Postat 30 januari 200619 år tänkte höra med ervilket klister eller lera som är bäst och snyggast när man ska fragga?? ha de
Postat 30 januari 200619 år Personligen tycker jag om deltecs 2-epoxy lim som är kalkalgs färgat eller det nya super limmet som, jag tror, också kommer från deltec.Vet att många använder 2-epoxy lim från t.ex. biltema och liknande men det vågar inte jag.
Postat 30 januari 200619 år Det är också bra.Fast nackdelen är att det är helt vitt så det tar lite tid innan det blir täck av kalkalger/ i mitt fall alger
Postat 30 januari 200619 år Författare ok haha men får väll inskaffa det när korallerna blir lite större .....ha de
Postat 30 januari 200619 år Har bytt rubriken till något mer förståligt.Saxar från reglerna:- Tydlig rubrik.För att lättare få svar på det man undrar så skriv en inledande rubriktex. Problem med skummare - Deltec och INTE bara Problem//Moderator
Postat 30 januari 200619 år Jag har Deltecs kalkalgsfärgade från Drakfisken och det fungerar bra - dammar måttligt i vattnet osv.
Postat 31 januari 200619 år Jag har testat Biltemas och Deltec's reef construct och båda funkar bra och ingen är giftig. Biltemas dammar inte någonting men har sämre vidhäftningsförmåga och är gråvit. Deltec är klart snyggare och smälter in i inredningen och har en bättre vidhäftningsförmåga och är snyggare men mycket dyrare fast den är drygare så det kompenserar en del.
Postat 18 februari 200619 år jag har prövat Biltemas lim nu och det fungerar också bra. Deltecs har en snyggare färg men har hårdare konsistens så det är svårare att knåda ihop. Biltemas härdar också betydligt snabbare. Vävnaden på fraggar lever ned till limkanten med båda limmen. Biltemas mjukare konsitens gör att det är svårare att montera större korallstockar.
Postat 18 februari 200619 år Ett tips med Deltecs lim e å köra de lite i micron då e de lätt att hantera sen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.