Postat 24 september 20177 år Ny startat varit igång 10 dagarFin aquaspace.... Ser ut jätte fint faktiskt. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Postat 24 september 20177 år 1 minut sedan, Salah sa: Fin aquaspace.... Ser ut jätte fint faktiskt. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk Ja jag e nöjd bara hoppas de går bra med allt. Är mitt första saltkar
Postat 24 september 20177 år Här är en nyuppladdad bild på mitt 525 l, tyvärr lite väl mkt blåljus. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Postat 25 september 20177 år Än så länge inget annat än en mix av olika frysfoder som jag matar fiskar och övriga lps:er sen får dom en lite phytoplankton nån gång per vecka. Har inte haft gorgonia tidigare så det ska bli spännande att se hur det hela utvecklas [emoji1]Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Postat 28 september 20177 år On 2017-09-25 at 17:03, Rosie sa: Än så länge inget annat än en mix av olika frysfoder som jag matar fiskar och övriga lps:er sen får dom en lite phytoplankton nån gång per vecka. Har inte haft gorgonia tidigare så det ska bli spännande att se hur det hela utvecklas Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Håll koll på polypexpansion, algpåväxt och om den drar tillbaka vävnaden vid basen. Du bör nog mata den med plankton och annan extremt finkornig korallmat minst två gånger om dagen. Om jag ser rätt så är den inte photosyntetisk.
Postat 28 september 20177 år Ok, tack för informationen. Frågan är om det är zoo- el växtplankton som gäller. Matar med frysmix som visserligen innehåller små partiklar men misstänker att det blir undermåligt. Än så länge fin polypexpansion och står i god cirkulation. Får prova med växtplankton för det här jag åtminstone hemma...Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Postat 29 september 20177 år Testa att gå med i "Azoox corals and tanks" gruppen på facebook och fråga. Det är där resterna av NPS forumet på RC verkar hänga. Det är även möjligt att det finns någon gammal tråd i det forumet med info.
Postat 6 oktober 20177 år Det är ett Red Sea REEFER XL/425. så det har en tankvolym på 330 liter ca och en sump på ca 90 liter.
Postat 2 juni 20187 år denna kar är 4månader gammal och mitt första kar. Ni som undrar varför har jag en liten blue tang där i så planen är att uppgradera till en större kar efter sommar Ändrat 2 juni 20187 år av imre
Postat 6 juni 20187 år Min nybörjar Juwel 120 som saknar både sump och skummare. 7 månader och nu verkar den entligen kommit i balans.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.