om, har själv varit i kontakt med både R&D och Service, där båda sagt att den skulle släppas i slutet av februari... Dvs över en månad sedan. -.-

Å andra sidan kan jag förstå att man stöter på problem när man utvecklar kod. ;)

Just nu står en 5000krs pump och arbetar som ATO hos mig, vilket är lite störande när man är student ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men inte på belysningsrampen för 8 månader sedan, fick köpa en ny pc för att få igång den. Dehar Nu en programvara som funkar! På villkor att du laddar firmwaren med en PC!!!

Ang Kore 5th så verkar de lösa sig! En skitinställning som jag tycker de kan skriva om redan i manualen. men men.......

Inte för att vara "försvarare" men:

1. På lådan står det "soon mac compatible", inte att den faktiskt är det redan. Jag är själv irriterad över detta...

2. Problemet med Mac programvaran för lyset ligger inte hos PS, utan hos apple och deras drivrutiner, många produkttillverkare har problem med detta pga nya Yosemite.

Sen att det är lagom irriterade att de säger att programvaran för mac släpps snart håller jag med om, har själv varit i kontakt med både R&D och Service, där båda sagt att den skulle släppas i slutet av februari... Dvs över en månad sedan. -.-

Å andra sidan kan jag förstå att man stöter på problem när man utvecklar kod. ;)

Just nu står en 5000krs pump och arbetar som ATO hos mig, vilket är lite störande när man är student ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...