Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 6 timmar sedan, kocknick sa: Rejäl tillväxt!! Ja, verkligen. Den var rätt trist när jag köpte den, men nu skiner den i hela karet. Citera
Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 5 timmar sedan, Jokkmokksjocke sa: Wow snyggt! Tackar! Citera
Jokkmokksjocke Postat 7 april 2017 Postat 7 april 2017 Har du fler nu och då bilder? Kul att se mera bilder :-) (kan inte få nog av rev) Citera
Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 Ja, jag har några fler. Här är en bit som bröts av från samma korall som ovan. 4,5 månader mellan bilderna. Acropora Frogskin, 4 månaders tillväxt. Acropora Staghorn, 5 månaders tillväxt och färgskifte. Stylophora Pistillata "Milka", 3,5 månads tillväxt. Seriatopora, 2,5 månads tillväxt. Skickat från en iPhone med Tapatalk 2 Citera
hundben Postat 7 april 2017 Postat 7 april 2017 Så hur låter dessa red sea reefer ytavrining eller om där är något annat oljud. Lätta att sätta ihop? Hade ett clown hotell igång en vecka, länge sedan nu men sen åkte skiten in i förrådet för mycket ljud Citera
Jokkmokksjocke Postat 7 april 2017 Postat 7 april 2017 (ändrat) Mitt låter ingenting...har ett 170 Ändrat 7 april 2017 av Jokkmokksjocke Citera
Jokkmokksjocke Postat 7 april 2017 Postat 7 april 2017 @Ouscazz Vad heter de två första korallerna ? Citera
krille 55 Postat 7 april 2017 Postat 7 april 2017 mina "fraggar" har tagit sej bra. Min staghorn bytte också färg när den kom till det nya karet Citera
Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 27 minuter sedan, hundben sa: Så hur låter dessa red sea reefer ytavrining eller om där är något annat oljud. Lätta att sätta ihop? Hade ett clown hotell igång en vecka, länge sedan nu men sen åkte skiten in i förrådet för mycket ljud Totalt knäpptyst, verkligen. Busenkelt att sätta ihop. Citera
Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 @Ouscazz Vad heter de två första korallerna ?De två lila menar du?Acropora är det, men jag vet inte vilken typ/art. Skickat från en iPhone med Tapatalk 1 Citera
Ouscazz Postat 7 april 2017 Författare Postat 7 april 2017 mina "fraggar" har tagit sej bra. Min staghorn bytte också färg när den kom till det nya karetFraggar ja, vi definierar det uttrycket lite olika. Ja, de tar sig bra. Undantaget den lila/gröna Acropora Valida, den gillar inte ZEOvit. Hoppas att den tar sig igen. Skickat från en iPhone med Tapatalk 1 Citera
Ouscazz Postat 14 april 2017 Författare Postat 14 april 2017 De senaste veckorna har de gamla problemen börjat dyka upp igen, det är något tokigt med vårt brunnsvatten. En del koraller mår ok, andra mindre bra. Tillväxten går upp och ner hela tiden och det känns som om jag hela tiden jagar min egen svans i försöken att hålla systemet stabilt. Nu funkar det hyfsat om jag gör två vattenbyten i veckan, men det orkar jag inte hålla på med. Jag lägger alldeles för mycket tid på akvariet för att få det att funka, mycket mer än jag hade planerat och hoppats på. Tiden plus allt huvudbry och oro för hur djuren mår gör att jag inte orkar hålla på längre. Jag har tagit beslutet att lägga ner. Citera
kocknick Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 Men Gud vad tråkigt att höra? Men jag könner verkligen igen känslan! Finns även hos mig just nu, det är mycket tid och pengar som läggs ner och då vill man ju ha resultat eller iaf att dom små liven mår bra Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Stensson Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 Tråkigt mats. Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
Jokkmokksjocke Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 57 minuter sedan, Ouscazz sa: De senaste veckorna har de gamla problemen börjat dyka upp igen, det är något tokigt med vårt brunnsvatten. En del koraller mår ok, andra mindre bra. Tillväxten går upp och ner hela tiden och det känns som om jag hela tiden jagar min egen svans i försöken att hålla systemet stabilt. Nu funkar det hyfsat om jag gör två vattenbyten i veckan, men det orkar jag inte hålla på med. Jag lägger alldeles för mycket tid på akvariet för att få det att funka, mycket mer än jag hade planerat och hoppats på. Tiden plus allt huvudbry och oro för hur djuren mår gör att jag inte orkar hålla på längre. Jag har tagit beslutet att lägga ner. Nej va trist :-( Citera
Rameau Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 segt, du har inte funderat på att gå över till triton-metoden, tänkte om du ville undvika vattenbyte så ofta? Citera
Ouscazz Postat 14 april 2017 Författare Postat 14 april 2017 Nej, orkar inte kämpa med ännu en metod. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
Robbyn Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 Riktigt tråkigt Mats. När de ändå kändes som de började rulla på som det skulle igen Citera
Ouscazz Postat 14 april 2017 Författare Postat 14 april 2017 11 minuter sedan, Robbyn sa: Riktigt tråkigt Mats. När de ändå kändes som de började rulla på som det skulle igen Ja, faktiskt riktigt ledsamt. Men det är inte kul när det är uppförsbacke gång på gång, pengarna bara rinner mellan fingrarna. Citera
Lasse Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 Om det blir bra efter vattenbytena - hur kan ditt brunsvatten påverka negativt då? förstår inte riktigt. MVH Lasse Citera
Robbyn Postat 14 april 2017 Postat 14 april 2017 2 timmar sedan, Ouscazz sa: Ja, faktiskt riktigt ledsamt. Men det är inte kul när det är uppförsbacke gång på gång, pengarna bara rinner mellan fingrarna. Nej de förstår jag absolut. Däremot hoppas och tror jag att du dyker upp igen längre fram när du samlat dig och inte kan motstå suget efter ett kar igen Citera
mikoto Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Väldigt tråkigt att se dig ge upp karet. Mår allting dåligt? Fiskar, lägre djur och koraller eller är det mest korallerna som går dåligt? Citera
jarecki68 Postat 18 april 2017 Postat 18 april 2017 Alltid Tråkigt att läsa med nån som lägger ner Citera
Genne Postat 18 april 2017 Postat 18 april 2017 Hoppas du startar upp snart igen, jag klarade av att hålla mig borta i 1,5 år när allt gick åt skogen för mig sedan körde jag igång igen. Men karet stod där hela tiden och puttrade på lågfart utan att jag gjorde annat än att fylla på vatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.