Gå till innehåll

Karlssons nya 1350L


Doris

Rekommenderade inlägg

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Är det en gammal Tunze skummare du har i 450 karet? funkar den bra i så fall?

Jo det är en gammal Tunze skummare tycker den funkar gör bra .

Skummar extremt bra för o vara så liten skummare tycker ja

vet inte hur mycket den ska klara i akvariestorlek men till 450L funkar den bra till iallafall

kör den istället för min TF200a skummare som ja inte är lika nöjd me

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Det var ju det som jag var rädd för.. Det är ju drömmen att ha ett separat sumprum och bara ha en vacker tank helt utan värmeproblem som står och glänser i rummet.. Ahh.. Nu sprudlar den svenska avundsjukan i min kropp.. :) Skall bli kul att följa och du verkar inte behöva nått lycka till för allt verkar genomtänkt.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp de kommer komma en blåplexii skiva som kommer stå o mitten som ser ut som ett U uppifrån

[_o_] med 3 kammar på topen som ja hoppas kunna ta in 10000L i timmen genom röret som är 50mm tror ja de blir 62mm är de borrat i glaset iallafall

Uvc kommer kanske vara i de rummet men inte säker en ,blir lång väg o transpotera vattnet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet fortfarande inte hur ja ska bygga sumpen .Ska ju inte ha något mer en LS i sumpen + en bubbel fälla kanske

Kanske ska köra osmos vatten i sumpen i 1 fack ,fack 2 Ls, 3 blir en bubbel fälla innan de går tillbaks till karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt lite avis på alla prykar du handlade. men är hel nöjd med min skummare köpte filter och mixer också.

Verjar inte som om din sambo mördat dej än iaf lycka till.

Inte långt i från ,Bengan rinde o frågade hur de gick med tanten när ja kom hem HAHAHAH :ler: :ler: :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet fortfarande inte hur ja ska bygga sumpen .Ska ju inte ha något mer en LS i sumpen + en bubbel fälla kanske

Kanske ska köra osmos vatten i sumpen i 1 fack ,fack 2 Ls, 3 blir en bubbel fälla innan de går tillbaks till karet

Personligen hade jag hoppat ett osmosfack i sumpen eftersom du har osmosen ca 2m bort så verkar det onödigt att mellanlagra osmosvattnet i nått fack.. Borde väl vara smidigare att ha en magnetventil på osmosen och ha denna kopplad till en autopåfyllare.. ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen hade jag hoppat ett osmosfack i sumpen eftersom du har osmosen ca 2m bort så verkar det onödigt att mellanlagra osmosvattnet i nått fack.. Borde väl vara smidigare att ha en magnetventil på osmosen och ha denna kopplad till en autopåfyllare.. ?

de är sant de är ju faktiskt så ja hade tänkt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...