Rameau Postat 16 januari 2016 Författare Dela Postat 16 januari 2016 Tack! Får se hur den färgar sig om nån vecka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dr.dator Postat 16 januari 2016 Dela Postat 16 januari 2016 Sjukt fin acropora. Lite avis... var kommer den ifrån? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 16 januari 2016 Författare Dela Postat 16 januari 2016 Sjukt fin acropora. Lite avis... var kommer den ifrån? Sent from my iPhone using Tapatalk Eller hur, har lite förhoppningar på den. Får vi se till att fixa en fragg Köpt på triton, inte koll på namn och var den kommer ifrån. Men det kanske någon annan har koll på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 januari 2016 Dela Postat 16 januari 2016 Bäst att kapa bort det döda direkt. Fler bilder så kanske du kan få ett id men gissar a.sarmentosa nu. Är det en "betong"-sten som den står på borde det vara en acro från Bali. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 16 januari 2016 Författare Dela Postat 16 januari 2016 Bäst att kapa bort det döda direkt. Fler bilder så kanske du kan få ett id men gissar a.sarmentosa nu. Är det en "betong"-sten som den står på borde det vara en acro från Bali. Ja då ska jag göra det, ska försöka ta lite bilder i dagsljus imorgon. Ja precis "betong-sten" då bekräftar du mina aningar om att den borde vara Baliodlad. Hur ofta kan man doppa? Jag är lite extra orolig för just Bali odlade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 januari 2016 Dela Postat 17 januari 2016 Doppar du riktigt ordentligt och kapar bort foten så ska du egentligen inte behöva doppa mer (förutsatt att du inte påträffar mask eller äggkluster). Dopping funkar annars bra 1g/v. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 17 januari 2016 Dela Postat 17 januari 2016 Riktigt fin, hoppas den är "ren" och klarar sig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 23 januari 2016 Författare Dela Postat 23 januari 2016 Möblera om lite igår, passade även på att flytta upp min mussla som envisat med att ramla ner i sanden, nån timme efter att jag flyttat upp den drog den in sin mantel men var fortfarande öppen, reagerade dåligt och nu har jag inte nå längre nå hopp om att den ska klara sig ser väldigt risig ut, tråkigt som tusan då jag verkligen gillade den. Bytte till mig en sarcophyton mot min harlequin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 23 januari 2016 Författare Dela Postat 23 januari 2016 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 24 januari 2016 Dela Postat 24 januari 2016 Trist med musslan. Annars ser det fint ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 24 januari 2016 Författare Dela Postat 24 januari 2016 50 minuter sedan, Strikt sa: Trist med musslan. Annars ser det fint ut! Ja. det är lite väl mycket små fraggar och inga större kolonier, men är väl bara att ge dom lite tid ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 31 januari 2016 Författare Dela Postat 31 januari 2016 Blev en sväng till triton, blev två putsarräkor och en korall från fyndhörnan. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 31 januari 2016 Dela Postat 31 januari 2016 Fyndet ser fint ut men vad är det för korall egentligen? ☺ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 januari 2016 Dela Postat 31 januari 2016 Det ser ju bra ut det där Kul att komma hem med ny korall med! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 31 januari 2016 Författare Dela Postat 31 januari 2016 Fyndet ser fint ut men vad är det för korall egentligen? ☺ Tror det är den här, men att den bleknat en del, men vet ej. http://www.tritonakvarium.se/chalice-light-blue-green/3490-0 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 31 januari 2016 Författare Dela Postat 31 januari 2016 Det ser ju bra ut det där Kul att komma hem med ny korall med! Tack ja alltid kul med lite nytt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 2 februari 2016 Författare Dela Postat 2 februari 2016 Lite fiskbilder 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 februari 2016 Dela Postat 2 februari 2016 Snygga firrar. Är sista en strigosus? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 2 februari 2016 Författare Dela Postat 2 februari 2016 Tack, ja den är köpt som Strigosus men den har lite väl vit bakfena så tror och hoppas det är en Flavicauda, då det är (var) en drömfisk för mig Då den är relativt liten än har den kanske inte färgat ut helt. Hur som så är det en grymt snygg firre! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 2 februari 2016 Författare Dela Postat 2 februari 2016 Synd att den är så snabb och att jag inte har någon vettig kamera, men det är så här den ser ut http://www.picturesqueaquatics.com/products/white-tail-kole-ctenochaetus-flavicauda Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 7 februari 2016 Författare Dela Postat 7 februari 2016 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 12 februari 2016 Författare Dela Postat 12 februari 2016 Trots höga näringsvärden så ser det mesta bra ut Såklart strejkar några acro, men tänkte göra ett tappert försök att börja med zeolite inom snar framtid. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 12 februari 2016 Dela Postat 12 februari 2016 ser fint ut 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 12 februari 2016 Författare Dela Postat 12 februari 2016 ser fint ut Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 12 februari 2016 Författare Dela Postat 12 februari 2016 Tusan! endast nån timme efter att jag släppt i honom så fan jag den i klorna på min bandade korallräka Nu festar sniglarna på den... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.