MagnusJ Postat 29 december 2015 Författare Postat 29 december 2015 Dagens syssla ser ut ungefär såhär. Supernöjd än så länge. Fortfarande mycket kvar. 2 Citera
Tomtom Postat 29 december 2015 Postat 29 december 2015 Häftigt projekt du har.Älskar min Apex. Så otroligt smidig. Men som inte datornörd tog det sin lilla tid att få till det.:-) Citera
MagnusJ Postat 29 december 2015 Författare Postat 29 december 2015 Ja apexen kommer jag nog få sitta med ett par kvällar innan allt fungerar som det skall. Även med viss bakgrund i liknande. Jag ska styra precis allt genom den! Tack för glada tillrop! Citera
wrang Postat 29 december 2015 Postat 29 december 2015 Gillar allt. från det tråkiga industri med vävtapet på väggarna till snygg trä och stenpanel som går snyggt imot golv å nu panelen ovan och under akvariet, men ändå luft ovan /överbygget rampen. Vart köpte du din Apex dator? men vart tog Intellivent fläkten vägen? som sagt grymt jobb hittils Citera
MagnusJ Postat 29 december 2015 Författare Postat 29 december 2015 Wrang. Tack! Apexen är köpt begagnad, men den hade inte hunnit bli använd ännu. Har efter detta kompletterat med lite tillbehör från företagsakvarium. Fläkten sitter inne i bänken. Innanför akvariet mot väggen är där en 25cm lång glipa för kablar och dylikt, så fläkten tar från både huv och bänk. Citera
wrang Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 Ja apexen kommer jag nog få sitta med ett par kvällar innan allt fungerar som det skall. Även med viss bakgrund i liknande. Jag ska styra precis allt genom den! Tack för glada tillrop!Vad är det som är så svårt med den?Hittar ingen nivåvakt till apex hur löser man detta?Visade min fru denna tråd å nu tyckte hon om vi kunde ha ett akvarium inbyggt i väggen med 3 synliga sidor och vid en trappa ner Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
MagnusJ Postat 30 december 2015 Författare Postat 30 december 2015 Wrang: Nivåvakt hmm.. Sök vidare på breakout box, där finns mängder med funktioner som jag inte satt mig in i ännu. Haha gött, klart ni ska ha Citera
PatrikD Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 (ändrat) http://reefbuilders.com/2015/09/04/neptune-systems-fluid-monitoring-module/ Så använd många unions i rörmokeriet :-) Ändrat 30 december 2015 av PatrikD Citera
wrang Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 Bra funktion mer breakout boxen. Har själv saknat med ghl datorn att kunna styra externt med en knapp som "nödstopp" för tex returpumpen.Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
MagnusJ Postat 2 januari 2016 Författare Postat 2 januari 2016 Pvc är limmat o klart idag. Ska rengöra allt imorgon och börja fylla. Good times!! Citera
Rameau Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 härligt, glöm inte att ta bilder å dela med dig 1 Citera
MagnusJ Postat 3 januari 2016 Författare Postat 3 januari 2016 Såja, mina vänner. Nu börjar ca 3.5 dygns väntan. 100kg levande sten är beställd. Kommer i slutet av veckan! 2 Citera
MagnusJ Postat 4 januari 2016 Författare Postat 4 januari 2016 T5 och ena raden med radions monterad. Enbart t5 på bilden. Går framåt iaf. 3 Citera
MagnusJ Postat 6 januari 2016 Författare Postat 6 januari 2016 Sedärja. Då är jag nästan framme. Vattnet är numera salt. Väntar bara på att det ska bli nån grad varmare sen puttar jag i stenen som står ivrigt vid sidan om och väntar. 7 Citera
smedberg Postat 9 januari 2016 Postat 9 januari 2016 Hur går det? Spännande Fixade diamantaquarien överrinningen? Har du lust att ta en bild på den? Citera
MagnusJ Postat 9 januari 2016 Författare Postat 9 januari 2016 Det är igång! Blev helt ok. Scapen blev ungefär som jag ville. Just nu är det nåt trubbel med att ladda upp bilder via tapatalk så bilder får vänta tyvärr. Jag fortsätter med att bringa lite ordning på kabelhysterin i skåpet bakom akvariet. Smedberg: japp dom gjorde boxen. Helnöjd med den. Svart glas samt en vanlig kam ditlimmad, en sån med avtagbar kam. Kan visa bild när forumet o tapatalk fungerar igen som det ska. .... Ursäkta svårläst inlägg. Tapatalk som jiddrar Citera
MagnusJ Postat 25 januari 2016 Författare Postat 25 januari 2016 Det rullar på fint. Stenen släppte rätt mycket fosfat (0.5 var högsta mätning) ), men har jobbat ner detta med stora mängder alubaserad remover. Det ligger i skrivande stund på knappt 0.2 så snart tänker jag flytta över fiskarna och korallerna från mitt 275 liters. Det har trillat i lite fisk. Tre st Acanthurus, av den halvovanliga varianten. Dussumieri, coeruleus samt maculiceps. Dessa tre arter blir ju rätt stora, men väldigt läckra enligt mig Återkommer med bilder när forumet åter är kompatibelt med tapatalk. 1 Citera
Menace Postat 27 januari 2016 Postat 27 januari 2016 Verkligen en inseprationskälla! Nästan overkligt snyggt! Citera
irwin_fletch Postat 28 januari 2016 Postat 28 januari 2016 Snyggt! Har du någon plan för hur länge du ska låta det gå in sig, när åker korallerna i? sand? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.