selje Postat 3 oktober 2017 Postat 3 oktober 2017 Her er litt info om mitt akvarie. Det har gått noen år nå. Men etter mye problemer med bla. glassroser tappet jeg det ned i januar og startet på nytt med død stein.Akvarie Display: Akryl fra Schuran 112x75x60 cm, 12mm 504L Sump: Glass 65x50x45 cm, 8mm 146LUtstyr Lys: ATI Powermodule Hybrid 4x39w T5 + 2x75w LED Skummer: Royal Exclusive Bubble King Double Cone 200 Flow: Maxspect Gyre XF150, Tunze Nanostream 6045 og en eldre Jebao wavemakerTilsetninger Balling fra AF AF Bio S AF -np pro AF Vitality AF Energy AF Amino Acids 1 Citera
selje Postat 3 oktober 2017 Författare Postat 3 oktober 2017 (ändrat) Her er vann og levende ute. All levende stein gikk i bøtter for å ta et syrebad. Etter syrebadet lå de i vann med sirkulasjon for å få vekk all saltsyren. Renset og vasket over alt utstyret mens systemet stod tørt. Slik ser steinene ut etter "rensen". Aquascaping i gang. Og mens akvariet stod tørrlagt bestemte jeg meg for å polere glasset. Etter mange års bruk hadde det kommet endel riper og glasset var ikke lenger like transparant. Nesten som nytt etter polering med Novus 1,2 og 3. Nå var det klart for RO-vann. Ändrat 3 oktober 2017 av selje 2 Citera
selje Postat 3 oktober 2017 Författare Postat 3 oktober 2017 I dette systemet skal jeg kjøre Siporax. Laget denne kassen med eggcrates og strips som de skal stables i. Og etter en times jobbing så det slik ut. Jeg brukte tidligere en Atlantik Orphek v1 lampe i dette systemet. Men den har aldri klart å dekke hele akvariet. Så jeg fikk tak i denne ATI Hybrid lampen brukt fra en bruker på dette forumet tidligere i år. Og slik ble aquascapen til slutt. 5 Citera
selje Postat 3 oktober 2017 Författare Postat 3 oktober 2017 Brunalgene kom i slutten av mars og cyclingen kunne endelig begynne. Den grove grusen er forresten fjernet og jeg kjører per dags dato BB. Etter en tur til LA så det slik ut Dette bildet er tatt 18. april. Beklager alle de "amerikanske" navnene på fragene. Men dette var eneste ID selgeren visste om. Green Lantern Staghorn Emerald on Fire (mistet dessverre denne) Sapphire Millepora. Denne slet litt i begynnelsen og mistet litt vev, men nå har den stabilisert seg. Limeade kalles visst denne i statene. Jeg tror kanskje det er en Microclados og ligner noe på SSC. Tyree Pink Lemonade Vivid's Tierra Del Fuego. Denne slet også veldig etter transport. Jeg trodde jeg skulle miste denne da den mistet vevet veldig raskt. Har heldigvis kommet seg denne også. Hawkins Echinata Denne ble solgt som en Acropora Lokani, men jeg tror det er en Caroliniana. Cali Tortuosa Usikker på ID på denne, selger kalte den for Nick's green eye unicorn Pulsen gikk også litt opp når Mother of Pearl begynte å miste vev. Men som de andre stabiliserte denne seg også etterhvert. Red Robin staghorn Vivid's Fire Garden Acropora Latistella Bali Shortcake ASD Rainbow Millepora 6 Citera
Niklasberglund Postat 3 oktober 2017 Postat 3 oktober 2017 (ändrat) Rikigt snyggt! Samma fråga som föregående.. köpte du dom plats i LA? hur löste du det med transport hem osv? Ändrat 3 oktober 2017 av Niklasberglund 1 Citera
selje Postat 3 oktober 2017 Författare Postat 3 oktober 2017 Takk for det. Ja de er hentet i USA. Tok de med i en kjølebag i bagasjen med papirene jeg trengte på de i bagen De klarte LA - Munchen - Oslo uten varmepose veldig greit.Sent fra min SM-G950F via Tapatalk 1 Citera
LN21 Postat 3 oktober 2017 Postat 3 oktober 2017 Hej Andreas! Snyggt projekt, alltid kul med nya akvarium här på Guiden. Det ska bli spännande att följa ditt bygge. 1 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 (ändrat) Hei Larry og takk for det! Skal legge ut flere bilder straks Ändrat 4 oktober 2017 av selje Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 I slutten av mai fikk jeg tak i noen koraller fra Cairns i Australia. Beklager kvaliteten på bildene. Acropora Sarmentosa Acropora Microclados Acropora Aculeus Aussie Staghorn Acropora Microclados Micromussa Trachyphyllia Dragon Soul Favia 6 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 (ändrat) Siden mai har jeg egentlig bare latt cyclingen av steinen gå sin gang. Jeg angrer litt på at jeg kjøpte alle Aussie korallene, men jeg hadde ikke noe særlig valg om jeg skulle få sikret meg Sarmentosa og SSC. Jeg har slitt veldig med alger og cyano i sommer. Og i august skjedde det noe med noen av acroporaene. Plutselig startet den store grønne microcladosen å miste vev. Når den var borte så begynte neste osv. Utrolig surt. Alle vannverdier har vært ganske stabile. Men no3 og po4 har hoppet litt opp og ned. I løpet av sommeren har jeg mistet disse: Acropora Microclados grønn Acropora Aculeus 2 Aussie Lobophyliia Red Dragon frag fra USA Emerald on Fire frag fra USA I september begynte endelig kalkalger å vokse og steinen virker nå ganske stabil. Tok bare 7 mnd Ändrat 4 oktober 2017 av selje Citera
kaptenen Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Tråkigt att höra att du mist en del koraller, med tanke på vilket jobb du verkar har lagt på att få hem dem. Man glömmer lätt den lyx man får inom EU och ändå den mängd butiker Sverige har. Så starkt jobbat! Keep up the good work 1 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 (ändrat) Takk for det. "Heldigvis" var de fleste korallene jeg mistet fra Australia. De er det mulig å skaffe igjen, så det er ikke noen krise. At jeg mistet Red Dragon Tyree fragen tok jeg ganske tungt. Det har alltid vært en av mine absolutte favoritter også hadde den vokst og fått veldig fin farge. Så når den begynte å miste vev kom det som et lyn fra klar himmel Jeg er veldig glad i "dypvanns" acropora. Edit: Her er forresten det siste bildet jeg tok av den før den tok kvelden. Ändrat 4 oktober 2017 av selje 2 Citera
ormet Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Kul med nytt kar på guiden och ännu roligare att min gamla ATI Hybrid får fortsätta jobba Lycka till! 1 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 Takk for det Daniel! Lampen er helt rå. Tenker at jeg bytter led clustere etterhvert, men ingen hast enda. Var utrolig deilig å få T5 rør igjen. Er så mye enklere å ta bilder enn med ren LED. Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 Her kommer bilder fra begynnelsen av september. Etter å ha slitt veldig med cyano tok jeg en kur med Chemiclean. Det fungerte over all forventning. Alt ble borte etter 2 dager. Jeg brukte halv dose og det var mer enn nok til å bli kvitt faenskapen Mother of Pearl Tortuosa. Denne har kommet seg veldig godt etter at den mistet nesten alt vevet. Bali Shortcake mistet all fargen under problemene i sommer. Men den lever i hvertfall! Vivid's Tierra Del Fuego hadde veldig lite vev igjen etter at den fikk RTN etter frakten fra statene. Har kommet seg veldig under sommeren! Red Robin Hawkins Echinata Tyree Pink Lemonade Cali Tortuosa, ble veldig mørkt bilde Grønn Aussie stag Vivid's Fire Garden Nick's Green eye unicorn Limeade Acropora Sarmentosaen har blitt mye mørkere og fått rødere polypper. Caroliniana Aussie Micromussa Aussie Fungia Dragon Soul Favia Aussie Chalice 6 Citera
turboadde Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Är det bara jag som inte ser bilderna i denna tråd? 1 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 Nei det er noen problemer med webserveren bildene ligger på akkurat nå Citera
turboadde Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Ok tråkigt. Det som såg ut att vara så intressanta bilder 1 Citera
Salah Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Wow.... Jätte fina.... Super likeSent from my ONE A2003 using Tapatalk 1 Citera
Niklasberglund Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Än en gång, superfint! Många ruskigt fina koraller! 1 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 Takk for det Salah og Niklas! Her er noen flere bilder fra september. Pink Lemonade Aussie Staghorn Cali Tort Limeade Vivid's Fire Garden Aussie Sarmentosa Macro Nick's Green Eye Unicorn Mother of Pearl Tort Acropora Valida Vivid's Tierra Del Fuego ASD Rainbow Millepora Acropora Latistella Bali Shortcake Red Robin Caroliniana Hawkins Aussie Chalice Aussie Fungia Ny fisk! Ctenochaetus Hawaiiensis Zebrasoma Flavescens 3 Citera
selje Postat 4 oktober 2017 Författare Postat 4 oktober 2017 (ändrat) Og her er en film av korallene tatt med min S8 oppi akvariet. Beklager dårlig fokus osv. Er vanskelig å få telefonen til å fokusere riktig under vann. Husk å se den i 1080p. Ändrat 4 oktober 2017 av selje 6 Citera
irwin_fletch Postat 4 oktober 2017 Postat 4 oktober 2017 Snyggt! Vilket jobb du lagt ner. Riktigt fina bilder. Vill också kunna filma sådär. Är det med samsung? Riktigt fin bild. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.