Rameau Postat 23 december 2015 Författare Dela Postat 23 december 2015 God jul allesamman! Fick meddelande av sambon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bekolsyra Postat 23 december 2015 Dela Postat 23 december 2015 Vad skulle du göra?Stop-motionfilm?Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 23 december 2015 Dela Postat 23 december 2015 God jul:) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 23 december 2015 Författare Dela Postat 23 december 2015 Vad skulle du göra?Stop-motionfilm?Skickat från min SM-G920F via TapatalkJag övervakar akvariet medan jag är bortrest under julen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 december 2015 Dela Postat 24 december 2015 Fick meddelande av sambon Priceless! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 27 december 2015 Författare Dela Postat 27 december 2015 Julklappsmussla och en acropora som färgat ut riktigt bra, är två 180:- fraggar av samma från triton, är ju lite av ett lotteri det här hur just den "där" korallen kommer färga sig i mitt kar. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 29 december 2015 Författare Dela Postat 29 december 2015 En fråga gällande musslan. Jag satt den på en platt bit av levande sten ganska mitt i akvariet där det oturligt är lite av Autobahn för fiskarna vilket gör att så fort en fisk sveper förbi så stänger den sig lite och den hinner inte öppna sig helt innan den stänger sig igen.Är de extra känsliga i början och vänjer sig efter ett tag?Eller ska jag flytta den till en lugn del av akvariet? risken är att det blir i sanden, har det nån roll? Läste någonstans att man helst skulle ha dom på sten. Har även läst att man inte skall flytta runt dom så blir lite kluven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 29 december 2015 Dela Postat 29 december 2015 I naturen sitter Tridacna-musslorna uteslutande på en skyddad plats bland koraller.Titta på den här filmen jag har tagit. Man ser flera musslor som sitter djupt inbäddade mellan koraller. Det är så 99.9% av dem lever i det fria. https://www.youtube.com/watch?v=1P-0CTmPlZg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 29 december 2015 Dela Postat 29 december 2015 Man bör ha dem på en sten för att skydda foten mot angrepp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 29 december 2015 Dela Postat 29 december 2015 Grymt snygg acro!Vill ha!Du får skicka en fragg på den när det blir varmare ute!Som Strikt säger, musslor sitter gärna i en sten, dom gräver ner sig i stenen. Så att foten skyddas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 29 december 2015 Författare Dela Postat 29 december 2015 Grymt snygg acro!Vill ha!Du får skicka en fragg på den när det blir varmare ute!Som Strikt säger, musslor sitter gärna i en sten, dom gräver ner sig i stenen. Så att foten skyddasAbsolut, det ska vi säkert kunna ordna Då låter jag den sitta kvar där den sitter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 3 januari 2016 Författare Dela Postat 3 januari 2016 (ändrat) Kvälls-euphyllia! Ändrat 3 januari 2016 av Rameau 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 januari 2016 Dela Postat 3 januari 2016 Snygga saker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 3 januari 2016 Författare Dela Postat 3 januari 2016 Snygga saker!Ja visst är de Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 januari 2016 Författare Dela Postat 4 januari 2016 Lite eftermiddagskort 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 Vad är bild nummer 2?television, teacher mother secret lover Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 januari 2016 Författare Dela Postat 4 januari 2016 Vad är bild nummer 2?television, teacher mother secret loverLima scabra, går under handelsnamnet Eldmussla vill jag minnas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 Sexig mussla måste jag säga! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 januari 2016 Författare Dela Postat 4 januari 2016 Sexig mussla måste jag säga! television, teacher mother secret lover Absolut! gillar dock att sitta undanskymd, har i princip inte sett den på 4 månader, men scape'ade om lite här om dagen, då jag flyttade stenen den satt på la jag den nu i framkant av akvariet så man får se den lite, hoppas den trivs och fäster sig där nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 Ska hålla tummarna! television, teacher mother secret lover Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 januari 2016 Författare Dela Postat 4 januari 2016 Vid kvällsmaten fick jag se Pom Pom, honom har jag inte sett på ca 2 månader dvs lika länge som han varit i karet, hans anemoner har växt bra! 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 Sjukt häftig krabba det där.. ☺television, teacher mother secret lover 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 5 januari 2016 Dela Postat 5 januari 2016 En favoritinvånare i mitt kar med. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 16 januari 2016 Författare Dela Postat 16 januari 2016 Köpte denna igår, vet inte om det var doppningen som var för stark men några toppar har antydan till vävnadsdöd nu på morgonen efter.. Är det bäst att kapa bort dessa eller vänta å se? Sen har jag även installerat två 24w t5, börjar med att köra 2h mitt på dagen och ser hur det påverkar 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 16 januari 2016 Dela Postat 16 januari 2016 Snygg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.