Gå till innehåll

Kan ej redigera min inlägg


Rekommenderade inlägg

Jag ser inte knappen "Skicka svar" i översta dumpen... hur sparar du? eller är den utanför ytan bara så man inte ser den på dumpen?

 

*/Edit: ja nu ser jag att knappen ligger lite längre ner....

Ändrat av freguz
Upptäckte en knapp
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 timmar sedan, wrang sa:

Passar det inte så behöver man ju ej vara här...

 

Jag hoppas innerligt att detta är en högst personlig uppfattning. Om det är en uppfattning som delas av nuvarande admin är det väldigt illa.

Som admin av ett forum är det av yttersta vikt att lyssna ödmjukt på sina medlemmar, annars lär man snart sitta där ensam och undra vad som hände. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha ok.

Om du klickar i boxen "Visa att detta har redigerats", kommer den lilla texten upp då när du har sparat? För i så fall funkar själva sparningen i IPS och det är snarare nåt vajsing på själva editorn (CKeditor, extern tredjeparts grej).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas det framgår tydligt att nuvarande stab jobbar mycket hårt på att skapa ett så bra forum som möjligt genom att vara lyhörda och lägga mycket energi på förbättringar. 

 

Om inte det märks får vi jobba ännu hårdare på vår kommunikation. 

 

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 timmar sedan, Tribiani sa:

På Facebook kan man plocka bort inlägg och hela trådar så att allas inlägg försvinner. Så vill vi inte ha det här utan SG ska vara en bestående källa av kunskap, tips, hjälp och inspiration. På SG ska man även kunna lägga upp bilder på sina projekt så man kan följa förändringen över åren. Föreningen lägger rätt mycket pengar på serverutrymme för att kunna erbjuda den möjligheten.

 

Angående redigeringsmöjligheten så har vi valt att lätta på gamla begränsningar som fanns innan vi migrerade till IPS. Förr kunde man inte redigera alls utan fick alltid ta hjälp av en moderator. Nu har man i alla fall en chans att rätta till ett fel som uppstod när man skapade sitt inlägg.

 

Att tänka om är just det vi gör.

 

Jag håller med, forumet skall vara en bestående källa till kunskap och information. Så långt är allting rätt. Men att basera begränsande regler på ett fåtal negativa incidenter tycker jag är fel. Jag har ett förslag att admin kan släppa på redigeringsbegränsningarna i vissa forum, typ "Köp & Sälj" samt "Mitt Akvarium". I dessa delforum pågår sällan eller aldrig heta diskussioner så risken för snedsteg från hetlevrade medlemmar är minimal, i princip obefintlig. Jag försöker vara aktiv och delge mig av mina erfarenheter genom att uppdatera min tråd som ligger i forumet Mitt Akvarium. Ibland skulle jag önska att jag kunde gå in och redigera vissa inlägg där jag ser att jag har haft fel information, eller liknande.

 

Ta mig inte som en gnällpelle, jag vill bara föra forumet framåt och göra det attraktivt och konkurrenskraftigt gentemot andra kanaler. När jag kom tillbaka till SG för en månad sedan efter fyra års frånvaro slogs jag av hur dött SG har blivit. Jag uppfattar det som att trafiken är koncentrerad till en väldigt liten grupp användare, som skriver förhålllandevis lite. Istället har det, bevare mig väl, dykt upp flera saltvattensgrupper på Facebook. I dessa grupper är trafiken omfattande och jag ser flera av SG's medlemmar och t.o.m. moderatorer som är mycket mer aktiva där än här. Hur skall man locka över/tillbaka dessa människor hit? Inte genom stelbenta regler och styvnackade principer i alla fall.

 

Jag ser fram emot en positiv diskussion för att få SG tillbaka som den största källan till samvaro och kunskap inom saltvattenshobbyn.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

19 minuter sedan, Ouscazz sa:

 

Jag håller med, forumet skall vara en bestående källa till kunskap och information. Så långt är allting rätt. Men att basera begränsande regler på ett fåtal negativa incidenter tycker jag är fel. Jag har ett förslag att admin kan släppa på redigeringsbegränsningarna i vissa forum, typ "Köp & Sälj" samt "Mitt Akvarium". I dessa delforum pågår sällan eller aldrig heta diskussioner så risken för snedsteg från hetlevrade medlemmar är minimal, i princip obefintlig. Jag försöker vara aktiv och delge mig av mina erfarenheter genom att uppdatera min tråd som ligger i forumet Mitt Akvarium. Ibland skulle jag önska att jag kunde gå in och redigera vissa inlägg där jag ser att jag har haft fel information, eller liknande.

 

Ta mig inte som en gnällpelle, jag vill bara föra forumet framåt och göra det attraktivt och konkurrenskraftigt gentemot andra kanaler. När jag kom tillbaka till SG för en månad sedan efter fyra års frånvaro slogs jag av hur dött SG har blivit. Jag uppfattar det som att trafiken är koncentrerad till en väldigt liten grupp användare, som skriver förhålllandevis lite. Istället har det, bevare mig väl, dykt upp flera saltvattensgrupper på Facebook. I dessa grupper är trafiken omfattande och jag ser flera av SG's medlemmar och t.o.m. moderatorer som är mycket mer aktiva där än här. Hur skall man locka över/tillbaka dessa människor hit? Inte genom stelbenta regler och styvnackade principer i alla fall.

 

Jag ser fram emot en positiv diskussion för att få SG tillbaka som den största källan till samvaro och kunskap inom saltvattenshobbyn.

 

Mats, vi ser inte konstruktiv kritik som gnäll. Vi uppskattar kritik som kan få forumet bättre, speciellt om man som i ditt inlägg kommer med konstruktiva förslag.

Ibland kan vi dock inte vara alla till lags, men förslag som kommer till oss brukar vi diskutera internt för att se om det är något vi vill/bör/kan genomföra.

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tror inte jag att snedsteg från hetlevrade medlemmar är det största problemet med redigeringar, utan det är att trådar blir oläsbara när folk tar bort sina inlägg....erfarenhet av detta från sötvattensforum.

 

Sen att trafiken på FB är omfattande, är ju för att folk som har böjelser för att dela med sig av allt, typ "idag har vi städat, ätit köttbullar, delat på en pava vin, minstingen har fått sin första tand och nästa månad ska vi till Mallis" 

hänger där ändå....

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

31 minuter sedan, Yodelking sa:

 

Mats, vi ser inte konstruktiv kritik som gnäll. Vi uppskattar kritik som kan få forumet bättre, speciellt om man som i ditt inlägg kommer med konstruktiva förslag.

Ibland kan vi dock inte vara alla till lags, men förslag som kommer till oss brukar vi diskutera internt för att se om det är något vi vill/bör/kan genomföra.

 

 

Bra!

Jag har hjälpt till att moderera några olika hobbyforum de senaste femton åren, bland annat Diskusforum.se och Svenska Golfförbundets medlemsforum. Öppenhet och tilltro till folks goda omdöme är alltid bra. Jag vet inte hur er moderatorstruktur är upplagd, jag kanske sparkar in en redan öppen dörr.. Men om inte ansvarsområdena redan är uppdelade är det en god idé att ha fler moderatorer som tar större ansvar i mindre grupper. Dvs dela upp de olika delforumen så att en moderator endast ansvarar för ett, två eller tre delforum beroende på storlek och trafik. Då blir det mer lättöverskådligt för den enskilde och han/hon kan snabbare sätta in en åtgärd om det skulle behövas.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 timmar sedan, freguz sa:

Aha ok.

Om du klickar i boxen "Visa att detta har redigerats", kommer den lilla texten upp då när du har sparat? För i så fall funkar själva sparningen i IPS och det är snarare nåt vajsing på själva editorn (CKeditor, extern tredjeparts grej).

Nej den kommer inte upp - syns överhuvud taget inte att det har redigerats

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag har ett svar på frågan. Det visade sig att redigeringsproblemen berodde på hur jag startade Edge. Jag hade en snabbknapp till SG i aktivitetslisten - den hade hängt med sedan Win 8. Start därifrån - gick inte redigera. Start från Edge ikonen - Då gick/går det att redigera. Märkligt.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...