Goranius Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Någon som har erfarenhet av eller synpunkter på vilken kylare man bör satsa på?Skall klara av minst 1000l. Citera
Tedb Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 De två kylarna jag har haft är en aquamedic sk line och en aquamedic titan 1500 bägge klarar av att kyla 1000 liter men sk line gör det mycket tystare plus att den inte rostar. Citera
Capote Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller. Citera
DSB Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.Har samma som du och kan bara ge den rosor. Citera
Goranius Postat 5 januari 2006 Författare Postat 5 januari 2006 Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.Drar den mycket ström, samt vart köpte du den pris kanske? Citera
Vargklo Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag kör också en sfiligoi, funkar fint. Jag köpte den begagnad. Citera
Capote Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Drar den mycket ström, samt vart köpte du den pris kanske?Enligt tekniska beskrivningen drar den 240 W, du kan läsa mer på http://www.sfiligoi.itJag köpte min på Korallfisken i Linköping. Citera
Goranius Postat 5 januari 2006 Författare Postat 5 januari 2006 Tackar!Men vad tror ni om Deltecs ECO kylare är det bara skräp? Citera
Darth Vader Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Tackar!Men vad tror ni om Deltecs ECO kylare är det bara skräp?Hur går det, har du köpt en kylare?Jag skall också ha en och undrar vilken som är bäst om man bortser från priset.Jag har fått för mig att Aqua Medic är lågbudget grejer, är det så?Teds inlägg//De två kylarna jag har haft är en aquamedic sk line och en aquamedic titan 1500 bägge klarar av att kyla 1000 liter men sk line gör det mycket tystare plus att den inte rostar.//Om jag fattar Teds inlägg rätt så rostar Titanen och det är ju verkligen B./Robert Citera
Tedb Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Det är inte titanlegeringen som rostar utan huven som sitter som ett skal på kylaren. Citera
Darth Vader Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 OK.har du kvar din kylare eller har du bytt ut den.Jag bara undrar om du är riktigt nöjd och kan rekomendera den.Skulle du köpa om den?/Robert Citera
Tedb Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Ja jag har kvar den och skulle antagligen köpt en likadan igen. Jobbar på en lösning på att få upp min kylare på vinden så man slipper märka den. Har därför skaffat mej en IKS alpha temp så man kan hålla koll på temp utan å behöva hämta termometer eller klättra på vinden. De enda jag skulle klaga på med aquamedics titan kylare e väl ljudet men alla kylare låter och värmeutvecklingen men de får man ju hos alla kylare. Citera
Darth Vader Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Jag kör en italienare som heter Sfiligoi superflite som jag är nöjd med. Termostatstyrd kan sänka 1500 l med 5 grader och 750 l med 10 grader o.s.v. och håller sedan inställd temp automatiskt. Finns i större och mindre modeller.Låter den mycket?/Robert Citera
wrang Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Tackar!Men vad tror ni om Deltecs ECO kylare är det bara skräp?Ja denna är intressant men fick tipset att INTE ha den om mab bor i lägenhet. Luftfuktigheten ökar markant coh därför skulle den passa bättre om man har ett bättre venti rumLåter den mycket?/RobertSålde min för den lät för mycket Citera
Draedon Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 vågar man ens fråga vad en kylare kan gå loss på? Citera
wrang Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Ja man får räkna på från 3500:- beroende på storlek Citera
Tedb Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Fläkt klarar man sej med ganska långt men de dunstar ju lite mer. Citera
jens karlskrona Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Någon som har nån koll på kylarna som kyler till ölanläggningar??Känner en servicekille på Carlsberg som sysslar med sånt men har aldrig kollat hur dom funkar.Vet bara att han tar hand om massa saker som byts ut och efter konkurser.. Citera
Tedb Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Tyvärr e de kopparrör i dom har en ståendes med hehe Citera
Robbygg Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Vad tror ni om att bygga en sådan här? Det stora hålet är till för att montera en 120 mm's fläkt. Det två hålen bakom det är till för att trycka ner rören ifrån ytavrinningen. Vattnet rinner förbi fläkten, den här lådan är ganska sluten så att inget ska dunsta. Tillslute rinner vattnet ut där fram igenom den lilla spalten.Nackdelen med detta är att vattnet inte kan bli kallare än i rummet. Om det funkar överhuvudtaget. Jag tänkte att prova detta i sommar, kostar ju en max 300 kr att bygga. jag hade tänkt använda 3mm's plexi. Ni kan ju säga vad ni tror, om det funkar eller ej!? Om man skulle kunna bygga om det på nått vis!? Citera
Cathulu Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Här kan ni se en annan variant av DIY kylare.http://themantledmonster.thereeftank.com/chdiy.html Citera
GustavF Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Robbygg: Det blir avdunstning din variant också och blir det inte det så funkar inte kylningen särskilt bra. Hela poängen med att blåsa fläkt på vattenytan är att kyla vattnet genom den ökade avdunstningen. Citera
Robbygg Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 hehe det kanske inte va en så bra idé ändå. Jo om man låter vattnet avdunsta fritt, frågan är då hur stor förlust det blir av vatten?Tillbaks till ritbordet då, jag har några till på lager. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.