Strikt Postat 17 november 2017 Författare Dela Postat 17 november 2017 jag antar att du tappat din scolymia också? de verkar vara omöjliga att hålla i akvarium!... Ja tyvärr, det finaste jag hade däri. Visste inte om att de skulle vara känsliga att hålla, jag hade har haft mitt exemplar i 3 år och den har varit mestadels välmående som du ser på bilderna ovan. Har nog dubblat sin diameter på de åren med. Den har dock varit på fallrepet för nåt år sen också men repade sig den gången. Då misstänkte jag min låga nitrat och när jag höjde det blev den bättre igen. Kan förstås varit nåt annat med.Trist i vilket fall att den är borta nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 17 november 2017 Författare Dela Postat 17 november 2017 Så här har det sett ut för det mesta, även om jag försökt blåsa rent med en foderspruta varje kväll... 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 15 december 2017 Dela Postat 15 december 2017 Hade två wrassar som begravde mina scolymior så två av dom gick åt skogen, varav en mastergrade, tömde hela karet o plockade ut 3 st, sen scapeade jag i 28 timmar!Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 15 december 2017 Dela Postat 15 december 2017 Hade två wrassar som begravde mina scolymior så två av dom gick åt skogen, varav en mastergrade, tömde hela karet o plockade ut 3 st, sen scapeade jag i 28 timmar!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 15 december 2017 Dela Postat 15 december 2017 Skrev du rätt? 28 timmar är verkligen ett akvariemaraton av rang! Ser fram emot en eller två bilder på resultatet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 15 december 2017 Dela Postat 15 december 2017 Det va i mitt gamla shallow Reef , totalt 2 dagar från morgon till kväll stod jag med händerna i karet, detta blev resultatet! 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 5 januari 2018 Författare Dela Postat 5 januari 2018 Ett par mobilbilder på dagsläget. 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel021 Postat 29 januari 2018 Dela Postat 29 januari 2018 Vad heter den korallen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 29 januari 2018 Författare Dela Postat 29 januari 2018 Vad heter den korallenJag tror att det är en psammacora. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel021 Postat 29 januari 2018 Dela Postat 29 januari 2018 Okej har en liknande vet ej om det är samma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 29 januari 2018 Författare Dela Postat 29 januari 2018 Okej har en liknande vet ej om det är samma Det ser ut att vara samma art. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel021 Postat 29 januari 2018 Dela Postat 29 januari 2018 Jo jag tror det med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ChristianA Postat 11 mars 2018 Dela Postat 11 mars 2018 (ändrat) Himla fint du har fått till det! Är lite i en liknande situation som du var. Håller på och lägger ner mitt 420l sps-dominerade rev pga att det i slutet blev för mycket jobb och jag har inte hunnit med det. Börjat drömma om ett superenkelt nano istället med knappar och färgglada mjukisar och det är jättekul att se hur grymt fin din burk är! Det går uppenbarligen att hålla det enkelt men ändå oerhört vackert! Ändrat 11 mars 2018 av ChristianA 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 11 mars 2018 Författare Dela Postat 11 mars 2018 Himla fint du har fått till det! Är lite i en liknande situation som du var. Håller på och lägger ner mitt 420l sps-dominerade rev pga att det i slutet blev för mycket jobb och jag har inte hunnit med det. Börjat drömma om ett superenkelt nano istället med knappar och färgglada mjukisar och det är jättekul att se hur grymt fin din burk är! Det går uppenbarligen att hålla det enkelt men ändå oerhört vackert! Tack så mycket!Kan verkligen rekommendera en liknande setup, det är väldigt lättskött och intressant att sitta och titta på. Och i perioder då intresset inte ligger på topp är det väldigt skönt att det bara krävs ett litet vattenbyte och matning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 3 april 2018 Författare Dela Postat 3 april 2018 Det puttrar på... 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 4 april 2018 Dela Postat 4 april 2018 Ser fint ut Björn, Blev inspirerad till att damma av gamla nano-akvariet från vinden som jag ska dra igång i avvaktan på lite bättre budget-tider för att dra igång ett större system. Tack för inspirationen :-) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 4 april 2018 Författare Dela Postat 4 april 2018 Ser fint ut Björn, Blev inspirerad till att damma av gamla nano-akvariet från vinden som jag ska dra igång i avvaktan på lite bättre budget-tider för att dra igång ett större system. Tack för inspirationen :-)Tack, kul att man kan inspirera! Ska försöka ta några bättre bilder under kvällen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 4 april 2018 Författare Dela Postat 4 april 2018 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 4 april 2018 Författare Dela Postat 4 april 2018 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 4 april 2018 Dela Postat 4 april 2018 Snyggt värre ! När kan man komma och köpa knappfraggar ? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel021 Postat 4 april 2018 Dela Postat 4 april 2018 Grymt snygg burk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 april 2018 Dela Postat 5 april 2018 Ja instämmer riktigt fint är det och inspirerande, vill också ha en godisburk hehe 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 5 april 2018 Författare Dela Postat 5 april 2018 Snyggt värre ! När kan man komma och köpa knappfraggar ? Tackar! Hehe, försöker undvika att pilla på dem så mycket det går... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 5 april 2018 Författare Dela Postat 5 april 2018 Grymt snygg burk Tackar Ja instämmer riktigt fint är det och inspirerande, vill också ha en godisburk heheTack, bara att köra igång! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 10 april 2018 Författare Dela Postat 10 april 2018 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.