nike83 Postat 12 februari 2016 Dela Postat 12 februari 2016 18 minuter sedan, Rameau sa: Tusan! endast nån timme efter att jag släppt i honom så fan jag den i klorna på min bandade korallräka Nu festar sniglarna på den... aj vad tråkigt! kan vara svårt att förutse sådant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 mars 2016 Författare Dela Postat 4 mars 2016 Uppdate! Bandade korallräkan och blåbenade eremiten har fått nytt hem och två putsarräkor och tre pepparminträkor har flyttat in. En mindre glasrosinvasion hade börjat men nu ser jag inte en ända, riktigt skönt! Jag har nu småstartat med zeolite, där av ville jag mäta Kalium, lyckades till slut komma över ett test från Salifert som ska vara fullt dugligt och enkelt, det är även billigast Färgerna kommer, sakta men säkert, men dålig tillväxt än så länge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 7 mars 2016 Författare Dela Postat 7 mars 2016 (ändrat) En enligt mig extremt snygg aussie acro från aquastockholm, såg den i helgen.. men köpte ej, kunde inte sluta tänka på den så åkte idag på lunchen å köpte den haha Bredvid står en Acro. Valida som vid inköp för en vecka sen var "fyra nyanser av brunt" topparna har redan börjat skifta färg Ändrat 7 mars 2016 av Rameau 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 7 mars 2016 Dela Postat 7 mars 2016 Kul att du köpte den jag stod i Fredags å kollade på den, bra val blir spännande att se hur den blir! Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 7 mars 2016 Dela Postat 7 mars 2016 Bra val av acro! Den e jättefin och kommer förmodligen bli än finare med tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 7 mars 2016 Författare Dela Postat 7 mars 2016 Kul att du köpte den jag stod i Fredags å kollade på den, bra val blir spännande att se hur den blir! Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Ja, var orolig att den skulle va borta, ja verkligen, få se hur den blir i mitt kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 7 mars 2016 Författare Dela Postat 7 mars 2016 Bra val av acro! Den e jättefin och kommer förmodligen bli än finare med tiden Tack! Ja det får vi hoppas på (: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 19 mars 2016 Författare Dela Postat 19 mars 2016 Idag roade jag mig att flytta akvariet dit jag egentligen velat haft det hela tiden, gick väldigt smidigt, men SPS erna slemma extremt mycket men det är borta nu iaf Bakom akvariet låg putsar Palle som spårlöst försvann för några månader, vill minnas att jag lyste med ficklampa bakom akvariet vid försvinnandet men svårt att se där bakom.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 19 mars 2016 Dela Postat 19 mars 2016 tråkigt slut för palle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
toreee Postat 19 mars 2016 Dela Postat 19 mars 2016 RIP Putsarpalle Coral mår finfint i a f :-) Skickat från min LG-H815 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 20 mars 2016 Författare Dela Postat 20 mars 2016 On 2016-03-19 at 19:45, izfisk sa: tråkigt slut för palle Ja aldrig roligt när något dör.. 23 timmar sedan, toreee sa: RIP Putsarpalle Coral mår finfint i a f :-) Skickat från min LG-H815 via Tapatalk Kul, har det börja lekt nå ännu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
toreee Postat 22 mars 2016 Dela Postat 22 mars 2016 Njae, det har varit några danser men jag har inte sett något romvaktande. Skickat från min LG-H815 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 27 mars 2016 Författare Dela Postat 27 mars 2016 Glad påsk! Pyntat akvariet med lite nytt påskris 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 april 2016 Författare Dela Postat 5 april 2016 Intresset dalar lite, här är lite matningsbilder i alla fall 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 5 april 2016 Dela Postat 5 april 2016 Fin Strigosus ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 april 2016 Författare Dela Postat 5 april 2016 Fin Strigosus ! Saga tackar men funderar på om hon verkligen är en strigosus, med tanke på den vit/ljusa bakfenan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 april 2016 Författare Dela Postat 21 april 2016 Går inte bra just nu, inga koraller mår toppen och har förlorat en hel del senaste tiden, tittar man in strax innan det släcks ner för natten så ser man dessa... mest över allt https://www.youtube.com/watch?v=3mB8NH4iW5M&feature=youtu.be Kanske inte skulle gjort mig av med min leopardwrasse, då han förmodligen höll ner antalet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 21 april 2016 Dela Postat 21 april 2016 (ändrat) aldrig hört talas om att små pods skulle ge sig på kroaller! är det både SPS och LPS du har problem med? en mandarin käkar väl sådana kryp! Ändrat 21 april 2016 av nike83 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 april 2016 Författare Dela Postat 22 april 2016 aldrig hört talas om att små pods skulle ge sig på kroaller! är det både SPS och LPS du har problem med? en mandarin käkar väl sådana kryp! Ja, jag är själv osäker men gjort lite efterforskning och verkar finnas vissa som i brist på mat kan gå på koraller, men svårt att artbestämma pods. Har dragit ner pellets utfodringen från 3-4 ggr per dag till 1ggn, försöker få ner nitrat värdet lite. ja är både LPS och SPS, Ja tror det blir nån mandarin och kanske en six line wrasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 30 april 2016 Författare Dela Postat 30 april 2016 Är på mini-semester och hälsar på bror i London, efter lite tjat fick jag flickvännen att följa med till en butik jag kollat ut, charterhouse aquatics, dom hade inte mkt levande, ett Fish only och ett revkar, sen maneter och ett Amazonas akvarium, sen var själva butiken som ett lager, så man fick inte in å klämma och känna på allt, men köpte en pestfälla och en tidning att läsa när flickvännen shoppar Sen fick jag med henne på SeaLife, där hitta vi bland annat denna Nu är det nog jämt skägg mellan oss, så idag blir det varken shopping eller något akvarium relaterat Satte inte upp någon kamera denna gång så man tänker en del på karet där hemma.. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 3 maj 2016 Författare Dela Postat 3 maj 2016 Vad är detta för sniglar? kan det få för sig att mumsa på koraller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 3 maj 2016 Dela Postat 3 maj 2016 betvivlar det! tror inga vanliga sniglar som äter koraller. kanske äter alger på det döda på korallerna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 3 maj 2016 Författare Dela Postat 3 maj 2016 1 timme sedan, nike83 sa: betvivlar det! tror inga vanliga sniglar som äter koraller. kanske äter alger på det döda på korallerna.. hmm ok, dessa har fullkomligt exploderat i mitt kar.. är inga sniglar jag avsiktligt satt i. får se om jag rensar eller låter dom vara kvar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 maj 2016 Författare Dela Postat 5 maj 2016 Nu när vädret tillåter så har mkt fokus legat på att åka MC, och mindre på att titta in i karet. @nike83 gjorde mig uppmärksam på att han sett antydan till AEFW på några tidigare bilder. Vilket även jag noterat och tagit vid åtgärder, men räcker väl att man missar ETT jäkla ägg, inte tittar så noga på nån månad, sen spårar det ur... Funderar på att styra över karet till mer mjukis/LPS. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 17 maj 2016 Författare Dela Postat 17 maj 2016 En positiv sak är att knapparna har börjat trivas igen, inga som tjurar å drar ihop sig Vad anledningen var vet jag ej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.