Doris Postat 15 januari 2006 Författare Postat 15 januari 2006 Kittla den försiktigt på foten...det funkade för mig...Funkade galant Tack för tipsetNu är dom i mitt 450l Kar
Doris Postat 15 januari 2006 Författare Postat 15 januari 2006 Är det en gammal Tunze skummare du har i 450 karet? funkar den bra i så fall?Jo det är en gammal Tunze skummare tycker den funkar gör bra .Skummar extremt bra för o vara så liten skummare tycker javet inte hur mycket den ska klara i akvariestorlek men till 450L funkar den bra till iallafallkör den istället för min TF200a skummare som ja inte är lika nöjd me
elNico Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Har själv en gammal 235:a liggandes, dom har väl inget bra rykte längre. Kul o se en igen!Blev lite nostalgisk när alla pratar venturi och needlewheel mm. Min skulle funka till 1000liters-kar (tihi) allt enligt tillverkaren....
Doris Postat 15 januari 2006 Författare Postat 15 januari 2006 ja har en ( 230.04 ) men jag vet inte om det är så den heter, hittade inte någon inne på tunze hemsida som heter så
petrol Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Ser spännande ut med dina kar i källaren!!Är de samankopplade? Eller fyra sepparata system?
Doris Postat 15 januari 2006 Författare Postat 15 januari 2006 Japp fyra sepparata system de är dom enda akvariumen som ja inte borrat
Doris Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Har hemtat alla mina saker till mitt nya kar slänger upp lite bilder väntar nu på glaset till sumpen
Saxmark Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Illa läckert.. Hoppas du inte skall ha hålen i väggen till vad jag tror.. E redan avundsjuk..
Sillen Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 wooow Häftigt! Ska bli spännande att följa. Vad har du för tidsplan på bygget?
Doris Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Akvariumet limmas till helgen hoppas jadå limmar jag väl sumpen med sen ska de fyllas ,om en månad så ska de väl vara klart HIHI
Doris Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Illa läckert.. Hoppas du inte skall ha hålen i väggen till vad jag tror.. E redan avundsjuk..Gloryhol HAHAHAH Nä det är hålen som går in till akvariumet som står på andra sidan väggen
Saxmark Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det var ju det som jag var rädd för.. Det är ju drömmen att ha ett separat sumprum och bara ha en vacker tank helt utan värmeproblem som står och glänser i rummet.. Ahh.. Nu sprudlar den svenska avundsjukan i min kropp.. Skall bli kul att följa och du verkar inte behöva nått lycka till för allt verkar genomtänkt..
Doris Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 för allt verkar genomtänkt.. Ja hoppas de
Cathulu Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Men ska du inte ta och använda dig av en http://www.oceansmotions.com/ ??Då skulle du kunna slippa massa pumpar i karet. Samt att du kulle ha ett tyst har i rummet! /Jens
Cathulu Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 kolla här!http://www.oceansmotions.com/8wayplumbingproject.htm
Joru Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Grymt häftigt. Kommer att bli riktigt bra det där. Tycker om att det ser strukturerat ut där sumpen ska stå.
Doris Postat 1 februari 2006 Författare Postat 1 februari 2006 Men ska du inte ta och använda dig av en http://www.oceansmotions.com/ ??Då skulle du kunna slippa massa pumpar i karet. Samt att du kulle ha ett tyst har i rummet! /JensJo ja har tänkt o göra på de sättet typ målade en bild lite snabbt de blir 4 pumpar totalt i början får se om ja behöver mer
Saxmark Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Mmm.. Jag fattar inte riktigt.. Skall du ha ett stort fack i mitten på karet ? Eller skall det gå i en samlingskanal på baksidan och upp i karet ?.. Mmm.. UVC:n sätter du väl i ditt coola sumprum ?
Doris Postat 1 februari 2006 Författare Postat 1 februari 2006 Japp de kommer komma en blåplexii skiva som kommer stå o mitten som ser ut som ett U uppifrån [_o_] med 3 kammar på topen som ja hoppas kunna ta in 10000L i timmen genom röret som är 50mm tror ja de blir 62mm är de borrat i glaset iallafall Uvc kommer kanske vara i de rummet men inte säker en ,blir lång väg o transpotera vattnet
Doris Postat 1 februari 2006 Författare Postat 1 februari 2006 Vet fortfarande inte hur ja ska bygga sumpen .Ska ju inte ha något mer en LS i sumpen + en bubbel fälla kanskeKanske ska köra osmos vatten i sumpen i 1 fack ,fack 2 Ls, 3 blir en bubbel fälla innan de går tillbaks till karet
Micke_Tj Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Snyggt lite avis på alla prykar du handlade. men är hel nöjd med min skummare köpte filter och mixer också.Verjar inte som om din sambo mördat dej än iaf lycka till.
Doris Postat 1 februari 2006 Författare Postat 1 februari 2006 Snyggt lite avis på alla prykar du handlade. men är hel nöjd med min skummare köpte filter och mixer också.Verjar inte som om din sambo mördat dej än iaf lycka till.Inte långt i från ,Bengan rinde o frågade hur de gick med tanten när ja kom hem HAHAHAH :ler:
Mazi Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Det här kommer bli hur bra som helst... Tur att du överlevde
Saxmark Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Vet fortfarande inte hur ja ska bygga sumpen .Ska ju inte ha något mer en LS i sumpen + en bubbel fälla kanskeKanske ska köra osmos vatten i sumpen i 1 fack ,fack 2 Ls, 3 blir en bubbel fälla innan de går tillbaks till karetPersonligen hade jag hoppat ett osmosfack i sumpen eftersom du har osmosen ca 2m bort så verkar det onödigt att mellanlagra osmosvattnet i nått fack.. Borde väl vara smidigare att ha en magnetventil på osmosen och ha denna kopplad till en autopåfyllare.. ?
Doris Postat 1 februari 2006 Författare Postat 1 februari 2006 Personligen hade jag hoppat ett osmosfack i sumpen eftersom du har osmosen ca 2m bort så verkar det onödigt att mellanlagra osmosvattnet i nått fack.. Borde väl vara smidigare att ha en magnetventil på osmosen och ha denna kopplad till en autopåfyllare.. ? de är sant de är ju faktiskt så ja hade tänkt
Rekommenderade inlägg