Karoline Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Lägger upp lite bilder på vårat 450 liters akvarium.Akvariet, AM, percula 120.Eld Dvärgkejsare (Centropyge loriculus)Eldräka (Lysmata Debelius)Hammarkorall (Euphyllia paranchora?)Bubble Tip (Entacmaea quadricolor) och våra två clowner (Amphiprion ocellaris)Mandarin hona (Synchiropus splendidus)MontiporaÄckelräkor (kamel)The darkside, två fripassagerare från Bali.SandvändareÖgonstenen, Yoda, snart ett år. (grön leguan) Bor dock i ett eget terrarium.
Karoline Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 Kul!Hur gammalt är det?Varit igång sedan 20:e september -05.
Roger_w Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Hejsan!Har kikat på ett percula själv, har sett en massa om folk som byggt om det, har ni gjort något spec. med erat jämfört med hur det såg ut när det kom?/Roger
Karoline Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 Hejsan!Har kikat på ett percula själv, har sett en massa om folk som byggt om det, har ni gjort något spec. med erat jämfört med hur det såg ut när det kom?/RogerHej Roger!Vi har borrat för att kunna ha en sump med div saker i.Tagit bort biobollarna.Plus att vi funderar på att köpa en ny lysramp med MH och rör.
Roger_w Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Okej!Så ni har sump under akvariet och tagit bort hela bakstycket?/Roger
Karoline Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 Okej!Så ni har sump under akvariet och tagit bort hela bakstycket?/RogerNej vi körde in en liten sump i skåpet.Det enda man bör tänka på är att kolla så att det inte kan bli översvämmning på nått sätt.Tex att nån pump går sönder på nått ställe, och så bör man hålla koll på avdunstningen.
Karoline Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 Oki, tack så mycket /RogerDet var så lite så
Aqua_Max Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Grymt imponerande klor på krabban. Undrar vilken sort det är och om den är revsäker...
Karoline Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 Grymt imponerande klor på krabban. Undrar vilken sort det är och om den är revsäker...Ja han är läcker!Verkar vara en filtrerarkrabba, inte rört något än så länge.
jens karlskrona Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Oh jag har haft 2st 1,5 meters leguaner i flera år!! Blir alldeles tårögd när jag tänker på det.Helt fantastiska djur.Akvariet ser fint ut det oxå..
Karoline Postat 13 januari 2006 Författare Postat 13 januari 2006 Oh jag har haft 2st 1,5 meters leguaner i flera år!! Blir alldeles tårögd när jag tänker på det.Helt fantastiska djur.Akvariet ser fint ut det oxå..Vad kul!Dom är helt underbara, otroliga personligheter
Capote Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Lägger upp lite bilder på vårat 450 liters akvarium.Hammarkorall (Euphyllia paranchora?)[ATTACH]4488[/ATTACH]?[ATTACH]4492[/ATTACH] [ATTACH]4493[/ATTACH]Hammer; Yepp, ser ut som en Paranchora tycker jag också.? kan vara en Montipora digitata. Den påminner om det i alla fall. Kolla lite bilder på nätet får du se om du håller med.
Karoline Postat 13 januari 2006 Författare Postat 13 januari 2006 Hammer; Yepp, ser ut som en Paranchora tycker jag också.? kan vara en Montipora digitata. Den påminner om det i alla fall. Kolla lite bilder på nätet får du se om du håller med.Tack så jätte mycket Capote!Var lite inne på att det kunde vara en Montipora, men inte helt säker.Men nu känns det bättre
Karoline Postat 9 februari 2006 Författare Postat 9 februari 2006 Hur går det för dig med karet?Det går bra!Varit lite jobbigt med alla ljud.Var inne på att sälja det ett tag, men har tänkt om.Varför sälja nått som man drömt om sen man var liten Här är lite nya bilder.Skit kamera men man ser ju lite iaf.Centropyge flavissimusCentropyge flavissimus & C. loriculusZebrasoma scopas
Sillen Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Det går bra!Varit lite jobbigt med alla ljud.Var inne på att sälja det ett tag, men har tänkt om.Varför sälja nått som man drömt om sen man var liten Här är lite nya bilder.Skit kamera men man ser ju lite iaf.Tycker det är bra bilder. Sen är jag glad som nybörjare att du skriver ut namn på arterna vid respektive bild!
Conny Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 tycker det är bra bilder,hadde varit glad om mina hadde blivit så bra.Mvhj Conny
skogsmullevictor Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Hej! Jag bara undrar vilken sort ljusuppsättning du har till ditt akvarium? Hur många lysrör du har och vad det är för några?Mvh Victor
Karoline Postat 10 februari 2006 Författare Postat 10 februari 2006 Hej! Jag bara undrar vilken sort ljusuppsättning du har till ditt akvarium? Hur många lysrör du har och vad det är för några?Mvh VictorHej!Lysrör är på gång Just nu har vi:2x150W MH á 20000k.
skogsmullevictor Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 ok! vad för några lysrör planerar du att ha i akvariet?Är nybörjare så jag försöker ta reda vilken sorts ljus man ska ha när man har vissa sorters invånare i akvariet..Väldigt snyggt akvarium förresten !Mvh Victor
Karoline Postat 28 maj 2006 Författare Postat 28 maj 2006 Hallå allihopa!Här kommer lite fisk bilder. Rutan är tyvärr lite skitig.Har dock inte köpt några nya koraller. Med våren följde brunalgerna. Kör med osmosvatten nu men det kommer nog ta lite tid att få bort allt.
Sillen Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Hur har du uppfostrat dem till modeller? Bra bilder men jag kan hålla med om att det är synd att rutan inte är ren. Men de kommer säkert fler bilder!
Draedon Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 är det bara mina fiskar som vägrar posera för ett kort? fina bilder, speciellt på mandarinen... min favvofisk nr.1.tänkte skaffa en själv, fast det dröjer nog ett år eller så.. måste först få igång nya burken och sen låta stenen bli komma igång riktigt så dom har mat.
Rekommenderade inlägg