Kimozabe Postat 17 oktober 2016 Dela Postat 17 oktober 2016 Vet att en del beställt från dom. Funkar det bra fast man inte kan Tyska eller då blir det lätt missförstånd? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 17 oktober 2016 Författare Dela Postat 17 oktober 2016 (ändrat) . Ändrat 17 oktober 2016 av Kimozabe Fel Ämne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 17 oktober 2016 Dela Postat 17 oktober 2016 (ändrat) Du kan beställa själv med risk för lite språkproblem, var bara tydlig med ritningar osv om du ska ha någotill annat än deras standard modeller. Annars kan du gå genom ex. Aqua Stockholm och låta dem ta hand om allt, kostar någon kr extra men kan vara skönt ha en part emellan om det skulle uppstå något probelm. Ändrat 17 oktober 2016 av Colan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 17 oktober 2016 Författare Dela Postat 17 oktober 2016 Tack för tipset @Colan Tänkte nämligen ta in pris/leveranstid från dessa oxå då jag tror det är lång leveranstid från HåkanstorpsZoo. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 18 oktober 2016 Författare Dela Postat 18 oktober 2016 Hur lång tid brukar det ta innan man får svar från Diamantaquarien? Börjar få svårt att hålla mig nu Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 18 oktober 2016 Dela Postat 18 oktober 2016 2 dagar är väl det längsta jag fått vänta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 18 oktober 2016 Författare Dela Postat 18 oktober 2016 Tack @Moose Får hoppas på svar denna veckan då. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 20 oktober 2016 Författare Dela Postat 20 oktober 2016 (ändrat) Fan va jag känner mig dum. Dom har skickat svar jättesnabbt men det har hamnat i skräppkorgen (alla 3 svaren) Dom tycker dock att rören till ytavrinningen skall vara enligt bifogat foto, vet inte vilket rör som är vad förutom 20mm som jag tror är reserv ner. Dom bygger ju mycket kar och jag litar ju mycket på deras kunnande men hade man inte kunnat ha 3 * 25mm? 40mm känns dock väldigt grovt. Mvh Kim Ändrat 20 oktober 2016 av Kimozabe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 20 oktober 2016 Författare Dela Postat 20 oktober 2016 Jag har oxå noterat att på offerten står det först att avrinningen ska vara på höger sida sedan längre ner vänster så det får jag korrigera innan jag beställer. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 21 oktober 2016 Författare Dela Postat 21 oktober 2016 Verkar svårflörtade att svara på mina frågor här @Moose, skulle du kunna komma med lite input gällande rördimensionerna som dom valt åt mig? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 21 oktober 2016 Dela Postat 21 oktober 2016 Jag hade nog kört 3st hål anpassade för 32mm. Men det är nog olika här. Skickar bollen vidare till @wrang som jag vet har rätt bra koll på flöden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 21 oktober 2016 Författare Dela Postat 21 oktober 2016 Tack, då hoppas jag att @wrang kan hjälpa mig med dimension på rör Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 oktober 2016 Dela Postat 21 oktober 2016 Nu fick jag mina akvarier från Diamantaquarien. Det har varit ett evigt strul med att han inte svarat på mail om att han ändrat på mått för hål och överrinningsfack. Det slutade med att jag postade ritningar på papper. Den 16 augusti fick jag besked om att det skulle ta 2 veckor. I dag 21 oktober kom karen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 21 oktober 2016 Författare Dela Postat 21 oktober 2016 @stigigemla, oj....det låter ju inte så positivt. Även om dom ska limma fina kar tycker jag inte det är ok. Tack för ditt svar. Ska även försöka få in pris/lev från några andra också så får jag se vart beställningen landar. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 21 oktober 2016 Dela Postat 21 oktober 2016 1 timme sedan, stigigemla sa: Nu fick jag mina akvarier från Diamantaquarien. Det har varit ett evigt strul med att han inte svarat på mail om att han ändrat på mått för hål och överrinningsfack. Det slutade med att jag postade ritningar på papper. Den 16 augusti fick jag besked om att det skulle ta 2 veckor. I dag 21 oktober kom karen. Tur för dig att ditt akvarium är klart ! Jag beställde min i Poland . Jag betalade Maj månad och det skulle vara klart mitten av augusti . Kolla idag är 21 okt. fattar nada , har inte fått det. Strul ....minst sagt.... mail eller telefon svarar man nästan aldrig och så vidare ....samma sak sen slutet på augusti "nästa vecka är klart jag lovar " eller "ge mig två dagar till Jag tror att det ändå går att ordna sig men tiden får jag aldrig tillbaka !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 21 oktober 2016 Författare Dela Postat 21 oktober 2016 Verkar som att akvariebyggare antingen är tidsoptimister, skiter i kunden eller att vi är inne i en het period att skaffa akvarium Ska bara få bekräftat en sak gällande mitt akvarium sen kommer jag även höra med Micke på Håkanstoprs Zoo men vet att även han är hårt belastad just nu. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 21 oktober 2016 Dela Postat 21 oktober 2016 12 minuter sedan, Kimozabe sa: Verkar som att akvariebyggare antingen är tidsoptimister, skiter i kunden eller att vi är inne i en het period att skaffa akvarium Ska bara få bekräftat en sak gällande mitt akvarium sen kommer jag även höra med Micke på Håkanstoprs Zoo men vet att även han är hårt belastad just nu. Mvh Kim Så fort du är med fakturabetalning är du fast i deras drömspel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 oktober 2016 Dela Postat 22 oktober 2016 Jag hade nog kört 3st hål anpassade för 32mm. Men det är nog olika här. Skickar bollen vidare till@wrang som jag vet har rätt bra koll på flöden Tack, då hoppas jag att @wrang kan hjälpa mig med dimension på rör Mvh Kim Hehe tackar jag kör med mitt nya akvarium 32mm 1st och 25mm 2st Min pump blau 3K körs på Max så lyckas den inte fylla boxen med vatten utan häverten drar mer ner så 25mm räcker gott ändå med 53% av pumpen för att få så tyst som möjligt. Först så ställer jag in flödet med kranen ner sedan så när vattnet stiger i boxen så rinner det över i evakueringen 32mm ner i sumpen. Sänker flödet på pumpen så att det rinner precis lite i evakuerings röret. Har kört med högre flöde 10K innan i ett annat akvarium men jag tyckte bara det låter så mycket så kör hällre akvariets volym 2-3ggr/h å får det tyst. Mitt akvarium från mail start till leverans hem tog 10veckor och då hade de ändå semester i fabrikern 3veckor. Hoppas det var till hjälp,fråga på annars Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 22 oktober 2016 Författare Dela Postat 22 oktober 2016 Tack @wrang Då ska jag prova att skicka ett mejl med ändringar. Vad hade nu valt 10mm glas med mittstag eller 12mm utan? Det jag köpte begagnat var ett 10mm utan mittstag men det är kanske inte att rekommendera? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 22 oktober 2016 Dela Postat 22 oktober 2016 Med kantlister fram och bak + mittstag klarar 10 mm glas 50 cm högt och 12 mm 60 cm. Utan lister och stag kan du jämföra med dessa: http://www.redseafish.com/wp-content/uploads/2016/02/Aquarium-Full-Catalog-ENG_4W_V16B.pdf 350 har 12mm glas och 450 15mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 22 oktober 2016 Författare Dela Postat 22 oktober 2016 Tack @stigigemla, Då kör jag nog på 12mm då 425xl har 12mm och stämmer ganska så bra överens med mina mått. Mitt begagnade har lister men enligt offerten jag fick från Diamantaquarien så vill dom göra 10mm med lister + stag och 12mm om det bara skall vara kantlister. Ska även höra med Håkanstorps Zoo, blir lättare att ha dialog med honom än tyskarna kanske. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Tack @wrang Då ska jag prova att skicka ett mejl med ändringar. Vad hade nu valt 10mm glas med mittstag eller 12mm utan? Det jag köpte begagnat var ett 10mm utan mittstag men det är kanske inte att rekommendera? Mvh Kim Nä jag bollar inte med tjockleken är övertygad att de som bygger kör enligt säkerhet Mitt som är 108cm långt jag bara längsgående "stag" 12mm glas 70cm högt Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Jag har 4000 l/h på min returpump. Använder 32 rakt över på mina 3 rör MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 23 oktober 2016 Författare Dela Postat 23 oktober 2016 Ska höra efter om den returpumpen jag tänkte ha behöver 32. Tack allesammans för hjälpen. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Vad är det för pump du vill köra? Om du vill kan jag räkna på om du behöver 32 mm. Hur högt är det mellan returfackets vattenyta och akvariets vattenyta ungefär? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.