Gå till innehåll

Axels 200


Rameau

Rekommenderade inlägg

En fråga gällande musslan. Jag satt den på en platt bit av levande sten ganska mitt i akvariet där det oturligt är lite av Autobahn för fiskarna vilket gör att så fort en fisk sveper förbi så stänger den sig lite och den hinner inte öppna sig helt innan den stänger sig igen.

Är de extra känsliga i början och vänjer sig efter ett tag?

Eller ska jag flytta den till en lugn del av akvariet? risken är att det blir i sanden, har det nån roll?

Läste någonstans att man helst skulle ha dom på sten.

Har även läst att man inte skall flytta runt dom så blir lite kluven.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt snygg acro!

Vill ha!

Du får skicka en fragg på den när det blir varmare ute!

Som Strikt säger, musslor sitter gärna i en sten, dom gräver ner sig i stenen. Så att foten skyddas

Absolut, det ska vi säkert kunna ordna :)

Då låter jag den sitta kvar där den sitter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sexig mussla måste jag säga!

television, teacher mother secret lover

 

Absolut! gillar dock att sitta undanskymd, har i princip inte sett den på 4 månader, men scape'ade om lite här om dagen, då jag flyttade stenen den satt på la jag den nu i framkant av akvariet så man får se den lite, hoppas den trivs och fäster sig där nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Köpte denna igår, vet inte om det var doppningen som var för stark men några toppar har antydan till vävnadsdöd nu på morgonen efter.. Är det bäst att kapa bort dessa eller vänta å se?

Sen har jag även installerat två 24w t5, börjar med att köra 2h mitt på dagen och ser hur det påverkar :)

d5081e0312ccc57e68e12003c91779a6.jpg

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...