Gå till innehåll

Kylare


Goranius

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.

Har samma som du och kan bara ge den rosor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.

Drar den mycket ström, samt vart köpte du den pris kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
Tackar!

Men vad tror ni om Deltecs ECO kylare är det bara skräp?

Hur går det, har du köpt en kylare?

Jag skall också ha en och undrar vilken som är bäst om man bortser från priset.

Jag har fått för mig att Aqua Medic är lågbudget grejer, är det så?

Teds inlägg//

De två kylarna jag har haft är en aquamedic sk line och en aquamedic titan 1500 bägge klarar av att kyla 1000 liter men sk line gör det mycket tystare plus att den inte rostar.//

Om jag fattar Teds inlägg rätt så rostar Titanen och det är ju verkligen B.

/Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har kvar den och skulle antagligen köpt en likadan igen. Jobbar på en lösning på att få upp min kylare på vinden så man slipper märka den. Har därför skaffat mej en IKS alpha temp så man kan hålla koll på temp utan å behöva hämta termometer eller klättra på vinden. De enda jag skulle klaga på med aquamedics titan kylare e väl ljudet men alla kylare låter och värmeutvecklingen men de får man ju hos alla kylare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.

Låter den mycket?

/Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar!

Men vad tror ni om Deltecs ECO kylare är det bara skräp?

Ja denna är intressant men fick tipset att INTE ha den om mab bor i lägenhet. Luftfuktigheten ökar markant coh därför skulle den passa bättre om man har ett bättre venti rum

Låter den mycket?

/Robert

Sålde min för den lät för mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om att bygga en sådan här? :smiley22:

iso6ef.jpg

Det stora hålet är till för att montera en 120 mm's fläkt. Det två hålen bakom det är till för att trycka ner rören ifrån ytavrinningen. Vattnet rinner förbi fläkten, den här lådan är ganska sluten så att inget ska dunsta. Tillslute rinner vattnet ut där fram igenom den lilla spalten.

sidan9kg.jpg

ovan9qv.jpg

diso2hc.jpg

Nackdelen med detta är att vattnet inte kan bli kallare än i rummet. Om det funkar överhuvudtaget. Jag tänkte att prova detta i sommar, kostar ju en max 300 kr att bygga. jag hade tänkt använda 3mm's plexi.

Ni kan ju säga vad ni tror, om det funkar eller ej!? Om man skulle kunna bygga om det på nått vis!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...