Sanntommy Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Har haft pumpen i ca två veckor men jag tycker den låter mycket! Den har ett vinande ljud som är riktigt irriterande! Har silicon slang på och har gjort rent den men det låter fortfarande. Ska dom slitas in eller finns det något man kan göra för att få dom tystare? Citera
Ouscazz Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Jag har en mindre Jebao DC1200 som driver en reaktor. Den avger också ett irriterande, vinande ljud om jag drar upp effekten över 30%. Det är nog bara att inse att ljudet till stor del kommer med prislappen. Citera
PeterG Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Har också några men vartefter de lägger av så byter jag till Eheim , subjektivt -men upplever också att sladdarna snabbare blir stela och ohanterliga nuförtiden. Kanske är det som du säger Tommy att de behöver "köras" in sas. Citera
peterj66 Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Jag har två dct4000 som är tysta som möss, men jag har läst att de som retar sig på ljudet från DC pumpar i allmänhet klagar på ett vinande ljud och de som stör sig på gamla AC varianter stör sig på ett brummande ljud. Frågan är om pumpen körs in eller hjärnan sorterar bort ljudet Nästan alla som kör Jebao brukar annars säga att de blir tystare efter en till två veckors inkörning. Citera
Sanntommy Postat 15 mars 2016 Författare Postat 15 mars 2016 Hoppas den blir tystare med tiden! Där jag köpte den kör han med en likadan pump! Hör den knappt fast man stoppar huvet i sumpen!Men han säger att vissa låter och vissa inte!man ska väll inte behöva köpa en massa pumpar tills man får en som är tyst? Citera
Ouscazz Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Kvalitén är säkert ganska ojämn på kinespumparna, vissa är väldigt bra, andra mindre bra. Citera
peterj66 Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 (ändrat) Sen finns det dyra som också låter så det är säkrast att provlyssna pumpen innan man köper. Läste nyligen en ganska läskig artikel om Gyre pumparna från Maxspect där flera hade råkat ut för att spänningskabeln vittrade sönder i saltvatten. Den var ju inte direkt ljudlös när den kom heller. Ändrat 15 mars 2016 av peterj66 Citera
Sanntommy Postat 15 mars 2016 Författare Postat 15 mars 2016 (ändrat) Fick jag mer att oroa sig för! Har en gyre pump fast min är nästa ljudlös! Fast den lät som fan i början Ändrat 15 mars 2016 av Sanntommy Citera
Ouscazz Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Svårt att provlyssna olika pumpar i tyst hemmamiljö innan köp.. Genom åren har jag lärt mig att erkänt bra grejer kostar mer pengar, Oftast mer än man hade tänkt sig från början. Om man är krävande och kräsen finns det inga genvägar. Ett bra uttryck för detta är, "buy once, cry once". Citera
Sanntommy Postat 15 mars 2016 Författare Postat 15 mars 2016 Tips på en riktigt bra returpump! Som är tyst mottages Citera
Sanntommy Postat 15 mars 2016 Författare Postat 15 mars 2016 Vart kan man köpa en sådan?finns det någon svensk återförsäljare ? Citera
Perk Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Det finns flera av de svenska butikerna som säljer den. Kolla bland guidens annonsörer tex Citera
peterj66 Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Det blir rätt många dct för en vectra. Kanske billigare att ljudisolera sumpen 1 Citera
Perk Postat 15 mars 2016 Postat 15 mars 2016 Det finns flera av de svenska butikerna som säljer den. Kolla bland guidens annonsörer tex Oops, jag läste bara trådens rubrik så mitt svar gällde dc 6000, den andra vet jag inget om. .. Citera
j0nas Postat 3 januari 2017 Postat 3 januari 2017 Någon som kan bekräfta att jecod blir tystare med tiden eller har kommit på var det vinande ljudet kommer ifrån? Har samma problem med min jecod dc3000, har varit i drift snart en månad. Upplevde den tystare i början men förmodligen beror det på att resten av karet bullrade mer då.. ☺ Citera
j0nas Postat 3 januari 2017 Postat 3 januari 2017 58 minuter sedan, j0nas sa: Någon som kan bekräfta att jecod blir tystare med tiden eller har kommit på var det vinande ljudet kommer ifrån? Har samma problem med min jecod dc3000, har varit i drift snart en månad. Upplevde den tystare i början men förmodligen beror det på att resten av karet bullrade mer då.. ☺ Testade att leka lite med reglaget, har tidigare kört på minimum. Drar jag upp till halvfart eller högre så blir den mycket tystare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.